ATWindsor Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Hvor mange promille av spillerbasen er det som sliter* med at spillet er online-only? For resten er det et ikke-problem. Å argumentere av prinsipielle årsaker er greit, men er det ikke artigere å være litt pragmatisk og bare kose seg med spillet istedet? *)Bortsett fra første kvelden da serverne ikke greide å følge med. Bortsett fra den første kvelden? Svært mange promille, faktisk antakelig mange titalls prosent, tok over 24 timer før spillet var noenlunde greit å kjøre, lagpsikes skjer fortsatt, og disconnects skjer fortsatt. Man kan jo alltids se bortifra omtrent en tredjedel av tiden spillet har vært ute, og late som alt er bra.... AtW 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Men du vet, alle som er fornøyde går ikke på forumer for å ytre sin ekstreme misnøye heller. Så det blir bare det negative man får der. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Noen som har begynt noe spesielt på Hell-mode? Er det mye vanskeligere enn Nightmare? Ikke solo, men i gruppe.. Solo sux! Lenke til kommentar
etse Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 tror det bare er en liten brøkdel som bryr seg om det! Det eneste problemet som jeg kommer på er at folk sleit litt den første dagen. Bortsett fra det så skjønner jeg liksom ikke helt bakdelen med det? Er det vanskelig å forstå? Lag spiller inn på spillet, man får ikke spilt når man vil pga ymse trøbbel, man får ikek spillt om man er på reise, routeren går ned, og den type ting. Man kan jo alltids mene det ikke er så store problemer at det ikke oppvies av foredeler med spillet, men er det virkelig vanskelig å forstå at det ulemper med always online? AtW Dette mener jeg ikke er et helt bra argument. I diablo 2 hadde man en offline mulighet - men hvor ofte brukte man egentlig denne? Diablo er et online spill, og de fleste som spillte D2 både casually og aktivt lagde karakterer på Battle.net for å ha muligheten til å spille sammen med venner og tilfeldige folk på internett. Selv de som i hovedsak spillte solo. Når man da sitter uten internett har man ikke mulighet til å spille videre på karakteren sin, selv og spillet hadde en offline del. Og man er tvunget til å starte en helt ny karakter - som man trolig ikke ville spille på etter man fikk internett igjen. Så man hadde basically valget mellom å spille på Battle.net, men kun har tilgjengelighet for å spille når man har internett, eller lage en singleplayer karakter å ikke være avhengig av internett - men uten muligheter til å spille med andre. (ja jeg vet man hadde open B-net. Men dette var 90% folk som brukte cheats og ikke særlig morsomt) 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Problemet med online only kommer i 2020 eller whatever når Blizz er lei av å hoste servere og skrur av hele greia. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Tror de fleste er ferdige med Diablo 3 i 2020 Iflg filmene skal vi da oppleve virtual reality spill inni hodet vårt. Endret 18. mai 2012 av Bytex Lenke til kommentar
etse Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Noen som har begynt noe spesielt på Hell-mode? Er det mye vanskeligere enn Nightmare? Ikke solo, men i gruppe.. Solo sux! oh yeah. Ting er MYE vanskeligere. Første meg og noen venner møtte på var mobs med følgende skills:Shielded, vampiric, mortar. Altså med andre ord, mobs som 50% av tiden var immune til alt. Kastet mortarer som gjorde rundt 10k - 15k damage hver (og det var 4 mobs som skjøyt 3 slike hver). Samtidig som de helbredet seg selv. Hadde fint mange whipes på disse. Bossene er skuffende dåg. De er fortsatt relativt enkle så lenge man kan mekanikkene, er rarespawn som gir store utfordringer. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Bortsett fra den første kvelden? Svært mange promille, faktisk antakelig mange titalls prosent, tok over 24 timer før spillet var noenlunde greit å kjøre, lagpsikes skjer fortsatt, og disconnects skjer fortsatt. Man kan jo alltids se bortifra omtrent en tredjedel av tiden spillet har vært ute, og late som alt er bra.... AtW 24 timer er ingen ting i forhold til spillets levetid. Jeg mistenker også at det ikke bare er Blizzards feil at folk opplever lagspikes - den eneste gangen det har vært skikkelig ille for min del - etter rundt 25 timers spilling, var når en av de andre menneskene i husstanden brukte hele linja på å sende svære bilder på epost (jepp, linja vår suger - men spillet er mer enn spillbart fordet). Endret 18. mai 2012 av olegunnaro Lenke til kommentar
etse Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Noen som har begynt noe spesielt på Hell-mode? Er det mye vanskeligere enn Nightmare? Ikke solo, men i gruppe.. Solo sux! oh yeah. Ting er MYE vanskeligere. Første meg og noen venner møtte på var mobs med følgende skills:Shielded, vampiric, mortar. Altså med andre ord, mobs som 50% av tiden var immune til alt. Kastet mortarer som gjorde rundt 10k - 15k damage hver (og det var 4 mobs som skjøyt 3 slike hver). Samtidig som de helbredet seg selv. Hadde fint mange whipes på disse. Bossene er skuffende dåg. De er fortsatt relativt enkle så lenge man kan mekanikkene, er rarespawn som gir store utfordringer. Problemet med online only kommer i 2020 eller whatever når Blizz er lei av å hoste servere og skrur av hele greia. Om man ser på diablo 2, så er ikke det er alt for stort problem i mine øyne. Har tro på at serverene til blizzard kommer til å være oppe frem til folk er lei av spillet - og så noen år til. Endret 18. mai 2012 av etse Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Er det veldig mange her som er imot Online only valget blizzard har tatt? Jeg syntes det er kjempeflott. Det er masse aktivitet rundt AH og online-only vil gjøre det lettere å spille med andre samt å sammenligne stash. Jeg vil heller ha et D3 hvor serverne går ned for maintenance to timer hver natt og krever en lav latency tilkobling enn et separat online-offline spill. Hvorfor? Det vil si at du får online delen akkurat som i dag, i tillegg til en offline mode? Det er jo akkurat det samme, bare med offline i tillegg. Hvordan er mindre valg en bedre ting? Beggars belief. Jeg har tatt opp problemstillingen mange ganger nå, og det er ikke meningen å "bashe" spillet, for diablo 3 er bra. Men det finnes ingen gode argumenter for online only, og det er hele poenget. Så det er helt uforståelig at man kan forsvare avgjørelsen til blizzard. Man trenger ikke forsvare blizzard for dumme valg selv om man liker spillet. Viss det nå skulle komme en cracka versjon av diablo 3 som jeg håper og tror. Så vil drm igjen ødelegge(det er allerede ødeleggende) for de som betaler, mens de som cracker får spille nå dem og vil, og ikke når blizzard bestemmer. Tenk dere viss ea eller ubisoft hadde gjort dette? Det er helt vanvittig hva blizzard slipper unna med bare fordi det er blizzard. De som lider under drm er de som kjøper spillet(og ville kjøpt det uansett), det må snart selskapene forstå.Noen vil piratkopiere uansett, og drm stopper dem ikke, de setter kun kjepper i hjulene for de som betaler. http://www.youtube.com/watch?v=F9WbqdYuba4 - Her tar totalbiscuit opp en del problemstillinger rundt diablo 3. Bortsett fra at du forsvarer piratkopiering, så er jeg enig. Blizzard får "ros" for det, mens Ubisoft og og andre får bare dritt kasta etter dem når de gjør det samme. =/ IKKE at jeg forsvarer Ubi Endret 18. mai 2012 av Argoniel 2 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 24 timer er ingen ting i forhold til spillets levetid. Jeg mistenker også at det ikke bare er Blizzards feil at folk opplever lagspikes - den eneste gangen det har vært skikkelig ille for min del - etter rundt 25 timers spilling, var når en av de andre menneskene i husstanden brukte hele linja på å sende svære bilder på epost (jepp, linja vår suger - men spillet er mer enn spillbart fordet). Ja, du pleier kanskje å lagge i offline-spill også når noen andre bruker linjen eller? 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Ser alt mappet jeg har utforsket forsvinner igjen når jeg logger ut og inn. Bare waypoints vises. Og alle monstre har respawnet. Får man XP for å drepe monstre i samme område pånytt? I Diablo 2 fikk man ikke noe XP for å gå gjennom samme area pånytt etter respawn. Var vel for å hindre koreanere i å grinde til lvl 99 ved å logge ut og inn hele tiden. Så strengt tatt TRENGER jeg ikke å utforske mappet pånytt? Endret 18. mai 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 XP får du ja, og grunnen til at du ikke har "utforsket" det er jo fordi mappet er generert på nytt Vet ikke om du kanskje får mindre XP da Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg fikk xp på D2 på andre runde på samme map. Samme fikk jeg nå i D3. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 så om jeg er Wiz eller WitchD så har det ikke noe å si hvordan våpen jeg bruker så lenge stats er OK? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Men da kan man jo strengt tatt bli lvl 60 bare ved å drepe alt i Act 1 om og om igjen..høres ulogisk ut. så om jeg er Wiz eller WitchD så har det ikke noe å si hvordan våpen jeg bruker så lenge stats er OK? Nei. Så lenge du kan equippe våpenet har det null å si. Hovedsaken er DPS som står på våpenet, siden spelldmg kalkuleres direkte fra weapon damage. Har våpenet +10 int er det såklart ingen ulempe. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Men da kan man jo strengt tatt bli lvl 60 bare ved å drepe alt i Act 1 om og om igjen..høres ulogisk ut. så om jeg er Wiz eller WitchD så har det ikke noe å si hvordan våpen jeg bruker så lenge stats er OK? Nei. Så lenge du kan equippe våpenet har det null å si. Hovedsaken er DPS som står på våpenet, siden spelldmg kalkuleres direkte fra weapon damage. Har våpenet +10 int er det såklart ingen ulempe. Nei det kan man ikke. Er monstrene for lav level får du ikke noe XP logisk nok. 1 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg gikk hvertfall opp i level når jeg logget inn på ett kart igjen. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Værste rare mobsa jeg har møtt nå må være molten,shielded,chained.. piss ekle mobs :/ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Jeg sliter med å komme videre fordi jeg har en slags OCD om å ikke la en flekk på kartet være svart..så jeg "må" rusle gjennom kartene pånytt igjen når jeg logger inn Derfor er jeg enda i Act 1 etter 3 dager. Endret 18. mai 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå