lain Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Eneste jeg reagerer på, i beta, er hvor limitert du er i starten. I d2 kunne du som sorc gå light, fire eller frost, i d3, jo der får du en spell her, og en spell der, og du har ikke akkurat mye å velge i. Så på den måten liker jeg d2 systemet bedre. Kunne gjerne hatt mange flere spells, og hatt flere veier å gå for hver level man får spells. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 De har jo helt forskjellige bruksområder. Seismic slam er en stor aoe med moderat skade og knockback. Hammer of the ancients er en litt-over-melee-range semi-aoe som gjør konsentrert skade på det lille området den treffer. Selv om du runer hammer of the ancients til større aoe (som du kan i beta) er den fortsatt under halvparten av seismic slams naturlige range, og uten knockback. Hvordan mener du at hammer of the ancients er "bedre" enn seismic slam? Det er mange småting som bidrar, men det største problemet med SS at den løser et problem som ikke skal oppstå i første omgang, samme med weapon throw skillen, det løser problemer som man lett kan unngå. Du sier det er forskjellige bruksområder, men betyr det at du vil eqiuppe 2 fury spenders(secondary skills)? Eller vil du bytte skill basert på situasjon og miste MF bonusen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 De har jo helt forskjellige bruksområder. Seismic slam er en stor aoe med moderat skade og knockback. Hammer of the ancients er en litt-over-melee-range semi-aoe som gjør konsentrert skade på det lille området den treffer. Selv om du runer hammer of the ancients til større aoe (som du kan i beta) er den fortsatt under halvparten av seismic slams naturlige range, og uten knockback. Hvordan mener du at hammer of the ancients er "bedre" enn seismic slam? Det er mange småting som bidrar, men det største problemet med SS at den løser et problem som ikke skal oppstå i første omgang, samme med weapon throw skillen, det løser problemer som man lett kan unngå. Du sier det er forskjellige bruksområder, men betyr det at du vil eqiuppe 2 fury spenders(secondary skills)? Eller vil du bytte skill basert på situasjon og miste MF bonusen? Hvorfor skal ikke en situasjon der AoE nyttig oppstå? AtW Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hvorfor skal ikke en situasjon der AoE nyttig oppstå? AtW Begge skills er AOE. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) Skit, kom ikke inn på betaserveren hele helga jeg. Men samma det, spillet har jo release om et par uker. Endret 27. april 2012 av Bytex Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hvorfor skal ikke en situasjon der AoE nyttig oppstå? AtW Begge skills er AOE. Så hvilket problem er det som løses, som ikke burde oppstå? AtW Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 No skal eg vere klovnen som spør her, men kor kan eg finne noko informasjon om dette MF greiene i manualen eller ei side med dette på. Om eg tolker dette som blir skreve rett, så får en høgre MF bonus om en beholder skills over lengre tid? Eller har eg totalt misforstått her no? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Jeg gidder ikke finne et sitat, men det vi har fått vite til nå (kan bli endret før/ved release): Det du tenker på blir av utviklerne kalt "Nephalem Valor" og er en buff for MF, GF og boss-loot. Dette kicker ikke inn før du har nådd lvl 60 så det er kun aktuelt for endgame slik status er nå. Videre: -NV fungerer kun på Champion og Rare bosses og bygger opp mot ekstra boss-loot fra f.eks en act boss / quest boss. -Hvis du endrer en skill, skill rune eller passive skill mister du bonusen. -De har enda ikke funnet ut akkurat hvor mye MF, GF og boss-loot ekstra du får pr. Champ/Rare kill. -De har enda ikke funnet ut hvorvidt bonusen skal vedvare hvis du dør eller hvor lenge den faktisk skal vare i det hele tatt. -Jeg har ikke funnet noe info om det, men ettersom vi nå har "shared MF" i party så har de ikke nevnt noe hvorvidt bonusen i sin helhet vil opphøre dersom et enkelt party member endrer en skill eller dør, eller om buffen blir regnet som et gjennomsnitt av alle spillernes MF. Jeg håper på sistnevnte da det vil være utrolig kjipt hvis en spillers idioti skal ødelegge for resten. Det store spørsmålet de får er når det gjelder balance. Buffen må ikke bli så stor at folk føler seg demotivert til å ta kjappe/korte runs hvis de ønsker det, og den må ikke bli så liten at kjappe/korte runs vil være det som lønner seg. De ønsker at folk skal holde seg lenger i hvert game istedenfor å lage nytt hele tiden. Endret 28. april 2012 av Feh 1 Lenke til kommentar
LMH Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Spørsmålet var hva erfaring, min påstand er at det finnes ingen erfaring på dette enda. Vel du har jo Blizzard sin eigen erfaring, du må huske at dei testar spelet sitt kontinuerlig frå første stund det er mogleg. Eit raskt google gav meg ei forklaring frå Jay: youtube.com/#/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DNVTVMqtmxPU&v=NVTVMqtmxPU&gl=AU Så erfaring eksisterar. Ein kan sjølvsagt spekulere i kor mykje som er "arva" i frå D2, WoW og skillpoint-tradisjonen generelt. Altså at ein veljer å fokusere på eit fåtall skills fordi ein alltid har gjort det, og om dette kunne endra seg over tid med D3 på grunn av, forhåpentligvis, god skillbalanse. Og så kan en spørre seg om det er tilstrekkeleg erfaring, og om det kan overførast til massene, noko eg ikkje ser noko grunn for at det ikkje skal. det jeg egentlig skulle sagt var at jeg ikke har sett noe overbevisende argument. Ja, det var det du sa. Eg skjønnar jo at du har bestemt deg, og skal ikkje prøve å overbevise deg meir, vi får berre håpe Blizzard legg ut statistikk på builds og liknande etter kvart, så vi får eit svar Det var da voldsomt til diskusjon på dette emnet. Men det er jo så interessant! Endret 28. april 2012 av LMH Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 @ Feh: og med GF meiner du då gold find? (Her må teskjei i bruk. Eg er tydeligvis heilt ute av terminologien). Veit ikkje heilt om eg liker systemet dei har laga til med slike bonuser, men eg kan jo forsåvidt sjå grunnen til at dei lager slike ting til. Kunne gjerne tenkt meg et meir dynamisk system der en endra spells etter kva bosser/minibosser en stod opp i mot. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Her var for øvrig blueposten angåande temaet: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4241234476 Ser ut som at det eg trudde var fint med systemet (og bytte spells avhengig av kva en møtte), ikkje er det Blizzard er ute etter med å lage det slik, ironisk nok. Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 noen som veit hvordan man kan få closed beta? Jeg signa opp til kø for noen år tilbake husker jeg. Men kan man kjøpe sånn collection edition og få den?eller må jeg vente til release? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Jeg tviler sterkt på at de sender ut flere invites nå, mtp at betaen stenger på tirsdag. Du får ikke beta ved å kjøpe CE. Heh, ser forskjell på serverloaden nå. Da jeg var inne i open beta helgen var det på et tidspunkt 272.000 games, nå ligger det på rundt 1-2000 Endret 28. april 2012 av Feh Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Ser ut som at det eg trudde var fint med systemet (og bytte spells avhengig av kva en møtte), ikkje er det Blizzard er ute etter med å lage det slik, ironisk nok. Du kan bytte skills etter behov, du får en cool down før skillen kan tas i bruk, og hvis du har fått nephalem valor bonus så minster du denne. Så det er ingenting som hindrer deg i bytte skills så fort du mener det er nødvendig, men det kan ha konsekvenser. Eneste jeg reagerer på, i beta, er hvor limitert du er i starten. I d2 kunne du som sorc gå light, fire eller frost, i d3, jo der får du en spell her, og en spell der, og du har ikke akkurat mye å velge i. Hva spiller det for noen rolle hvor mange skills/spells man har tilgang på i starten? Det viktige er vel at man har skills/spells som er effektive? Det har vi i D3, så jeg ser ikke problemet. Det er heller ikke nødvendig å gjøre valg om hvilken skade type man vil gå for, det er ikke immunities i D3. Du vil få alle aktive skills i løpet av de 30 første levelene (nesten en ny skill pr level), etter det er det kun passive og runes som låses opp. Endret 28. april 2012 av Crowly Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Poenget er at jeg ønsker å gå for fire eller lightning type spells, men pga det er så få, blir det sånn at jeg gjerne må bruke de neste jeg låser opp uansett hva det er. At noe ikke er nødvendig, betyr ikke at det ikke er ønskelig. Det er ikke nødvendig med mer enn 1 spell/attack, men vi liker vel alle å ha flere alternativ sant? Jeg liker å kunne spesialisere meg i den retningen jeg ønsker å gå ifra lvl1, de ønsket jo å gå bort ifra "useless skills", så da kunne jeg tenkt meg å sluppet å få masse skills av den typen før jeg får noe i en kategori jeg ønsker å bruke. Lenke til kommentar
RiffiRaffin Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg er en nybegynner på Diablo 3. Kjenner du en god gruppe hvor jeg kan bli med? 1 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Poenget er at jeg ønsker å gå for fire eller lightning type spells, men pga det er så få, blir det sånn at jeg gjerne må bruke de neste jeg låser opp uansett hva det er. Spells som kommer sent er ikke automatisk bedre enn de som kommer tidlig. Som nevnt mange ganger før, alle skills/spells gjør skade basert på våpenet ditt, f.eks. 115% weapon damage, så får du ett våpen med høyere dps gjør spellen din mer skade. Varriasjon kommer i form av runer for hver skill i stedet for ett mangfold av skill, se f.eks. på Shock Pulse, f.eks. rune nr 2 (lvl 18) endrer skillen til fire bolts. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Syns skill/rune systemet i D3 er fabelaktig, og muliggjør svært ulike spillestiler og nesten uendelig med variasjoner. Rett å slett kjempebra. 3 Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Krever Diablo 3 mye av skjermkortet. Sånn i forhold til sc2 eller wow? Lenke til kommentar
Blåmann Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Krever Diablo 3 mye av skjermkortet. Sånn i forhold til sc2 eller wow? Jeg syntes diablo 3 betaen glir bedre på maskinen min en sc2... Har en dell xps 16 med ATi HD4670. Funker å kjøre D3 på full guffe med alt på i 1080x1900. i SC2 kan jeg bare glemme å skru alt på max. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå