Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inferno er balansert for bra gear, rett og slett. Ingenting som hitter deg for 40-200k hvis du har armor og resistances. Grunnen til at folk (inkludert meg selv), bare kiter og kiter, er fordi det per dags dato er veldig få personer som faktisk har gear nok for inferno.

Og vi vet jo alle at bra gearet Demon Hunters har så utrolig mye resistance, armor og vitality at ingenting kan 1 shotte them.

Right...

Hihi, først var det "OMGZ spillet er alt for lett på normal blizzard suxxxxxxxx!"

Nå er det "OMGZ spillet er alt for vanskelig på inferno blizzard suxxxxxxxxx!"

Hvis du leste posten min så har det ikke noe med vanskelig å gjøre, men heller dårlige og frustrerende game mechanics.

Se http://www.youtube.com/watch?v=u8CBbeSAjVo hvis du er for dum til å forstå hva jeg mener.

Og nei, spillet er ikke "for vanskelig", jeg har jo kommet meg til act III og kunne kommet lenger hvis jeg ville. Er ikke derfor jeg slutter, men heller forferdelig game mechanics.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

DH kan ha like mye resistance, armor og vitality på gear som alle de andre klassene.

Skjønner ikke poenget ditt.

Men hvis du går for mye for defensive stats så vil du ikke ha noe dps igjen.

Barbarians og monks kan gjøre dette siden de har self heals og en del annet som gjør det lettere for dem å overleve imens de gjør lite skade.

Mens en Demon Hunters og andre ranged characters kan ikke gjøre dette siden de ikke har noe å holde dem gående over tid. De har rett og slett ikke samme "tools" som de klassene har og må derfor skaffe seg gear for høy dps noe som igjen gjør at de lett kan bli 1-2 shottet. Noe som ikke tilsier morsomt gameplay, men heller frustrerende gameplay når de kommer opp imot rares som har høyere movement speed enn dem og som kan teleportere seg opp til dem og drepe dem i ett slag. Det er rett og slett ikke noe "skill" involvert når det er fiender som du ikke kan gå opp imot uten å måtte campe spawn/entrance siden det ikke er mulig å kite noe som er den eneste måten du kan få gjort noe på. Det faktum at Demon Hunters er dexterity based hjelper heller ikke mye siden dodge er RNG.

Hvis du ikke forstår hva jeg mener så er du enten hjernedød eller så har ikke spilt spillet på samme nivå/ikke spilt squishy ranged.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Blizzard sa helt fra starten at Inferno kom til å være dritvanskelig. Faktisk lot de de beste spillerne de hadde få prøve seg på Inferno og satte opp vanskelighetsgraden til de ikke klarte det, og så doblet de hele greia. Selvsagt er det ekstremt vanskelig. Det er jo hele poenget? Og ja, det blir mye grinding for gear. Men har dere allerede glemt den MF-bonusen vi diskuterte i månedsvis før spillet kom? Det er ikke meningen å løpe gjennom Inferno over en helg. For den saks skyld blir det for dumt å klage over vanskelighetsgraden når folk allerede har gått gjennom Inferno solo og i grupper mange ganger.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener med "skills", etter å ha lest redigeringen i posten jeg egentlig kommenterte. Poenget med diablo er å grinde mobs for å få gear, slik at du blir flinkere til å grinde mobs for å få gear.

En dårlig gearet spiller skal aldri kunne klare å "skille" seg flinkere enn de med bra gear. Diablo 3 har vært live i 11 dager, det er ingenting. Etter hvert vil det ikke bli noe problem å både ha høy dps, og høy survivability. Men så tidlig i spillet som vi er nå, er man nødt til å prioritere.

Lenke til kommentar

Blizzard sa helt fra starten at Inferno kom til å være dritvanskelig.

Det har ikke noe med at det er vanskelig å gjøre, men heller hvordan hele opplegget er.

Jeg og mange andre som ikke liker inferno har ikke noe imot vanskelige spill. Selv pleier jeg alltid å starte med den vanskeligste graden i alle spill og jeg har vært ganske aktiv i diverse online spill før på høyt nvå (LoL, DotA, DotA 2, WoW osv). Jeg har spilt mange forskjellige spill med forskjellige vanskelighetsgrader og har derfor fått en "smak" av hva et vanskelig spill burde inneholde.

Diablo 3 gjør dette helt feil. Det er noen deler av spillet som rett og slett ikke er mulige selv om hvor bra gear en får seg. Det er rett og slett 100% umulig å drepe en packs med rare mobs som har enkelte abilities kombinert. Det er ikke mulig å kite mobs som allerede løper raskere enn det du gjør og har "extra health", og hvis det ikke er nok så kan det hende at de opp og til også har la oss si teleport og fast attack speed. Hvordan skal "defeate" det? Det går rett og slett ikke.

Du ender da opp med å måtte campe de utenfor en entrance/"dø 100 ganger ved spawn" for og så ta bort litt og litt health, og til slutt så dør de. Det er rett og slett ikke noe skill involvert og det er 100% umulig å gjøre "legit".

Det har ikke noe med skill å gjøre, men heller dårlig implementasjon av "gameplay".

Men viking, iflg DNA så skjønner du ikke, altså er du hjernedød.

Han skjønner ikke hva jeg mener nei. Og ja, jeg begynner å lure med enkelt folk her.

Hvilken act er dere i? Er dere i det hele tatt i inferno?

Har en følelse av at de fleste som kommenter har enten ikke kommet til inferno eller er i inferno act I.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Mens Diablo 3 gjør dette helt feil. Det er noen deler av spillet som rett og slett ikke er mulige selv om hvor bra gear en får seg. Det er rett og slett 100% umulig å drepe en packs med rare mobs som har enkelte abilities kombinert.

Dette er bare tull. Allerede nå, finnes det ikke umulige kombinasjoer, og etter hvert som tiden går blir de bare lettere å lettere. Folk kommer til å steamrolle inferno uten problemer i det hele tatt.

Du har rett og slett alt for dårlig gear til å være der du er nå. Og det er du som bruker billige triks for å overkomme det.

Men viking, iflg DNA så skjønner du ikke, altså er du hjernedød.

Han skjønner ikke hva jeg mener nei. Og ja, jeg begynner å lure med enkelt folk her.

Hvilken act er dere i? Er dere i det hele tatt i inferno?

Har en følelse av at de fleste som kommenter har enten ikke kommet til inferno eller er i inferno act I.

Spiller wizard, og er på act 2, etter å ha farmet act 1 i noen dager. Startet i dag, og har kommet over halvveis allerede. Klarer fint å opprettholde 5 stacks med valor, så rare groups er ikke et så stort problem.

Lenke til kommentar

Dette er bare tull. Allerede nå, finnes det ikke umulige kombinasjoer, og etter hvert som tiden går blir de bare lettere å lettere. Folk kommer til å steamrolle inferno uten problemer i det hele tatt.

Det gjør det vel.

Det finnes umulig kombinasjoner. Kombinasjoner av abilities som rett og slett ikke er mulig å slå selv om hvor bra gear du har. En bra gearet Demon Hunter har mye dps og kanskje litt resistances også, men hva hjelper det imot mobs du ikke kan kite i det hele tatt med shield, extra health og reflect damage? Det hjelper fint lite.

Og nei jeg brukte ikke "billige triks". Jeg gjorde det som måtte til. Jeg gjorde det alle andre har gjort før meg, rett og slett fordi det ikke er noen annen utvei med mindre en finner en måte å komme seg unna og "skippe" det det som er uoverkommelig.

Har du engang kommet til inferno? Hvor langt har du kommet i spillet? For det høres ut som at du ikke har kommet så langt siden det ser ut til at du ikke vet hva du snakker om.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Hihi, først var det "OMGZ spillet er alt for lett på normal blizzard suxxxxxxxx!"

Nå er det "OMGZ spillet er alt for vanskelig på inferno blizzard suxxxxxxxxx!"

Hihi, for ett meningsløst innlegg, la meg si hvorfor i tre punkter

1. Det er ingen motsetning mellom de to innvendingene.

2. Hvem er det som har sagt de to tingene, er det samme person? Om ikke er det jo noe meningsløst å poengtere det.

3. Hva med å komme med noen halveis saklige innlegg istedet for den barnslige bashinga av folk som mener noe annet?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

...

Vel, hvorfor er det et problem at inferno er umulig å soloe? Jeg er ikke fornøyd med D3 eller blizzard, men jeg synes denne vanskelighetsgradswhinen er litt i tåka. Du har allerede spilt gjennom hele spillet tre ganger, og har kommet til inferno som blizzard selv mente at det kom til å ta folk måneder å cleare ordentlig. Du har ikke sjans fordi fiendene oneshotter deg og du tar ikke nok damage, så du må farme gear. Hvor er problemet? Det er ikke noen menneskerett at alle SKAL klare inferno.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er veldig godt game-design.

I Diablo 2 rushet man til act 5 hell på bare noen timer. For så å grinde gear, kun for å grinde gear.

I Diablo 3 føler jeg at grindingen er for noe, nemlig å komme meg videre på Inferno. I diablo 2 var spillet allerede over, når moroa skulle begynne.

Etter hvert blir nok diablo 3 det samme, at man står på toppen og ikke trenger mer gear, men jeg er glad for at det har tatt litt lenger tid enn i Diablo 2.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Vel, hvorfor er det et problem at inferno er umulig å soloe? Jeg er ikke fornøyd med D3 eller blizzard, men jeg synes denne vanskelighetsgradswhinen er litt i tåka. Du har allerede spilt gjennom hele spillet tre ganger, og har kommet til inferno som blizzard selv mente at det kom til å ta folk måneder å cleare ordentlig. Du har ikke sjans fordi fiendene oneshotter deg og du tar ikke nok damage, så du må farme gear. Hvor er problemet? Det er ikke noen menneskerett at alle SKAL klare inferno.

Hvem har sagt at jeg ikke klarer Inferno? Er allerede i Act 3 og kan lett komme meg til Diablo fra der. Som sagt før så er det ikke vanskelighetsgraden jeg "whiner" om, men heller hvordan spillet er lagt opp.

Det at jeg allerede i act 3 med dårlig gear burde si sitt om at spillet ikke er "for vanskelig".

Jeg har ikke noe imot vanskelighetsgraden, men heller hvordan inferno er lagt opp. Det er rett og slett ikke en "challenge", men heller frustrasjon.

Hver så snill å se på

Han forklarer det mye bedre enn det jeg klarer i tekst format på norsk med engelske ord som ikke kan oversettes uten at det ser helt teit ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...