Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Er det verdt å levle opp han blacksmithen? Mtp oppgraderinger til evt nye karakterer?

Kommer an på ditt syn på AH. Å levle opp blacksmith og jewler koster en god del gull, og du må etterhvert finne pages/tome of blacksmithing/jewelcrafting. Og det er ikke gitt at det du lager (blacksmith) blir noe nyttig. På AH så ser du akkurat hvilke stats og slik du får, og hva det koster. Problemet med AH er at det er stor inflasjon, så det er ikke sikkert at du har råd til det utstyret du vil ha. Men det dukker opp gode priser i ny og ne. Og det er ikke alle som setter buyout på det de selger, så det kan ta tid å få det du vil ha.

--

Noen som vet om man må finne alle itemene til Whimsyshire i normal, eller kan jeg f.eks. finne noe i NM og resten i Hell, får så å lage (normal) staven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye res og HP har egentlig barbarfolket når de kommer til act 2? Har 400 res som minimum og 45k hp, fortsatt helt bitchy.

Opp mot 9k armor buffet, 500-600 res all og 44k HP for øyeblikket. Har med mye banning tatt meg helt til magda, fikk drept også hun etter et par forsøk :)

Ja buffed er alle res over 600, og samme armor verdi. Har gått over til relentless, det hjalp mye når man sto og ventet på at revenge skulle komme.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man må finne alle itemene til Whimsyshire i normal, eller kan jeg f.eks. finne noe i NM og resten i Hell, får så å lage (normal) staven?

Trenger bare finne dem i Normal.

Jeg er i NM, så spørsmålet blir om jeg må tilbake til normal for å lete etter dem der, eller om jeg kan fortsette videre i NM og se om noe dukker opp.

Lenke til kommentar

Hva er det folk går for på Inferno? Har så og si gitt opp all form for DPS/HP for Resistance.

Har en DH, og har nå 200-250 res på alt, og 300 Physical res. 27K HP, og 20K DPS.

Er for øyeblikket på Act II og må si jeg blir rundpult av det meste.

Ser at mange går for health regen gear, men er dette bedre enn resistance?

Må prøve en kombinasjon. Du har litt lite HP og resistance. Husk at resistance er ubrukelig uten HP fordi det er effektiv HP som gjelder.

Selv er jeg melee, og må dermed naturlig nok ha mer survivability enn deg, men rage-quittet akkurat etter to champion packs som tok meg glatt uten at jeg hadde sjans.

57k HP, 91% mitigation gjennom resistance og armor og 11k DPS. 25k DPS og 96% mitigation når jeg bruker cooldowns, men selv da hadde jeg ikke sjans i havet.

Hvordan regner du deg fram til total mitigation? Hvis du bare plusser sammen mititgation fra armor og resists blir det helt feil. Og med 96% mitigation vil du aldri bli drept på inferno, så tallene dine er off :p

Lenke til kommentar

Jeg lurte på en ting: Dersom man er feks. på slutten av Act2 og så velger "change quest" fra menyen og så velger kaptittel 1. Er det slik da at man mister progress slik at man må gjøre alle kapittel på nytt igjen for å komme seg til slutten av Act2?

Jeg ble litt i tvil fordi man får en warning som sier at man vil overskrive current progress dersom man velger en ny quest.

Lenke til kommentar

*snip*

Mener å ha sett tilsvarende ganske mye rimeligere.

Har du testet å bytte ut int med dex/str som den høye staten når du browser AH?

*snip*

Kanskje vi kunne prøvd sammen når jeg kommer meg til akt2?

Spilte litt akt 1 med en og merket at monk og barb passet meget fint sammen (i mine øyne)

Lenke til kommentar

Jeg lurte på en ting: Dersom man er feks. på slutten av Act2 og så velger "change quest" fra menyen og så velger kaptittel 1. Er det slik da at man mister progress slik at man må gjøre alle kapittel på nytt igjen for å komme seg til slutten av Act2?

Jeg ble litt i tvil fordi man får en warning som sier at man vil overskrive current progress dersom man velger en ny quest.

Du mister progress på kun det "kapittelet" du leaver fra. Så du må ikke gjøre hele act 2 på nytt nei :)

Lenke til kommentar

Trenger bare finne dem i Normal.

Jeg er i NM, så spørsmålet blir om jeg må tilbake til normal for å lete etter dem der, eller om jeg kan fortsette videre i NM og se om noe dukker opp.

Vet egentlig ikke. Går ut ifra at du kan finne samme drop i NM.

Men så lenge du er ferdig med et quest, så kan du gå tilbake til Normal uten at du mister noe fremgang. Bare trykk på "Change Quest" i menyen, så velger du Normal i listen nederst.

Lenke til kommentar
Hvordan regner du deg fram til total mitigation? Hvis du bare plusser sammen mititgation fra armor og resists blir det helt feil. Og med 96% mitigation vil du aldri bli drept på inferno, så tallene dine er off :p

74% mitigation fra armor, 66% fra resistance. Blir 91% mitigation til sammen. Med ignore pain får jeg 65% ekstra mitigation altså nesten 97% mitigation.

Og nei, det er ikke nok til å "aldri bli drept på inferno".

Mener å ha sett tilsvarende ganske mye rimeligere.

Har du testet å bytte ut int med dex/str som den høye staten når du browser AH?

Kanskje vi kunne prøvd sammen når jeg kommer meg til akt2?

Spilte litt akt 1 med en og merket at monk og barb passet meget fint sammen (i mine øyne)

Vanskelig å vite hva du refererer til når du siterer sånn ^^

Double barb sammen er en ganske dårlig kombo, har en kompis som er barb og det funker dårlig sammen (tar lang tid og blir mye kiting og skipping av champions)

Lenke til kommentar

74% mitigation fra armor, 66% fra resistance. Blir 91% mitigation til sammen. Med ignore pain får jeg 65% ekstra mitigation altså nesten 97% mitigation.

Og nei, det er ikke nok til å "aldri bli drept på inferno".

Har du husket å ta hensyn til at monstrene er høyere lvl enn deg? Tallene som er oppgitt gjelder for lvl 60 monstre, og i act 2 er monstrene lvl 62+. Jeg vet ikke hvordan det skalerer med monster lvl, men har hørt at det er ganske brutale forskjeller mellom f.eks 61 og 62, og at det bare blir værre etter det.

Lenke til kommentar

Du mister progress på kun det "kapittelet" du leaver fra. Så du må ikke gjøre hele act 2 på nytt nei :)

OK, men hva om jeg flytter fra Act 2 til Act 1 ?
Lenke til kommentar
Har du husket å ta hensyn til at monstrene er høyere lvl enn deg? Tallene som er oppgitt gjelder for lvl 60 monstre, og i act 2 er monstrene lvl 62+. Jeg vet ikke hvordan det skalerer med monster lvl, men har hørt at det er ganske brutale forskjeller mellom f.eks 61 og 62, og at det bare blir værre etter det.

Det har du rett i ja, men er som du sier vanskelig å ta høyde for når man ikke har noen tall for det ^^

Lenke til kommentar

OK, men hva om jeg flytter fra Act 2 til Act 1 ?

Samme svar som forrige gang. :) Gjør heller ikke noe om du f.eks hopper mellom normal og nightmare. Det eneste du må gjøre er å gå til "select quest" knappen som er under resume game, og velge act og quest. Helt nederst i den menyen er det en liten meny der du velger vanskelighetsgrad også :)

Lenke til kommentar

Det har du rett i ja, men er som du sier vanskelig å ta høyde for når man ikke har noen tall for det ^^

Hehe ja det har du rett i :)

Jobber selv mot slutten av act 1 inferno med monken min. Har hilst litt på butcher og damagen hans var langt ifra avskrekkende. Trenger bare litt mer dps for å ta ham, gulvet tok fyr på 15% hp :tease: Har muligens etpar digge våpen inkommende fra AH i løpet av morgendagen.

Har egentlig hatt en relativt enkel reise hele veien med monken, den har mange fine abilities. Regner med å møte veggen på act 2, men å få fjeset smørt utover sanden er ikke noe must for meg. Er fremdeles fire andre klasser jeg ikke har spilt til lvl 60 ennå, så det er plenty å gjøre selv om man ikke runder inferno :wee: Kan spare inferno act2+ til resten av gjengen har snublet seg ut av hell :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...