Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

No som Blizzard har sagt at dei håpar å få ut D3 i 2011, så kan vi jo nesten muligens kanskje rekne med ein beta i år! Noko som får meg til å tenke litt på korleis denne blir lagt opp. Kan vi spele gjennom heile historia i betaen til dømes? Vi burde jo det viss dei skal få testa alt. Eller blir den kanskje mest pvp-sentrert? Korleis vart det gjort med D2? No er det hundre år sidan, så det er jo ikkje gitt at det blir gjort på same måte, men likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No som Blizzard har sagt at dei håpar å få ut D3 i 2011, så kan vi jo nesten muligens kanskje rekne med ein beta i år! Noko som får meg til å tenke litt på korleis denne blir lagt opp. Kan vi spele gjennom heile historia i betaen til dømes? Vi burde jo det viss dei skal få testa alt. Eller blir den kanskje mest pvp-sentrert? Korleis vart det gjort med D2? No er det hundre år sidan, så det er jo ikkje gitt at det blir gjort på same måte, men likevel.

Husk at kun ett fåtall får prøve betaen, den blir ikke tilgjengelig for alle. Tror jeg husker at Jay Wilson sa ca 1000 stk. skulle få æren av det.

Tviler sterkt på at det blir kun pvp-basert, heller tvert imot. De må jo være sikker på at spillet fungerer med forskjellige builds, items etc. og der har ikke pvp så mye å stille opp med. (Om det blir riktig formulert...)

 

Jeg tviler også på at vi vil være i stand til å spille gjennom hele spillet da det virker helt på trynet. Betaen skal jo tross alt bare være en liten del ;)

 

Blizzard har ikke sagt noe om hvilken PC du trenger, det er blant annet derfor de tester betaen, slik at de får tilbakemeldinger på hvor godt spillet kjører på forskjellige specs.

Lenke til kommentar

Vil tippe at ein PC som klarer SC2, klarer D3 rimelig greit og.

 

I starten vil nok eit fåtall få prøve betaen, men om 1000 stk er alle som er med i det heile tatt så ser eg nesten ikkje poenget med å ha ein beta. No krevjer gjerne SC2 ein del meir finjustering når det gjeld balanse mellom rasane og det er kanskje lettare å sjå på statistikken der enn i D3, men trur likevel ikkje det er urimeleg at vi vil sjå ei betaløysing som liknar på det vi såg der. D3 kjem også til å ha mykje meir organisert pvp, det betyr jo meir balansering av dei forskjellige karakterane. Dette kan ein berre gjere skikkeleg viss ein får tilgang på maxlevel. Det kan jo sjølvsagt vere at dei splittar opp betaen og til dømes lar ein lage ein lvl 60 character som kan hoppe direkte inn i pvp og heller lar singeplayerdelen vere som vanleg, men det er rein spekulering frå mi side :)

 

Ser ikkje koffør betaen må vere ein liten del av spelet, men tenker også at sjølve singleplayerdelen er noko dei kan teste rimeleg godt inhouse og med "venner og bekjente" som dei kallar det. Eg vil i grunnen tippe vi får ein beta som etter kvart vil åpne opp for veldig mange spelarar og som ikkje har så mange restriksjonar.

 

Om eg faktisk har lyst å spele gjennom spelet når det framleis er i beta er ein heilt anna sak, det hadde vore kjekt å leike litt i act1 kanskje, og spele pvp. Men heile historia må jo nytast når spelet er ferdig ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de satse så mye på PvP? Diablo har da alltid fokusert på PvE, og jeg håper da virkelig de fortsatt kommer til å gjøre det når det aller siste spillet i serien kommer. PvP er bare en minimal del av hele greia, og de aller fleste vil nok spille PvE som i Diablo 1 og 2. For min del trenger de ikke teste PvP engang i betaen, men heller fokusere 100% på PvE og co-op bitene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seier ikkje at dei skal satse på PvP, og PvE vil framleis vere i fokus i den forstand at noko som fungerar bra i PvE aldri skal bli endra på for å balansere det i PvP. Og ja, som du seier, Diablo-spela har handla om PvE og hatt ei relativ lita gruppe som driv med aktiv PvP. Men noko av grunnen til at dette miljøet har vore lite er jo at det ikkje har vore spesielt gode løysingar på dette i verken D1 eller D2. Det er dette som kjem til å endre seg med D3. Det er jo berre å sjå på desse "Battlegrounds"-aktige greiene dei har vist fram, slike ting vil gjere terskelen for å delta i PvP betrakteleg lågare enn kva den har vore før. Ville ikkje overraske meg om vi fekk eit rankingsystem som kan minne om det i SC2 og det vil nok sikkert vere achievements knytta opp mot PvP, som vidare vil auke interessen.

 

Missforstå meg rett, seier ikkje at D3 vil vere meir PvP enn PvE, men er ganske sikker på at det vil bli ein mykje større, og mykje meir naturleg, del av D3 enn kva det har vore av D2 og D1.

Lenke til kommentar

Hvorfor de skal satse på PvP? Det tiltrekker flere folk... :p

Med et godt system både innen PvM og PvP får de jo et større antall spillere (teoretisk sett) enn med kun en av delene. Spillet blir også bedre som en helhet =)

 

De som vil teste betaen må lage seg en Battle.net account (eller Blizz acc?) der de skriver hvilken PC de har, og at de ønsker å få prøve beaten til D3.

Lenke til kommentar

Problemet er at de har begrenset med tid og resurrser til å lage spill, og i et spill på størrelse med Diablo 3 må de bruke alt de har tilgjengelig. Om de satser på bra PvP blir de nødt til å satse mindre på PvE, så selv om de får flere PvP-spillere risikerer de å miste PvE-spillere. Og ikke glem at de har flere sterke konkurrenter som Torchlight 2, Sacred 3 og Dungeon Siege 3 når de endelig slipper Diablo 3. Det er større konkurranse nå, og da tar jeg ikke engang med alle som har prøvd og feilet. Jeg skulle mer enn gjerne hatt en ny Throne of Darkness. :love:

Lenke til kommentar

http://kotaku.com/#!5757690/blizzards-goal-is-to-release-diablo-iii-this-year

 

iflg denne artikkelen vil Blizzard prøve å få ut D3 iløpet av 2011 likevel. Veldig vagt svar av Blizzard-sjefen Morehaime, men det er hvertfall et lite blaff av håp.

 

"I mentioned I was getting a new gaming computer this week and asked what I should be playing on it. After Morehaime suggested I load up World of Warcraft and StarCraft 2. I asked, "Will I be christening my new computer with Diablo III this year?"

 

"We really, really hope so. That's our goal," Pardo said. "Our goal is to get there. But you know, at the end of the day, we are going to get it right. That's more important.

 

"We're going to promise, we're going to get it out there when it's awesome. And, we're crossing our fingers, maybe it will be this year.""

 

Maybe baby..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har blandete følelser for et Diablo 3 i år. Torchligh 2 kommer jo snart, 3DSen kommer om en måned med påfølgende strøm av knallgode spill på rekke og rad hele året, Star Wars: The Old Republic kommer til jul (eller så tidlig som i august, ifølge noen rykter), DCUO får jevnlige oppdateringer ca hver måned. Tera har fløyet under radaren med dukker nok opp snart. Zelda: Skyward Sword kommer til jul, og Elder Scrolls V kommer rett før jul, og ennå har jeg bare nevnt noen ytterst få spill jeg gleder meg til. Når skal man få tid til alt dette?

Lenke til kommentar

Liker faktisk grafikk stilen i de bildene bedre enn det som vi har nå. Det er ikke like bra, og hvis vi ser bort fra UI (noe som ligner mer på beta D2 UI enn et aktuelt D3 UI) så passer liksom stilen bedre til det jeg er vant med fra serien.

 

Sier ikke at forandring ikke er bra, men så må vi også tenke på at dette er mest sansynlig bilder fra alpha stadiet, hvis i det hele tatt det av et spill som utviklingen ble stoppet i 2005 (ifølge Kotaku). Med andre ord 6 år tidligere enn det D3 som vi ser nå.

 

For min del er det viktig å skille mellom hvor god grafikken er og hva slags stil den er i. Dagens D3 har selvfølgelig bedre utsende (grafikk), men er lagd i an annen type stil.

 

Simply put: Liker stilen til 05 versjonen bedre, men dagens grafikk på D3 som er i produksjon syntes jeg har bedre kvalitet.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Kjøper ikkje helt argumentet om at PvE kjem til å bli dårlegare pga litt meir PvP, så vi får vere ueinige der :)

 

Det er helt enkelt: La oss si du får en hundrelapp og skal lage et spill. (ikke ta hundre bokstavelig, det er bare et eksempel.) Om du vil ha like mye PvP og PvE må du bruke en femtilapp på hver. Men om du i stedet bruker åtti spenn på PvE sitter du igjen med tyve til PvP. Bruker du åtti på PvP sitter du igjen med tyve til PvE. Det sier seg selv at du kan gjøre en mye bedre jobb med en femtilapp en tyve spenn. ;)

 

 

Interessante bilder. Jeg håper det palasset dukker opp i Diablo 3. :)

 

Hva er det egentlig dere ikke liker med grafikken? Dere har fått med dere at det sto "a long time ago"? Hadde de fortsatt med den stilen ville det ha sett mye bedre ut nå etter en god del polering. At det er for lyst gjør meg ingenting. Vi hadde jo lys ørken og store gress-sletter i D2? For ikke å nevne hele fjellet i Lord of Destruction, inkludert svært lyse isgrotter?

Lenke til kommentar

@ vikingkylling

 

Generelt sett vil de vel kanskje klare å få et bedre PvM-spill om de hadde satset alt på det, men for det første så er ikke Diablo lengre kun et PvM-spill.

2. Det KAN hende at PvM-delen ikke hadde blitt bedre dersom de valgte å kun satse på det.

 

 

At du sier det var lyst i deler av D2 er jo forsåvidt sant, men å automatisk regne med at de andre ovenfor likte det blir vel ikke helt rett :p

Endret av Grreven
Lenke til kommentar

Jeg vil hvertfall ikke ha et nytt spill som ser ut som det var laget på slutten av 90-tallet. Det gjør 2006-bildene fra D3.

Diablo 2 med andre omgivelser, nesten.

 

Som sagt, bildene var mest sansynlig fra en tidlig alpha stadiet og i utvikling for flere år sida. Grafikken og UI hadde nok sett bedre ut om det hadde blitt sluppet ut.

 

Hva er det egentlig dere ikke liker med grafikken? Dere har fått med dere at det sto "a long time ago"? Hadde de fortsatt med den stilen ville det ha sett mye bedre ut nå etter en god del polering. At det er for lyst gjør meg ingenting. Vi hadde jo lys ørken og store gress-sletter i D2? For ikke å nevne hele fjellet i Lord of Destruction, inkludert svært lyse isgrotter?

 

Regner med at jeg var med i "dere" delen, så velger å svar, selv om jeg sa at jeg likte grafikken i begge spillene.

 

Det er ikke fordi at dagens D3 er mye lysere at jeg foretrekker bildene fra Kotaku, men selve stilen. Altsa litt mindre... har lyst til å si WoW aktig, men blir ikke helt riktig det heller. Bildene ser mer ut som Diablo sjangeren i mine øyne.

 

Men begge ser utrolig bra ut, og kommer ikke til å klage på D3 pga grafikken, og det blir definitivt forhåndsbestilt CE når det er mulig. ;)

 

At du sier det var lyst i deler av D2 er jo forsåvidt sant, men å automatisk regne med at de andre ovenfor likte det blir vel ikke helt rett :p

 

Hadde ikke noe imot det. D2 hadde blitt veldig monotont om alt skulle vært mørkt og dystert fra start til slutt.

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri skjønt hvorfor så mange vil at d3 skal være så mørkt og dystert over alt. Har lest det på flere community forums osv. at folk klager over at ting er for lyst. D2 synes jeg var perfekt balansert sånn sett. A1, A2, A4 (river of flame/cs) og A5 var jo relativt lyse, A1 og A2 med unntak av undergrunns steder. A3 var jo den eneste acten som var ganske gjennomført mørk, men samtlige acts var totalt forskjellige mtp. miljøet og det er der jeg synes de skal legge vekten på det grafiske. Hvis alt er mørkt og dystert hele tiden får man jo aldri sett noe av miljøet rundt. Det har hvertfall for meg vært D2s store styrke rent grafisk at de klarer å skildre miljøet så bra som de har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...