Korialstraz Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 WoW-aktig? På hvilken måte? Jeg viste det spørsmålet kom til å bli spurt. Mente heller ikke som noe negativt, bare at jeg syntes graikk stilen i D3 på en møte har bevegd seg litt vekk fra det jeg er vant med i sjangeren. Men det er kanskje ikke så lett å beholde den stilen når man beveger seg over til 3D fra sprites. Lenke til kommentar
Nycoplus Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Synes man skulle gått tilbake til mye av det som gjorde diablo 1 til det beste spillet i sin sjanger imo. Regner jo med at jeg er i et dundrende mindretall, men har du sett på den stemingsfulle musikken, kombinert med en skummel og dyster grafikk? Stilen i det spillet er jo helt vanvittig bra, det gir en skikkelig jeg slåss mot helvete og demoner stemning. Helt unikt. Men det er vel kanskje ikke det man vil ha, man vil jo springe som gal å drepe 10 stk på en gang så :!: Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 WoW-aktig? På hvilken måte? Jeg viste det spørsmålet kom til å bli spurt. Mente heller ikke som noe negativt, bare at jeg syntes graikk stilen i D3 på en møte har bevegd seg litt vekk fra det jeg er vant med i sjangeren. Men det er kanskje ikke så lett å beholde den stilen når man beveger seg over til 3D fra sprites. For meg ser det da ut som gode, gamle Diablo og Diablo 2, bare oppdatert? Og skal vi først snakke grafikkstilen i WoW vet du vel at den er litt vel "inspirert" av Warhammer? Så Diablo 3 er ikke WoW-aktig, men Warhammer-aktig. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) WoW-aktig? På hvilken måte? Jeg viste det spørsmålet kom til å bli spurt. Mente heller ikke som noe negativt, bare at jeg syntes graikk stilen i D3 på en møte har bevegd seg litt vekk fra det jeg er vant med i sjangeren. Men det er kanskje ikke så lett å beholde den stilen når man beveger seg over til 3D fra sprites. For meg ser det da ut som gode, gamle Diablo og Diablo 2, bare oppdatert? Og skal vi først snakke grafikkstilen i WoW vet du vel at den er litt vel "inspirert" av Warhammer? Så Diablo 3 er ikke WoW-aktig, men Warhammer-aktig. For mind del syntes jeg D3 ser noe mindre realistisk ut enn D1 og 2. Ikke at realisme sånn sett har noe å gjøre i et spill om engler og demoner og slikt, men håper du ser hva jeg mener. Kanskje beste måten å beskrive det på er at D1 og 2 ser litt mer gothic (ikke som i spillet Gothic) aktig ut, noe jeg ikke føler D3 gjør. Når det kommer til WoW/Warhammer... er det å argumentere kun for og argumenter nå eller? Du kan godt si at WoW er inspirert av Warhammer som er inspiriert av x som ble inspirert av y etc, men det blir litt for dumt å regne med at alle vet hvilke spill som ble inspirert av andre, spesielt når den personen ikke har den minste interesse for sjangeren som spill x har tatt inspirasjonen sin fra. Men skal spille ball... jeg syntes at D3 er noe mer inspirert av WoW som er inspirert av Warhammer. Var det noe mer? Edit: Nå har vi jo ikke sett alt for mye av D3, så kan godt være at Blizzard har vært like flinke med variasjon i områder som Blizzard North var med D2. Men må fortsatt si at det er noe med stilen jeg ikke helt kan putte fingeren på. Den er awesome ja! Men... det er bare noe som liger a gnager for det om. >_> Men som sagt det kommer ikke til å stoppe meg fra å spille D3! Endret 17. februar 2011 av Korialstraz Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg skjønner fint hva du mener. StarCraft 2 er mye av det samme som SC1, men jeg syntes sjelen manglet fullstendig og gadd ikke spille mer enn noen få missions. Det er en fare for at Diablo 3 lider samme skjebne, selv om det i utgangspunktet virker veldig likt. Det folk glemmer er at det er veldig mye som må stemme for å gjøre Diablo 3 like bra som forgjengerne. Lyden må selvsagt være perfekt, men vi må ha bra klasser vi liker å spille med, interessante fiender å denge, bra balanse i loot (så vi får mye dårlig utstyr, men vi får bra utstyr ofte nok til at det er verdt det), bra balanse på alle de der runene, interessante runer, nok kombinasjoner av runer til å la oss eksperimentere, men uten at det blir for likt og så videre. Bossene må være interessante nok og varierte nok til å gidde å denge dem gang på gang, og historien må være interessant nok til at vi gidder følge den hele veien, og så videre. Grafikken er bare en minimal bit i det store bilder. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg er helt enig med at det er mer enn bare grafikken som teller for at D3 skal slå ann, men for meg var vel dette gentlig en diskusjon over hvilken stil folk på forumet likte best, D3 som ble utviklet av Blizzard North og kanselert, eller D3 som er i produksjon nå. Ellers så må jo settingen være riktig. Varierte områder, god bruk av lys og lyd effekter, stemningsfull bakgrunnsmusikk og interesante fiender å sloss mot. Men med det sagt så vil alt i et spill som D3 bli mindre spennende med årende. Det jeg tror blir nøkkeldelen for D3 er å få til et skikkelig loot system, da det er derfor mange fortsatt spiller D2. Det er så utrulig vanskelig å skaffe de aller beste itemsene, så man har mange stadier å gå igjennom med tanke på oppgradering av utstyr. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Loot er selvsagt svært viktig og en av hovedgrunnene til hvorfor folk spiller slike spill, men hva er poenget med loot om det ikke er noe å bruke dem på? Hva skal man med mange penger om vi ikke har noe å kjøpe? Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Vi kan godt starte en lang diskusjon om hva som burde være med og hvorfor etc, men tror nok vi kommer til å være enig i ganske mye. Det må selvfølgelig noen andre systemer med enn bare dreping og looting, men det sier seg jo egentlig selv. Men det er i D2 en liten side del av alle greiene. I de meste tilfeller er det å finne riktig type item halve greia (med unntak av runewords så klart). Kan vel lettest bli sakt som at D3 trenger mange nok ting å bruke tida si på, ting som man ikke blir ferdig med iløpet av noen ukers dedikasjon, for at det skal nå samme levetid som D2. Men selv om D3 er mer engasjerende enn D2, tviler jeg på at det får lik levelengde. Hack n' Slash sjangeren har sett en god del spill siden D2 sin tid, så med mindre de har et utrolig polert spill på alle mulige måter, som tillater for opp til 3-4 expansions, så er jeg redd det ikke vil vare i 10+ år. Enten det eller så trenger det noe helt nytt. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Ang. loot så har blizz offisielt uttalt at f.eks gold vil ha mye mer verdi i D3 enn tidligere. Det vil droppe mindre gold, og de sa "det vil være verdt å spare på". Folka på diii.net tolket det som at gold faktisk kan brukes til noe fornuftig i d3 og spekulerte i om det vil være mulig å bruke gold for å oppgradere "forskjellige ting". Ang. levelengde kommer nok D3 til å stille ganske sterkt. Det vil bli MANGE flere måter å bygge en char siden items nå får enda mer å si. Spesielt er det pga. spesielle runer i et item i d3 vil gi forskjellige skills andre animasjoner/effekter og i tilfeller nesten endre hele måten en skill kan brukes på. Er også en haug med flere ting som de har ordnet for å skape mer variasjon. Sånn som jeg har oppfattet det til nå, vil nok D3 ha vesentlig mye større variasjon enn D2. Grindinga er noe de prøver å få litt vekk fra D3, slik som f.eks å runne samme området en million ganger for å finne ting. En annen ting er at act bosser f.eks (slik jeg forstod) ikke ville ha muligheten til å droppe like mange items som i D2, men at drop raten/drop muligheten til forskjellige bosser/områder blir mer spredt. Kan hende de har sagt noe om det, men jeg håper inderlig at universet i D3 blir mye større enn i d2, eller i det minste at det er flere relevante ting å gjøre på forskjellige steder, slik at ikke alt handler om å booste til siste act, siste diff og så grinde samme sted om og om igjen for XP/items. Jeg synes questene bør bli mer omfattende og ta lenger tid og ha mer matnytte enn i D2 der "go there, kill that/pick up that thing" er halvparten av questene. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Gold KOMMER til å kunne brukes til å oppgradere items. Det har vært en video på nettet en god stund nå http://www.youtube.com/watch?v=i28eWXEuHuY&feature=related Runer kan ikke settes inn i items, kun gems kan. Runene vil derimot kunne settes inn i skills. Det er rett som du sier at de ikke vil at spillet kun skal være en evig lang grinding, men det skal sies at Blizzard mener de som virkelig legger mange timer i spillet skal få noe igjen. Så det kommer til å bli en del av grindingen Verdenen blir ca. like stor som i Diablo 2, men pga. gameplayen så vil den nok virke større enn før. Husk at her vil KUN Wizard være i stand til å teleportere (med mindre de putter inn en char som kan det når de lanserer expension) Kan jo også hende at de legger opp verdenen til at man må gå gjennom hele acten for å komme til slutten, ikke bare hoppe rett til siste WP. I såfall blir det jo MYE lengre. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg nekter å tro de har fjernet town portal. Greit nok kan vi ikke spamme dem for å komme raskt til og fra en bosskamp, men vi må kunne sette dem opp nesten hvor som helst. En av hovedgrunnene til hvorfor jeg droppet Titan Quest ganske tidlig, gav det en ny sjanse i Immortal Throne og droppet det på nytt i fjerde akt var fordi Town Portal forsvant når vi døde og endelig trengte den. Greit nok er ikke brettene de aller lengste, men det blir likevel veldig fort kjedelig å backtracke i flere minutter hver eneste gang vi dør. Har de gjort samme tabben i Diablo 3 dropper jeg hele greia. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hva synes dere om designet på "Male Demon Hunter"? http://eu.blizzard.com/diablo3/characters/demonhunter.xml Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Ser da grei nok ut. Men husk utseendet endres svært mye med armor. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Ser ut til at Blizz har gått tilbake til 60 som level cap. (I alle fall før noen exp packs) En liten update: Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 ...Husk at her vil KUN Wizard være i stand til å teleportere (med mindre de putter inn en char som kan det når de lanserer expension) Kan jo også hende at de legger opp verdenen til at man må gå gjennom hele acten for å komme til slutten, ikke bare hoppe rett til siste WP. I såfall blir det jo MYE lengre. Vet ikke helt hva du tenker på når du sier at kunde Wizards kan teleportere? Jeg mener å huske at blizzard sa under blizzcon at alle klassene skal på en eller annen måte kunne komme seg igjennom creeps. Altså wizards har teleport ~ blink ability. Barbarian har leap Demon hunter har en sånn shadow rulle hjul ability. Hvis du tenker på teleport som teleport tilbake til byen så kan jeg ikke huske å ha hørt noe om dette. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 ...Husk at her vil KUN Wizard være i stand til å teleportere (med mindre de putter inn en char som kan det når de lanserer expension) Kan jo også hende at de legger opp verdenen til at man må gå gjennom hele acten for å komme til slutten, ikke bare hoppe rett til siste WP. I såfall blir det jo MYE lengre. Vet ikke helt hva du tenker på når du sier at kunde Wizards kan teleportere? Jeg mener å huske at blizzard sa under blizzcon at alle klassene skal på en eller annen måte kunne komme seg igjennom creeps. Altså wizards har teleport ~ blink ability. Barbarian har leap Demon hunter har en sånn shadow rulle hjul ability. Hvis du tenker på teleport som teleport tilbake til byen så kan jeg ikke huske å ha hørt noe om dette. Teleportere som i Teleport. Ikke Town Portal som er scrollen man brukte. De vil ikke gjøre samme "feil" om man kan kalle det for det som i D2 der alle kunne tele pga Enigma. Det er også en enorm stor forskjell på Leap, Roll og Teleport. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Mange som synes det er dumt at man kun kan være 4 players (i skrivende øyeblikk) samtidig i et game? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Mange som synes det er dumt at man kun kan være 4 players (i skrivende øyeblikk) samtidig i et game? Det er ikke dumt, det er idiotisk. 8 Players er jo en stor grunn til at jeg elsker Diablo 2. Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Mange som synes det er dumt at man kun kan være 4 players (i skrivende øyeblikk) samtidig i et game? Det er ikke dumt, det er idiotisk. 8 Players er jo en stor grunn til at jeg elsker Diablo 2. Skjønner hva du mener, men samtidig er jo ikke uten grunn. I dette spillet er det mye mer flashy effekter av skills som gjør det vanskeligere å se hva som skjer på skjermen. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Ville tatt 8 player mode over flashy spells hver dag i uka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå