Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahah, nå har jeg lest igjennom de siste 4-5 sidene i tråden her og humret godt.

 

Det virker som 90% av klagingen går på at folk har hatt litt problemer med lagging/disconnects under de første dagene til et av tidenes mest solgte online-spill. (Ja dette er et online spill, bare akseptér det faktumet, og det er blizzards mest forhåndsbestilte produkt noensinne.)

 

Hvis Diablo 3 skulle hatt en "offline modus" hadde de aldri i verden turt å ha med auksjonshuset for ekte penger som blir åpnet snart. Ingen har noensinne hatt noe liknende inne i et spill før og de vil jo ikke risikere at folk har muligheten til å nærme seg det som skjer bak kulissene når items dropper av den grunn. Hacking og duping av items hadde vært katastrofalt så et rent onlinespill er eneste logiske løsningen.

 

Selvfølgelig vil det være en innkjøringsperiode med litt serverproblemer, launchen kunne jo gått smoothere enn den har gjort men det kunne jo også gått mye verre. De aller fleste har jo fått spilt smertefritt, er jo alltid de som sliter som går på forums og nerdrager.

 

Har spilt litt forskjellige karakterer med forskjellige venner så har ikke kommet lengre enn act 3 normal, men jeg synes spillet er helt fantastisk. :)

 

Feil, det hadde ikke vært værre enn å ha en separat offline-del som ikke blander seg med online-delen.

 

Svært mange hadde problemer, knapt nok en eneste person som er aktiv i denne tråden før release slapp unna uten trøbbel i starten. Blizzard valgte always online, selv om de ikke måtte, og de har ikke skalert og leid inn servere til å ta presset, selv om de har god erfaring med slikt. De har vlagt å gjøre det dritt for folk i starten, fordi de tror de tjener mer på det, det er det eneste faktument man må akspetere.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svært mange hadde problemer, knapt nok en eneste person som er aktiv i denne tråden før release slapp unna uten trøbbel i starten. Blizzard valgte always online, selv om de ikke måtte, og de har ikke skalert og leid inn servere til å ta presset, selv om de har god erfaring med slikt. De har vlagt å gjøre det dritt for folk i starten, fordi de tror de tjener mer på det, det er det eneste faktument man må akspetere.

 

AtW

 

Mhm, de vet hvor mye plass de må ha men å betale for ekstra båndbredde i peak-times svarer seg ikke, hvis folk ikke får logget seg inn ved release når de nettopp har kjøpt spillet så vil de de aller fleste logge inn iløpet av uken og derfor sparer Blizzard penger på å underdimensjonere for presset.

Dette er også litt av grunnen til at Blizzard begynte å satse på casual-gamers, de oppdaget at 10% av spillerne sto for 80% av båndbreddebruken... Mye bedre med en spiller som logger inn av og til og spiller en time her og der, enn en som er online 24/7 og tar like mye plass som 15 casual-spillere.

Lenke til kommentar

Tja, det kommer jo PVP Arena etterhvert, hvor man kan pvpe grupper mot grupper. Blir vel en slags rank\points ting der :)

 

Det var PvP-arena i Borderlands også, der er det 3 klasser og hver class har 1 ability hver :)

Okei. I diablo 3 har vi iallefall 6 man kan leke med. :)

Lenke til kommentar

http://imgur.com/MuL1t

 

Takk til alle som kjøpte diablo 3. Dette blir vel standard fra nå av.

 

Og det å tro at ingen singleplayer del forhindrer online hacking er naivt som et helvete. Men det viser vel bare at folk kjøper alt blizzard sier, uavhengig av om det henger på greip eller ei.

 

Oi, og gratulerer med dagen!

 

I kø for å spille singleplayer.... Det betyr at jeg ikke kan planlegge med å spille Diablo 3 i natt fordi:

a. Battle.net kan krasje

b. ISP kan krasje

c. Modem/router kan krasje

d. Battle.net kan være fullt

 

Merko, Mmm, kan faktisk keybinde alt til musen og spille med 1 hånd ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På Diablo 2 så hadde man 2 knapper, føler faktisk at diablo 2 var mye lettere enn det d3 hittil har vært, å jeg er bare halveis uti act 3 normal. Har vært igjennom hell flere ganger på d2. Spillestilen er også mye mer avansert.

Dummet ned? neeh

 

Jeg spiller Demon Hunter, og første biten var ren plankekjøring. Gadd ikke engang ta første follower, fordi han bare sto i veien, og jeg gidder ikke mase med å gi ham utstyr og det der. Men så var beta-området over... :p Aner ikke om jeg gjorde noe "feil" eller noe, men plutselig ble det en kamp for å faktisk overleve, og har dødd flere ganger. På Normal. :p Og det til tross for at jeg først rundet Diablo 1 for å ha det gjort, og så spilte Diablo 2 og LoD mer enn hva som er sunt. Burde altså ha litt kjennskap til disse spillene og hvordan de spilles. Faktisk varmet jeg opp med Path of Exile rett før Diablo 3 kom. Gruer meg nesten til Nightmare og videre. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Diablo 3 er et singleplayer Offline spill,

Og der har vi tredje grunnen til hylekoret. Nei, Diablo 3 er ikke single-player, og det er ikke offline. Bare fordi de to første spillene var det betyr det ikke at dette også er det. De tre viktigste grunnene til hvorfor det ikke er offline er fordi a) det hindrer piratkopiering, b) det hindrer juksing, og c) det gjør det lettere å veksle mellom å spille solo og å spille med venner. Men det er det mange som ikke klarer å forstå, av en eller annen idiotisk grunn jeg ikke fatter.

Faktisk vil jeg si at Totalbiscuit forklarte dette bedre.

Men for å summere kort: Vi som betaler for spillet, blir straffet på grunn av pirater og hackere. Og at DRM ble som den ble, mest på grunn av auction house tullet.

 

Og, hadde det vært noen andre enn Blizzard, hadde spillet fått mye mer hets.

 

Nå, ferdig med sytingen.

Jeg er bare i act 2 normal, men er veldig fornøyd med atmosfæren og historien (så simpel som den er), er veldig glad i å utforske alt som er å utforske, sikkert derfor jeg liker å spille alene :)

 

Har et par venner som venter på meg i Nightmare, men ser ingen grunn til hastverk, selvom jeg bare brukte 2.5 time på act 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://imgur.com/MuL1t

 

Takk til alle som kjøpte diablo 3. Dette blir vel standard fra nå av.

 

Og det å tro at ingen singleplayer del forhindrer online hacking er naivt som et helvete. Men det viser vel bare at folk kjøper alt blizzard sier, uavhengig av om det henger på greip eller ei.

 

Oi, og gratulerer med dagen!

 

Diablo er og blir et onlinespill. Totalt uaktuelt å spille singelplayer.

 

Mener jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://imgur.com/MuL1t

 

Takk til alle som kjøpte diablo 3. Dette blir vel standard fra nå av.

 

Og det å tro at ingen singleplayer del forhindrer online hacking er naivt som et helvete. Men det viser vel bare at folk kjøper alt blizzard sier, uavhengig av om det henger på greip eller ei.

 

Oi, og gratulerer med dagen!

 

Diablo er og blir et onlinespill. Totalt uaktuelt å spille singelplayer.

 

Mener jeg.

Det blir jo din mening det, men det fjerner jo ikke faktumet at spillet har en single player del.

Hadde blizzard brydd seg i det hele tatt så hadde de kunnet designe en offline modus for singleplayen med en form for synkronisering når du har nett/det er forbindelse med serverne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkte egentlig mest på hvor viktig det er å ha Ceremonial Knives. Har bare fått prøvd spillet litt, og er på lv 6.

 

Ikke heng deg opp i å få gear som er ment for WD. Bare bruk hva som helst som har høyest DPS. Spellene dine baserer damage på våpen-damage. "+225% of weapon damage" står det i tooltip f.eks. Så du MÅ ha noe bra i hånda uansett om det ikke er lagd for din klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...