Lovegame Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Er lvl 44 nå, fikk ikke gamet noe i helga. Har prøvd meg litt på AH, brukte 60k på gear, og solgte stuff for nesten 200k. Fantastisk følelse å sitte å trykke send to bags. Ellers synes jeg ting er latterlig overprisa på AH, jeg mener, sword lvl 38, 95 dps, 400k gull? dafuq. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg mener at Diablo 3 er et ødelagt spill, blizzard har rett og slett ikke klart å laget et sikkerlig "hack and slash" spill. Normal var morro, men alt for lett. Jeg er no level 44 og godt ute i NM, alt av blått gear selger jeg uten å se på, gems plukker jeg ikke opp og rares jeg finner er som oftest enten ubrukelig eller alt for lav level. AH er det som ødelegger dette spillet, vi har faktisk ikke noe å jobbe etter. Alt av gear og gems finner man for en billig penge på ah. Er ikke slik at man strever med å finne godt gear og vil farme etter gear. Blir kanskje slik på lvl 60+ i inferno, men er no for dumt å spille i 40, 50 eller 60 timer før man får en følelse at man selv kan bygge opp gear. Synest at spillet er morro, men begynner å bli litt lei da alt føles som en meningsløs grind uten mål og mening. Dette er no bare min mening, noen andre som føler det samme? Jeg har vært inne på dette før, men jeg spør igjen, er ikke problemet snarere at spillet fokuserer for mye på grinding? At grinding og loot er ett for tynt grunnlag å bygge en varig spillopplevelse på? AtW Er forsåvidt enig her. Dessverre så har Blizzard latt grådigheten ta overhånd og konsentrert seg om å lage et spill som skal lure videre penger ut av folk i tillegg til det de har betalt for spillet. De har bygd spillet rundt én spesifikk funksjon: AH. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Jeg mener at Diablo 3 er et ødelagt spill, blizzard har rett og slett ikke klart å laget et sikkerlig "hack and slash" spill. Normal var morro, men alt for lett. Jeg er no level 44 og godt ute i NM, alt av blått gear selger jeg uten å se på, gems plukker jeg ikke opp og rares jeg finner er som oftest enten ubrukelig eller alt for lav level. AH er det som ødelegger dette spillet, vi har faktisk ikke noe å jobbe etter. Alt av gear og gems finner man for en billig penge på ah. Er ikke slik at man strever med å finne godt gear og vil farme etter gear. Blir kanskje slik på lvl 60+ i inferno, men er no for dumt å spille i 40, 50 eller 60 timer før man får en følelse at man selv kan bygge opp gear. Synest at spillet er morro, men begynner å bli litt lei da alt føles som en meningsløs grind uten mål og mening. Dette er no bare min mening, noen andre som føler det samme? AH ødelegger ikke noe. Det er fremdeles vanskelig å få perfekte items der alle statsene er optimale og har maksimal verdi. For det andre så er det først til mølla. Når man endelig finner det man er ute etter så har en annen spiller kjøpt itemet noen sekunder før, eller så har man ikke nok gull og krysser fingre og tær om at itemet ikket er solgt før man har nok gull. Items var veldig dyre de første dagene og mange putter helt idiotiske priser eller lar være å sette "buy out". Dette har justert seg selv etter hvert og det er mulig å finne leveling gear til ok priser ved å bruke filtrene for å sortere etter ønskede stats og pris. Spillet krever en del gear for at du skal spille gjennom aktene og vanskelighetsgradene og det er her AH kommer inn. Alternativet er de tilstandene som var i 2000 der man tradet på kanaler med ekstremt mye spam. "WTB amulet with x, y, z, a, b, c stats. Offer this and that. No answer = no need." Noe som ikke funker helt er gems. Det er koster mindre å kjøpe en over middels gem (square) på AH enn å kombinere 3 lave gems hos jewelcrafteren. Husk at det ikke er de samme som har laget Diablo III som lagde de forrige to spillene og dersom man kan overse at diablo-stemningen mangler, fargene er feil, ting er dummet ned osv, så er dette ett av de beste spillene som er laget på mange år. Jeg spilte mye barbarian i Diablo II.og selv om det er en del annerledes nå synes jeg at de har lykktes med å implementere barbarian i Diablo III. Whirlwind var alltid bugget i Diablo II og aldri fikset. Nå er det smooth som bare det. I Diablo II brukte man kun whirlwind med unntak av når man slo på bossen. Nå kan man kombinere ulike ferdigheter som gir mening. Det jeg kommer til å savne i Diablo III er hundrevis av 8-player hardcore ladder runs hver natt og "uoppnåelig" (ca 10 måneder med daglige diablo-runs for å nå 99 på classic i Diablo II uten support team og kun noen få har noen gang greid det) level cap. Føles litt rart å nå level cap før end game. Spillet låner også litt for mange elementer fra World of Warcraft. Hvis jeg ser på dette som et selvstendig spill er gameplay og fun-factor eksepsjonelt bra. Som en verdig oppfølger til Diablo II så feiler det hardt. Endret 21. mai 2012 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Tri66er Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Spoiler Warning! Er lvl 51. Fikk recipe til Staff of Hording, farmet det jeg trengte for å lage denne. Så åpnet jeg "Rainbowponylvl". Alt gjikk helt fint. Men så merket jeg en ting... Staffen forsvant etter 1 use. Jeg lurer på da om den staffen er "onetimeuse-item" eller om jeg faktisk har klart å kaste den vekk? For det tok sikkert 5 timer med farm å finne itemsa + 150 000 gull å lage den staffen. Ikke nok med det, men jeg trenger staffen for å lage "Nightmarish staff of hording". Andre som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 BTW, gems er EKSTREMT viktig i senere vanskelighetsgrader. den beste gemen gir deg 46 mer int, str, dex eller vit på høyeste nivå, noe som gir en veldig god boost til enten damage eller HP. 1600 hp ekstra på lvl 60 høres kanskje ikke mye ut, men når man har 4-5 gem slots med det så blir det en god del. Beste gemmen heter Radiant Star og gir +58 inst,str,dex og vitality. Men ja gems er allerede viktig på Hell og i nm om man vil gjøre det bra. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Jeg mener at Diablo 3 er et ødelagt spill, blizzard har rett og slett ikke klart å laget et sikkerlig "hack and slash" spill. Normal var morro, men alt for lett. Jeg er no level 44 og godt ute i NM, alt av blått gear selger jeg uten å se på, gems plukker jeg ikke opp og rares jeg finner er som oftest enten ubrukelig eller alt for lav level. AH er det som ødelegger dette spillet, vi har faktisk ikke noe å jobbe etter. Alt av gear og gems finner man for en billig penge på ah. Er ikke slik at man strever med å finne godt gear og vil farme etter gear. Blir kanskje slik på lvl 60+ i inferno, men er no for dumt å spille i 40, 50 eller 60 timer før man får en følelse at man selv kan bygge opp gear. Synest at spillet er morro, men begynner å bli litt lei da alt føles som en meningsløs grind uten mål og mening. Dette er no bare min mening, noen andre som føler det samme? AH er valgfritt, så å si at det ødelegger spillet er i grunn litt dumt. Jeg synes det er veldig bra at vi nå har (og snart får) to entydige currencies, nemlig gold og $ istedenfor å bruke idiotiske ting som ists, HRS osv. Problemet er vel i grunn bare at det etter vært vil bli en inflasjon av gold. Ganske definitivt mtp hvor lite gold man vil bruke etter at artisans er makset ut, og hvor billig gems er (ingen grunn til å bruke jeweler). Repairs er latterlig billig (i a1 nm hvertfall) så det finnes ingen reell goldsink hvor folk blir kvitt gullet, annet enn AH. Men, at du selger alt blått gear i NM er ganske naturlig. I D2 ville man ikke plukket det opp en gang, mye ettersom gold ikke var noen ettertraktet ressurs. At rares er dårlig er også ganske naturlig ettersom gode rares (og blues for den saks skyld) SKAL være sjeldne. Du skal ikke kunne finne nytt awesome gear for annenhver quest du tar. Slik har det aldri fungert tidligere, og slik er det heller ikke lagt opp til her. Noen vil jo alltids finne det ettersom drops er random (duh), men poenget er uansett at du skal grinde MYE for å finne det best utstyret. Hvis du alltid fant nytt awesome gear ville det jo bli dødskjedelig, og spillet er ikke laget for å skalere uendelig. Det finnes et tak for hvor bra ting kan bli. Nå i starten vil det uansett være mye "greier" ute og går, siden det vil ta tid for Blizzard å få balansert spillet skikkelig. Det er komplett umulig for de å forutse hvordan økonomi, vanskelighetsgrad osv. utarter seg siden de ikke har sjans til å få testet spillet i en tilsvarende skala som nå hvor det er millioner av spillere. Bare se på gangen fra D2C til D2LoD 1.13. Det er ganske radikale forskjeller. I D2C var det jo tilnærmet umulig uten en helt sinnsyk grindfest over lengre perioder for å bli lvl 99. Det var svært få gode items å oppdrive osv. Mye ble fikset i 1.09d (LoD) hvor man fikk en ekstra act som var vanskeligere enn den foregående. En helt sinnsyk mengde items ble introdusert samt runer og charms og etter 1.10 patchen ble vanskelighetsgraden ytterligere økt (ganske mye også). I tillegg fikk vi events som Dclone og Uber Tristram. Jeg er ikke kommet lenger enn a1 nm, og fortsatt synes jeg spillet er svært uoversiktlig mtp items/økonomi og jeg vil nok ikke få et godt overblikk over dette før jeg runder inferno og har vært der en stund. Sammenligner vi med D2 vil selv ikke a5 nm gi deg den minste forståelse for hva som er bra osv. i første gjennomspilling. Endret 21. mai 2012 av Feh Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Fant oppskriften til Staff of Herding i dag Jeg har også denne. Hva gjør den? O.o stats og slikt suger jo Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Den åpner Whimsyshire, Diablo 3s Secret Cow Level. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Syns det er uoversiktlig forhold mellom items du kan finne og items du kan lage hos blacksmith. Kjører dere høyt på magic find items? Pleier å ligge på rundt 25+%, noe under det syns jeg ikke jeg får så mye. Er gems regnet som magic og blir gem drops påvirket av magicfind% ? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Den åpner Whimsyshire, Diablo 3s Secret Cow Level. Ja, men recipe er bare en av 4 deler. Kan vel ses på samme måte som "world drops" i WoW. Du er aldri garantert å finne alle i ett game. De dropper med en viss prosentsjanse fra spesifikke bosser eller steder. Bortsett fra en del som alltid kan kjøpes for 100k gold hos en vendor. Endret 21. mai 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Tri66er Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Den åpner Whimsyshire, Diablo 3s Secret Cow Level. Ja, men recipe er bare en av 4 deler. Kan vel ses på samme måte som "world drops" i WoW. Du er aldri garantert å finne alle i ett game. De dropper med en viss prosentsjanse fra spesifikke bosser eller steder. Bortsett fra en del som alltid kan kjøpes for 100k gold hos en vendor. Personlig synest jeg det var relativt lett å skaffe alle delene. Tok bare litt tid, "Nightmarish Staff of Hording" kan også kjøpest for 1 gold hos "innkeeper" i akt 3. Virker som dere kan mer om dette en meg, se min tidligere post. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Kul historie bror. Forandret livene våres. Morsomt at du blir fornærmet pga. at jeg sier noe negativt om et spill. Utrolig sinnsykt irriterende at det skal lagge i singleplayer om nettet er dårlig.... Edit: Blir nok ikke kjøp! Samme her. Blizzard gikk på snørra med dette spillet. Frykten for at noen titals tusner skulle laste ned "mesterverket" deres, har ødelagt for alle, med en håpløs online allways på møkkdårlige servere. Spille med en ping som aldrig er under 250 på et spill som jeg ikke ha noen interess av å spille sammen med andre, er en dealbreaker for meg. Skal dette kjøpes, må det koste en hundrings...Ikke verdt et øre mer. Spillet har vært ute i under en uke, og du klager over ustabile servere? Og nei, det er ikke kun for å forhindre piratkopiering at det er online only. Det hadde vært helt greit om jeg måtte logge på for å spille, men når spillet i singleplayer modus går gjennom (ustabile) servere ødelegger det for meg som ikke har et raskt og stabilt nett 24/7. 1 Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Skjønner ikke åssen folk får tak i så mye penger i D3. Etter et par timer med quester og denging av mobs så får jeg inn mellom 20 og 30k. Alt bruker jeg på crafters og har stort sett alltid ingenting igjen etter en sesjon. Er en casual gamer og har ikke helt fått med meg hvordan man tjener gull i D3. Har forsøkt å selge på AH, men ingenting selger. Lagt ut Rare og et par legendarys til priser under andre, men ingenting selges. Kan noen som tjener uhorvelig mye fortelle meg et par tips? Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Han blir jo ikke det. At du spiller eller ikke gjør jo ikke noe for vår del Skjønner ikke åssen folk får tak i så mye penger i D3. Etter et par timer med quester og denging av mobs så får jeg inn mellom 20 og 30k. Alt bruker jeg på crafters og har stort sett alltid ingenting igjen etter en sesjon. Er en casual gamer og har ikke helt fått med meg hvordan man tjener gull i D3. Har forsøkt å selge på AH, men ingenting selger. Lagt ut Rare og et par legendarys til priser under andre, men ingenting selges. Kan noen som tjener uhorvelig mye fortelle meg et par tips? Hvis du selger alt av gear (magic og rares du ikke trenger) tjener du fett. Fra Act 1 til act 2 tjente jeg 120k med min WD Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Wuuut?! 120k? >< Jeg flyr rundt med 20k og skal prøve å finne stuff på AH.. Men alt er priset til 100k + på level 40 og opp. Jeg får vel ta ett moneyrun eller noe kanskje Ihvertfall drite i crafting! Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Og det var act 1 til 2 i normal Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Han blir jo ikke det. At du spiller eller ikke gjør jo ikke noe for vår del Skjønner ikke åssen folk får tak i så mye penger i D3. Etter et par timer med quester og denging av mobs så får jeg inn mellom 20 og 30k. Alt bruker jeg på crafters og har stort sett alltid ingenting igjen etter en sesjon. Er en casual gamer og har ikke helt fått med meg hvordan man tjener gull i D3. Har forsøkt å selge på AH, men ingenting selger. Lagt ut Rare og et par legendarys til priser under andre, men ingenting selges. Kan noen som tjener uhorvelig mye fortelle meg et par tips? Hvis du selger alt av gear (magic og rares du ikke trenger) tjener du fett. Fra Act 1 til act 2 tjente jeg 120k med min WD jøss Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Flere som har trøbbel med achievements og characters etter i går? Har mistet flere achivements nå og da. En kamerat som begynte å spille i går har plutselig ingen characters (ble bare lvl 10, men urovekkende likevel). Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Tror vennen din burde gå inn på options og skifte til Europe region igjen ;P Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2012 Crafting virker som et endeløst pengesluk siden det er så dyrt å oppgradere til neste level, i tillegg til at man gjerne må lage mange av samme item for å få de statsene man trenger. Og iom at du ødelegger alle blue/rares får du ikke solgt dem til vendor for ekstra penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå