Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Vi burde lage en egen tråd for server-jammer. Den hadde sikkert fått mer poster enn denne.

Og hva forteller ikke det oss?

AtW

At syterne skriker høyest? Det er ingen som kommer inn her for å poste at alt fungerer utmerket.

Alt fungerer utmerket!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi burde lage en egen tråd for server-jammer. Den hadde sikkert fått mer poster enn denne.

AtW

At syterne skriker høyest? Det er ingen som kommer inn her for å poste at alt fungerer utmerket.

Det forteller oss at det har vært store problemer. Ser ikke tilsvarende i andre spill tråder. Ellers er jeg fristet til å spørre deg om hva du synes er akseptabel oppetid på en slik tjeneste, iogmed at jeg ser du har begynt å bruke den relativt billige "syter"-retorikken. (grunnen til at jeg spør deg er at selv om jeg ikke er spesielt enig med deg, så har du i det minste inntil nylig holdt en vesentlig mer seriøs tone enn mange)

AtW

Nedetid på kveldstid er egentlig ikke akseptabelt i det hele tatt, men uforutsette ting skjer. Har hittil opplevd det èn gang, nemlig nå nettopp. Varte vell i rundt en time.

Ellers har alt gått veldig bra. Jeg spiller lett 8 timer om dagen, og mitt totalinntrykk av serverstabiliteten er svært god. Spesielt med tanke på at spillet akuratt har kommet ut, og at det knuste tidligere salgsrekorter for PC-spill.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Tja... Tviler på at folk hadde klaga på at de ikke fikk spilt D3 hvis det var mulig å spille offline. Og hvorfor vil det ta lengre tid å patche et spill som ikke er online? Hadde spillet vært tilgjengelig offline kunne folk spilt D3 alene eller lokalt mens ActiBlizz jobbet med en patch uten å forstyrre spillerne. Å gi ut en oppdatering som må lastes ned "manuelt" er på ingen måte tungvindt.

Fordi det da plutselig var flere millioner spillere som må laste ned patchen manuelt og installere den manuelt. Du ser problemet der? Uansett hvor lett en oppgave er, er det bestanding noen som klarer å rote det til fullstendig. Har vi to patcher å velge mellom er det bestandig noen som klarer å velge feil patch. Har vi bare én patch er det likevel noen som klarer å rote det til. Den eneste måten å være sikker er ved å la Blizzard gjøre jobben for deg.

Nei, jeg ser ikke problemet. Hvor ligger problemet i å trykke "last ned" selv? De kunne fortsatt ha brukt en form for launcher for spillet som verifiserer om spillet er fullt patchet. Evt. hatt en "Update"-knapp i character screen som ville søke etter oppdateringer hvis man er koblet til internett, hvorpå man da kan velge å laste ned og installere patch eller ikke. Dette er single player det er snakk om. Egne problemer med å laste ned patch kun vil gå ut over den det gjelder (Og jeg klarer ikke å se at hvis man kun har 1 patch å velge imellom, at noen da klarer å velge feil). I multiplayer sier det jo seg selv at man må ha den versionen av spillet som er riktig.

Lenke til kommentar

AtW

Det forteller oss at det har vært store problemer. Ser ikke tilsvarende i andre spill tråder. Ellers er jeg fristet til å spørre deg om hva du synes er akseptabel oppetid på en slik tjeneste, iogmed at jeg ser du har begynt å bruke den relativt billige "syter"-retorikken. (grunnen til at jeg spør deg er at selv om jeg ikke er spesielt enig med deg, så har du i det minste inntil nylig holdt en vesentlig mer seriøs tone enn mange)

AtW

Nedetid på kveldstid er egentlig ikke akseptabelt i det hele tatt, men uforutsette ting skjer. Har hittil opplevd det èn gang, nemlig nå nettopp. Varte vell i rundt en time.

Ellers har alt gått veldig bra. Jeg spiller lett 8 timer om dagen, og mitt totalinntrykk av serverstabiliteten er svært god. Spesielt med tanke på at spillet akuratt har kommet ut, og at det knuste tidligere salgsrekorter for PC-spill.

Det er jo fint du synes det, men du svarte ikke helt på spørmålet mitt? Jeg har opplevd nedetid ihvertfall 4 kvelder om jeg ikke husker feil. Er det syting? Er det akseptabelt?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

(...) Jeg har opplevd nedetid ihvertfall 4 kvelder om jeg ikke husker feil. Er det syting? Er det akseptabelt?

(...)

Serverene har vell ikke vært nede 4 kvelder? Jeg har spilt hver eneste dag. Mulig du har hatt innloggingsproblemer pågrunn av høy pågang, men serverene har vell ikke vært nede? Skjønner at det er irriterende, men det fremstår som syting når man leser flere sider med det, hver dag. Spesielt når man selv ikke har erfart det samme.

For å svare på spørsmålet ditt: Fire kvelder uten å få spille er helt uakseptabelt.

Men jeg tviler sterkt på at noen har opplevd det. Kanskje en times tid, på fire forskjellige kvelder, men ikke fire hele kvelder, vell? Error 37 er ett ikke-problem, da det bare er å spamme reconnect, har aldri opplevd at det varer mer enn maks 2 minutter.

Lenke til kommentar

Vi tar 1 skritt fremover, så 2 tilbake og 1 til siden. Bra jobba Blizzard, får faen meg ikke spille spillet jeg har kjøpt av dere som jeg forøvrig spiller ALENE pga den forjævla jern kontrollen dem skal ha.

Nesten så en må starte å sjekke på bukta om det kommer en patch som gjør at jeg kan nyte spillet i ro og fred ALENE og kan spille når JEG vil ikke når serverene til Bllizzard er oppe å går.

Slik, nerd rage over...tar meg en dusj.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...) Jeg har opplevd nedetid ihvertfall 4 kvelder om jeg ikke husker feil. Er det syting? Er det akseptabelt?

(...)

Serverene har vell ikke vært nede 4 kvelder? Jeg har spilt hver eneste dag. Mulig du har hatt innloggingsproblemer pågrunn av høy pågang, men serverene har vell ikke vært nede? Skjønner at det er irriterende, men det fremstår som syting når man leser flere sider med det, hver dag. Spesielt når man selv ikke har erfart det samme.

For å svare på spørsmålet ditt: Fire kvelder uten å få spille er helt uakseptabelt.

Men jeg tviler sterkt på at noen har opplevd det. Kanskje en times tid, på fire forskjellige kvelder, men ikke fire hele kvelder, vell? Error 37 er ett ikke-problem, da det bare er å spamme reconnect, har aldri opplevd at det varer mer enn maks 2 minutter.

I dag har det vært nede hele kvelden for min del, det var dokumentert nedetid for en stund siden på kvelden også, kan det ha vært omlag en uke siden? Da var det også hele kvelden. (kan sikkert se det i tråden, når det var, aktiviteten øker jo litt), første kvelden fikk jeg ikke spillt noe (altså 16 mai), og neste kvaled var det på og av. Men ikke hele kvelden. Hva som er problemet er ikke så veldig interessant for meg, jeg kom ikke inn, jeg fikk ikke spilt, prøvde å logge inn endel ganger, uten at det hjalp noe særlig.

Og jeg spiller ikke 8 timer om dagen, jeg spiller innemellom når jeg spiller singleplayer, for å kose meg, og ta ting i mitt eget tempo. Hjelper meg fint lite som serveren er oppe på natta eller på arbeidsdagen, om det ikke er da jeg ønsker å nyte spillet.

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drøy underdrivelse. Problemene nå varte for de av oss som ikke allerede var innlogget i ca. 5 timer. Er ikke alle som har tid til å spille til alle døgnets tider, og da er det utrolig plagsomt at når man først har muligheten til å spille, så blir man møtt av errors og stanging mot login-server. Har skjedd meg 4-5 kvelder nå siden release, og vart i alt fra en halvtime til 5-6 timer. Det er horribelt, og jeg vil si at man i stor grad ikke får det produktet man betaler for. (Mener da ikke juridisk...)

Online only er i prinsippet greit nok. Men ikke når serverne er offline store deler av tiden. Dessuten likte jeg mye bedre modellen de brukte på Starcraft 2, der man måtte være innlogget for å få achievements, men kunne spille SP uten latency på "egen server" enten man spilte on- eller offline. Online only var ikke nødvendig for D3. Ta gjerne Blizzard i forsvar for ting de gjør bra, men oppetiden deres på D3 er IKKE bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hjalp egentlig lite at jeg komm inn igjen, lagger jo ut av en annen verden...

Rart. Jeg sitter med 60ms og jeg streamer i tillegg.

Hmm, kanskje det er noe på min side da... har dog full pupp på opp og ned lasting samt 4 ms ifølge speedtest...

Lenke til kommentar

Av det jeg har hørt fra mindre offisielle kilder så er det bytting core + san gateways pågang, så tror jeg tar meg en film til :)

Og der har dere poenget mitt, sort på hvitt. Dere klager ræva av dere fordi dere ikke får spille akkurat nå? Blizzard vet det er et problem med serverne, så de jobber med saken. Ingen spill er 100% feilfrie fra dag 1.

Jeg forstår begge sider av bordet her egentlig, som spiller skulle jeg helst sett at spillet var oppe.

Men forstår at de ikke har serverne nede bare på gøy, tho jeg er gjerne litt biased der siden har kontakt med endel folk i blizz samt om ikke for uenigheter om lønn så ville jeg jobbet for blizzard i dag selv.

Lenke til kommentar

(...)

I dag har det vært nede hele kvelden for min del, det var dokumentert nedetid for en stund siden på kvelden også, kan det ha vært omlag en uke siden? Da var det også hele kvelden. (kan sikkert se det i tråden, når det var, aktiviteten øker jo litt), første kvelden fikk jeg ikke spillt noe (altså 16 mai), og neste kvaled var det på og av. Men ikke hele kvelden. Hva som er problemet er ikke så veldig interessant for meg, jeg kom ikke inn, jeg fikk ikke spilt, prøvde å logge inn endel ganger, uten at det hjalp noe særlig.

Og jeg spiller ikke 8 timer om dagen, jeg spiller innemellom når jeg spiller singleplayer, for å kose meg, og ta ting i mitt eget tempo. Hjelper meg fint lite som serveren er oppe på natta eller på arbeidsdagen, om det ikke er da jeg ønsker å nye spillet.

AtW

Amen brother!

Lenke til kommentar

Hjalp egentlig lite at jeg komm inn igjen, lagger jo ut av en annen verden...

Rart. Jeg sitter med 60ms og jeg streamer i tillegg.

Hmm, kanskje det er noe på min side da... har dog full pupp på opp og ned lasting samt 4 ms ifølge speedtest...

Får ikke logget inn i det hele tatt her når jeg sjekket, så det er antakelig ikke bare deg.

AtW

Lenke til kommentar

I bunn og grunn er nok 99% av all denne dritten fra Blizzard med nedetid og krav om online-gameplay pga. det "flotte" Auction House. Hele D3 er sentrert om at de skal melke kundene hardest mulig ved å få dem til å kjøpe items fremfor å finne dem i spillet. Derfor kjører de nå betatesting med de betalende kundene fordi de vet at dersom de lanserer et like dårlig AH hvor folk faktisk bruker ekte penger så havner de i ei skikkelig drittsuppe ganske raskt. Jeg håper faktisk at hele AH med ekte penger blir en dundrende fiasko slik at noen saksøker ræva av dem.

Og dette beviser atter en gang hvor stor tillit folk har. Når et selskap lager bra spill roses det opp i skyene, men gir de ut ett spill som ikke er 100% perfekte er de plutselig redusert til de verste drittsekkene i hele industrien. Her snakker vi lojalitet, folkens.

Lenke til kommentar

I bunn og grunn er nok 99% av all denne dritten fra Blizzard med nedetid og krav om online-gameplay pga. det "flotte" Auction House. Hele D3 er sentrert om at de skal melke kundene hardest mulig ved å få dem til å kjøpe items fremfor å finne dem i spillet. Derfor kjører de nå betatesting med de betalende kundene fordi de vet at dersom de lanserer et like dårlig AH hvor folk faktisk bruker ekte penger så havner de i ei skikkelig drittsuppe ganske raskt. Jeg håper faktisk at hele AH med ekte penger blir en dundrende fiasko slik at noen saksøker ræva av dem.

Og dette beviser atter en gang hvor stor tillit folk har. Når et selskap lager bra spill roses det opp i skyene, men gir de ut ett spill som ikke er 100% perfekte er de plutselig redusert til de verste drittsekkene i hele industrien. Her snakker vi lojalitet, folkens.

Eksakt hvorfor mener du man skal være lojal (sånn på helt generell basis), mot selskaper som gjør det de kan for å tjene penger?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...