Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Videre i loren mtp expansion så har jeg aller mest tro på at det er noe engle greier på gang. Nå er jo samtlige av Great Evils døde (med unntak av Lucion (sønn av Mephisto) som aldri har blitt bekreftet drept, men sluttet å eksistere) så de må jo finne på noe nytt. Jeg setter pengene mine på noe mer greier med enten Adria eller Imperius.

 

 

Men siden alle Great Evils er døde, da er dette siste spillet av "Diablo" da? =/

Er Diablo virkelig dø? Det en (husker ikke om det er karakteren din eller noen av de andre) stiller jo dette spørsmålet i spillet. Slik sett har jo Blizzard satt døren litt på gløtt for en comeback. Og Diablo har blitt drept før og kommet tilbake, så en comeback vil være innenfor lore'en, selv om det vil være litt kjedelig og uoriginalt. Zultun Kulle har jo ikke så mye positivt å si om hverken engler eller demoner. Så det er ikke mangel på muligheter for de ekspansjons pakkene som er planlagt.

 

Tyrael tells the Hero who defeated the Prime Evils at the end of Act IV of Diablo II that Diablo and Mephisto had been "Banished back to the Black Abyss that spawned them." Demons are spawned from and can be summoned from the Black Abyss, leading to speculations that the Prime Evils may be influencing mortals to summon them back into being from the Abyss, leading to the recent rise in Demonic Cults. As Hell and its forces are currently split in civil war by Belial and Azmodan, neither of whom would have any interest in summoning the Prime Evils back from the Abyss, it seems likely that Mortals will have a hand in their return.
Spørs om han har blitt drept.. Tatt fra http://diablo.wikia.com/wiki/Diablo.

 

Det er også tekster som sier at dersom en demon har blitt drept, da finnes den ikke mer, men den kan også bare bli kastet tilbake til Black Abyss. Dog da dør den ikke. Men hva vet jeg? :) Blizzard som styrer loren, så de kan vel poppe Diablo ut så mange ganger de bare vil de. Men å kalle ett spill Diablo uten at han er med synes jeg blir feil :p

Lenke til kommentar

Teori: et 1h våpen med 500 damage - skifter til 1h våpen med 600 damage. damage output vil då gå opp med?

 

Og om folk svarer, så lett er det ikkje, det er avhengig av anna gear etc. Fins det et slags lekmannsreknestykke for dette?

 

Intelligence øker damage med 1% per point. Så det er egentlig bare å gange våpen damage (plus +damage på armor) med Int-modifier, og så legge til eventuelle "Attack Speed Incrased by X". (På våpen er dette medregnet i skaden).

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Teori: et 1h våpen med 500 damage - skifter til 1h våpen med 600 damage. damage output vil då gå opp med?

 

Og om folk svarer, så lett er det ikkje, det er avhengig av anna gear etc. Fins det et slags lekmannsreknestykke for dette?

 

Intelligence øker damage med 1% per point. Så det er egentlig bare å gange våpen damage (plus +damage på armor) med Int-modifier, og så legge til eventuelle "Attack Speed Incrased by X". (På våpen er dette medregnet i skaden).

Det gjelder vel kunn for Witch Doctor og Wizard at 1 intelligence = 1% Damage. - men ellers er det korrekt.

Lenke til kommentar

Takk for posten med boosting i act 3 med azmodan.

 

Eneste som er dritt, er jo at det ikke er noe waypoint rett før bossen, og du må fortsett igjennom core of arreat men det tar jo ikke lange tida, nå blir det boosting til dette blir nerfa.

 

Hvis det er noen som vil bytte på å bli booset, og å booste meg.

 

Så legg meg til, vil bli å spille i hele kveld etter 1800

 

henrikhoe#2756

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Noen som vet en bra plass å farme i Inferno act 1? Sliter noe forferdelig i act 2 :/

 

Spiller en monk med disse stats:

 

37k HP

4.5k Armor (6.5k med buff, har hele tiden så lenge jeg slår)

406 i alle resists

30% Dodge

14k DPS

2.61 attacks per sek ( 3.2 eller noe med Frenzy Shrine ) - SLÅR FORT JA!! ;)

1hnd+shield

 

Har hørt jeg trenger enda mer resists, men ikke noe i act 1 Inferno dropper noe bra lengre :/

Endret av karael
Lenke til kommentar
Teori: et 1h våpen med 500 damage - skifter til 1h våpen med 600 damage. damage output vil då gå opp med? Og om folk svarer, så lett er det ikkje, det er avhengig av anna gear etc. Fins det et slags lekmannsreknestykke for dette?
Intelligence øker damage med 1% per point. Så det er egentlig bare å gange våpen damage (plus +damage på armor) med Int-modifier, og så legge til eventuelle "Attack Speed Incrased by X". (På våpen er dette medregnet i skaden).

 

Kan du lage et greit eksempel også så eg forstår nøyaktig ka du meiner her? Det er så varmt at en må finne fram teskjeia for å få hjernen i gir. ^^

Lenke til kommentar

Takk for posten med boosting i act 3 med azmodan.

 

Eneste som er dritt, er jo at det ikke er noe waypoint rett før bossen, og du må fortsett igjennom core of arreat men det tar jo ikke lange tida, nå blir det boosting til dette blir nerfa.

 

Hvis det er noen som vil bytte på å bli booset, og å booste meg.

 

Så legg meg til, vil bli å spille i hele kveld etter 1800

 

henrikhoe#2756

 

Jeg kan være med. Lvl 57 atm

Lenke til kommentar
Teori: et 1h våpen med 500 damage - skifter til 1h våpen med 600 damage. damage output vil då gå opp med? Og om folk svarer, så lett er det ikkje, det er avhengig av anna gear etc. Fins det et slags lekmannsreknestykke for dette?
Intelligence øker damage med 1% per point. Så det er egentlig bare å gange våpen damage (plus +damage på armor) med Int-modifier, og så legge til eventuelle "Attack Speed Incrased by X". (På våpen er dette medregnet i skaden).

 

Kan du lage et greit eksempel også så eg forstår nøyaktig ka du meiner her? Det er så varmt at en må finne fram teskjeia for å få hjernen i gir. ^^

 

La oss si du har 1000 intelligence (om du er WD eller WZ, samme gjelder med STR for Barb, DEX for DH og Monk).

 

Og du har + 30% attack speed.

 

Våpen med 500 DPS:

 

500 DPS * 1000% (1000 INT = +1000% DPS) = 5000 DPS

5000 DPS * +30% attack speed = 6500 DPS

 

Våpen med 600 DPS:

600 DPS * 1000% = 6000 DPS

6000 DPS * +30% attack speed = 7800

 

Selv om våpenet bare har 100 mer DPS vil characteren din få 1300 mer DPS pga INT og AS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for posten med boosting i act 3 med azmodan.

 

Eneste som er dritt, er jo at det ikke er noe waypoint rett før bossen, og du må fortsett igjennom core of arreat men det tar jo ikke lange tida, nå blir det boosting til dette blir nerfa.

 

Hvis det er noen som vil bytte på å bli booset, og å booste meg.

 

Så legg meg til, vil bli å spille i hele kveld etter 1800

 

henrikhoe#2756

Jeg er med! Kan kjøre nm azmodan veldig raskt med min 60 DH :p Vault vault vault ;o

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på angående den boostinga, folka som starter level 1, kan jo ikke være med på nightmare utgaven av azmodan.

 

er det en rask måte å få de til nightmare, eller må de gjøre ALLE questene i normal. prøvde å drepe diablo når han var level 7, for å se om han fikk unlocka nightmare. men nei.

 

Grunnen til at jeg vil gå nightmare å booste er at du får veldig mye mer xp der enn normal

Lenke til kommentar
Teori: et 1h våpen med 500 damage - skifter til 1h våpen med 600 damage. damage output vil då gå opp med? Og om folk svarer, så lett er det ikkje, det er avhengig av anna gear etc. Fins det et slags lekmannsreknestykke for dette?
Intelligence øker damage med 1% per point. Så det er egentlig bare å gange våpen damage (plus +damage på armor) med Int-modifier, og så legge til eventuelle "Attack Speed Incrased by X". (På våpen er dette medregnet i skaden).

 

Kan du lage et greit eksempel også så eg forstår nøyaktig ka du meiner her? Det er så varmt at en må finne fram teskjeia for å få hjernen i gir. ^^

 

La oss si du har 1000 intelligence ... *snip*

 

Totalen er vel ikke DPS, men damage? Eller er det det samme? Siden det står DPS på våpenet, men damage i stat området. Det ville vært mer fornuftig om damage er din "base" pr. hit. Og at skills igjen gjør +/- % av dette. F.eks en skill som gjør 130% weapon damage vil gjøre 6500 dmg * 1.3 = 8450 pr. hit. Såvidt jeg har sett så gjør du et fast dmg nummer når du treffer noe, i motsetning til D2 der ett slag kunne gjøre massiv damage, mens neste bare gjorde halvparten (ved å se på enemy health bar). I D2 var det spesielt evident ved f.eks lightning på sorc som gjorde alt fra 50 til 20.000 dmg pr. hit.

 

Edit: Er selvfølgelig mulig jeg er fullstendig på jordet her så vennligst rett feil.

 

Edit2: Dmg vil variere i D3 også pr. hit pga. critical strike, det er jeg klar over.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på angående den boostinga, folka som starter level 1, kan jo ikke være med på nightmare utgaven av azmodan.

 

er det en rask måte å få de til nightmare, eller må de gjøre ALLE questene i normal. prøvde å drepe diablo når han var level 7, for å se om han fikk unlocka nightmare. men nei.

 

Grunnen til at jeg vil gå nightmare å booste er at du får veldig mye mer xp der enn normal

 

Velger du find online game eller det så kan du ikke. Men dersom du fortsetter på egen game trur jeg du kan starte Nightmare? Og deretter invite folk. Ellers så er online games level-restricted.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på angående den boostinga, folka som starter level 1, kan jo ikke være med på nightmare utgaven av azmodan.

 

er det en rask måte å få de til nightmare, eller må de gjøre ALLE questene i normal. prøvde å drepe diablo når han var level 7, for å se om han fikk unlocka nightmare. men nei.

 

Grunnen til at jeg vil gå nightmare å booste er at du får veldig mye mer xp der enn normal

Om jeg ikke tar feil så er det level 30 req på nightmare, level 50 på hell og 60 på inferno.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...