Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brukte 15-20 minutter på å soloe Leoric. Skjelettene slo meg nesten ihjel, og jeg rakk kanskje ett eller to skudd på Leoric før jeg måtte flytte meg radikalt.

Og det var så vidt jeg så at han tok skade av skuddene mine.

 

Føler at jeg gjorde ett eller annet galt -.-

 

*Wizard

 

Det gjorde du. Jeg har soloet han på lvl 8-9 flere ganger i Beta uten å drikke en eneste potion, selv etter de dobblet antall hitpoints pr. monster.

 

Men de har vel buffet bosser og slikt etter betaen? Mener jeg har lest at noe av det de fant ut etter beta'en var at det var for lett.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes brukervennligheten er litt talentløs, selv om man ser bort ifra server-problematikken? Om login-servere er fulle, hvorfor settes man ikke i kø istedet for å måtte prøve mange ganger? Hvorfor må jeg skrive passordet på nytt hver gang?

 

AtW

 

Nå er ikke jeg noen server-tekniker, men jeg vil anta at dette er en forsvarsmekanisme. De har satt den til å blokkere ALT over x antall forsøk i sekundet. Alt i alt syns jeg det fungerer bedre slik det er nå at noen kommer inn og får spille, enn at alle kommer inn med får dårlig ping og disconnects.

 

Mener ikke å forsvare Blizzard her. De kjørte stresstest og mente det skulle holde, noe det åpenbart ikke skulle. Det er ingen stor overraskelse at det er mye trafikk rundt launch så da kunne de leid seg ekstra kapasitet til serverne eller tilsvarende.

 

Ingenting av det jeg skriver har jo noe med svaret ditt å gjøre? Hvorfor skal man ikke kunne blokke mer enn x antall forsøk i sekundet med kø-system, og å slippe å skrive koden hver eneste gang?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hei. Spilte gjennom starter edition igår, og skulle kjøpe spillet idag. Får dog bare opp "error processing your request." når jeg skal betale. Men beløpet er reservert ikke mindre enn to ganger på kontoen min? Noen forslag?

 

Akkurat det samme skjedde med meg i går. Litt irriterende. Jeg kommer til å vente til beløpet ikke reservert lengre, og forsøke å velge VISA Electron.

 

Skal selv til på starteredition i kveld.

Funket når jeg ikke skrev noe på tlf nr :s

Lenke til kommentar

 

Kort sagt er Diablo 3 kun online for å forsøke å hindre juksing. Det bør være en liten pris å betale i våre dager. Noen få folk har ikke muligheten til å være online hele tiden, men vi kan dessverre ikke ta hensyn til dem. Om 5% av befolkningen ikke kan være online, hvorfor skal de resterende 95% av befolkningen lide for det?

 

Nei, det er feil, det er en av to ting 1. De gidder ikke å lage ett eget offline-system, fordi det er noe mer arbeid. 2. De vil ha større kontroll over spillerene. Hovedgrunnen til juksing i D2 er ikke offline-mode.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ingenting av det jeg skriver har jo noe med svaret ditt å gjøre? Hvorfor skal man ikke kunne blokke mer enn x antall forsøk i sekundet med kø-system, og å slippe å skrive koden hver eneste gang?

 

AtW

 

Nå syns ikke jeg det å skrive koden er noe stort problem, men det bør jo ikke være nødvendig.

 

Poenget mitt var at jeg tror det er en forsvarsmekanisme for at hele serveren ikke skal tryne. Jeg kan ikke nok til å banke i bordet med det, men i et kø system må jo serveren også holde kontroll på (og sjekke at klientene fortsatt står i kø) alle som står i kø.

Lenke til kommentar

If you wonder why you are getting Error 37 or Error 75 when you try to log in into Diablo 3 at launch, know that this issue is caused by the fact that the equivalent of a small nation is trying to connect to their login servers all at once. I know that this is frustrating as hell but before you start to rage about it, please know that even the most formidable servers on this Earth cannot take this kind of workload all at once.

 

Det er blizzard sin feil og blizzard sitt ansvar. Det er ikke noen vits å unnskylde de. De vet goft konsekvensen av sin always-online policy. De har valgt å gi folk en bedriten spillopplevelse rundt launch pga det. Det får de ta ansvar for selv. Ikke at jeg tror på påstanden heller. Youtube har hva da? nesten 20% av verdens totale nettrafikk, og de er oppe stort sett hele tiden.

 

Hvor mange prosent av innleggene her inne etter spillet ble lansert handler om problemer med å få spillt spillet? Det er ikke få.

 

AtW

 

Mest sannsynlig vil det være en stor peak i dag (og litt fremover), mens loaden vil stabilisere seg på et lavere nivå etterhvert. Mener du at blizzard skal dimensjonere serverne sine etter dette, å sitte med masse ubrukt kapasitet etter et par dager? Helt vanlig problem i slike spill, det vil forsvinne når loaden jevner seg ut.

 

Jeg mener de skulle hatt offline-mode for singleplayer. Det er det jeg mener. Ellers kan man leie server-kapasitet i disse dager.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vet du, for et massivt online spill er det greit, men jeg vil jo for svarte bare spille litt singleplayer :/

Hater sånne duste online løsninger, må da være enklere måter å gjøre det på.

 

Spilte du Diablo 2 noe særlig? Om du spilte det online vil du garantert ha opplevd at folk jukset som inn i helvete der. Jeg gav opp etterhvert fordi folk lempet alt mulig av utstyr på bakken foran meg når jeg logget inn, og en del ble faktisk ganske forbannet når jeg nektet å ta imot noe som helst. Det samme skjedde i Diablo 1, noe som gjorde at jeg spilte det online i ca tyve minutter til sammen. Femten av de minuttene var to stk som kranglet om å kunne gi meg det beste utstyret.

 

Dette er hovedgrunnen til hvorfor Diablo 3 kun er online. En god del av spillet ligger kun på serveren deres, noe som gjør det mye vanskeligere å jukse her. I Diablo 2 kunne vi velge å spille online med karakterer lagret på serveren eller karakterer lagret lokalt, men når selv de som var lagret på serverne ble hacket sier det seg selv at noe måtte gjøres. I Diablo 3 er alle karakterene lagret på serveren, noe som gøjr at du kan spille single-player, hoppe over i multiplayer med samme karakter og så gå tilbake til single-player igjen om du vil, uten å være redd for at noen skal jukse.

 

Kort sagt er Diablo 3 kun online for å forsøke å hindre juksing. Det bør være en liten pris å betale i våre dager. Noen få folk har ikke muligheten til å være online hele tiden, men vi kan dessverre ikke ta hensyn til dem. Om 5% av befolkningen ikke kan være online, hvorfor skal de resterende 95% av befolkningen lide for det?

 

Æsj, er forsåvidt enig med deg der.

Mennnnnnnnee, hva med bedre cheat protection system da, og som på samme tid ikke må være online hele veien? ;p

Neida, kan jo være at det også er litt dårlig ping på serverene nå starten siden det er så stor pågang, at jeg ender opp med et noenlunde akseptabel spillbarhet etterhvert =)

Lenke til kommentar

Kort sagt er Diablo 3 kun online for å forsøke å hindre juksing. Det bør være en liten pris å betale i våre dager. Noen få folk har ikke muligheten til å være online hele tiden, men vi kan dessverre ikke ta hensyn til dem. Om 5% av befolkningen ikke kan være online, hvorfor skal de resterende 95% av befolkningen lide for det?

 

+ Blizzard kan sørge for at alle har betalt for spillet. Det å få en piratversjon til å fungere uten nett eller tilkobling til Battle.net vil nok vise seg utfordrende :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er feil, det er en av to ting 1. De gidder ikke å lage ett eget offline-system, fordi det er noe mer arbeid. 2. De vil ha større kontroll over spillerene. Hovedgrunnen til juksing i D2 er ikke offline-mode.

 

AtW

Er strengt tatt mer arbeid og lage det online enn lokalt :p

 

Er om Blizzard selv har nevnt at de vill unngå juksing \ dupes osv. Har ingen problemer med den metoden jeg.

Lenke til kommentar

Tror vi trenger en egen "Hyle-og-skrike-over-hvor-mye-blizzard-hater-alle-og-suger" tråd. Så denne kan bestå av hjelpsomme spørsmål og svar og ikke 80% syting :)

 

Denne tråden har jo for lenge siden etablert seg som en "chatte-tråd" og ikke en som har vært typis for spørsmål og svar alene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Æsj, er forsåvidt enig med deg der.

Mennnnnnnnee, hva med bedre cheat protection system da, og som på samme tid ikke må være online hele veien? ;p

Neida, kan jo være at det også er litt dårlig ping på serverene nå starten siden det er så stor pågang, at jeg ender opp med et noenlunde akseptabel spillbarhet etterhvert =)

 

De forkarte det ganske bra da de holdt på med Diablo 2: Lord of Destruction: De kan sette 200 folk til å utelukkende jobbe med et anti-cheat-system en hel arbeidsdag hver eneste dag i seks måneder, men med en gang spillet slippes vil det være 200.000 folk som jobber døgnet rundt for å cracke det helt til de har klart det. ;) Å kreve at spillet er online er den beste løsningen de har kommet på så langt, så la oss håpe det funger. ;)

Lenke til kommentar

Nei, det er feil, det er en av to ting 1. De gidder ikke å lage ett eget offline-system, fordi det er noe mer arbeid. 2. De vil ha større kontroll over spillerene. Hovedgrunnen til juksing i D2 er ikke offline-mode.

 

AtW

Er strengt tatt mer arbeid og lage det online enn lokalt :p

 

Er om Blizzard selv har nevnt at de vill unngå juksing \ dupes osv. Har ingen problemer med den metoden jeg.

 

De må ha en egen offline-mode i tillegg, det er litt mer arbeid. Blizzard vil jo selvfølgelig prøve å male det hele i ett bedre lys for seg selv. Det er ikke så komplisert å forstå hvorfor det ikke er hele sannheten dog, det holder å ha litt teksnik innsikt i hvordan slikt fungerer, og forstå at selskaper tenker på penger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...