Jext Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Vil tippe Diablo 3 er enda mer skillavhengig enn WoW på Inferno. Blizzard har jo sagt, selv om jeg tviler litt, at folk flest vil bruke månedsvis på å komme seg igjennom Inferno. Dette indikerer iallefall at det kommer til å være en solid vanskelighetsgrad, og gode spillere vil utmerke seg. For meg virker Inferno mest rettet mot gruppespill, ettersom synergy mellom klassene er en stor bonus. EDIT: Mener ikke med dette at det nødvendigvis blir restriksjoner i forhold til builds, men gode builds vil nok sikkert dukke opp. Ettersom det finnes så mye muligheter i skillsystemet vil jeg tro hver klasse vil ha haugevis med builds som er viable til Inferno. Endret 24. april 2012 av Jext Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Jeg hører endel snakker om synergi mellom klassene, dette er noe jeg finner litt merkelig av det vi har sett så langt. Det er jo ingen synergi foruten om: "flere spillere dreper ting fortere", hvordan du presterer er da ene og alene avhengig av deg selv, om du har en wizzard eller barbar med deg er totalt likegyldig. Og i god animal farm ånd ønsker jeg å støtte utsagnet: "all builds are viable, but some builds are more viable that others" Lenke til kommentar
Winniee Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Kjapp fråga: Noen som har erfaring med forhåndsbestilling av spill? Om man forhåndsbestiller gjennom f.eks. komplett, eller gamezone.no, kommer det i posten til den 15. mai? (Ellers er det mer aktuelt å kjøpe det på battle.net så jeg vet jeg kan spille det på lanseringsdatoen.... Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Det skal i teorien være i postkassen på launch, men man vet aldri Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Kjapp fråga: Noen som har erfaring med forhåndsbestilling av spill? Om man forhåndsbestiller gjennom f.eks. komplett, eller gamezone.no, kommer det i posten til den 15. mai? (Ellers er det mer aktuelt å kjøpe det på battle.net så jeg vet jeg kan spille det på lanseringsdatoen.... Sendte et spørsmål om akkurat dette til platekompaniet der jeg har forhåndsbestilt CE og fikk dette svaret: "Vi har ikke fått bekreftet når vi får sende det ennå. Men ettersom spillet vil kreve nettilkobling er det ingen grunn til at det ikke skal kunne sendes tidlig. Vi håper, og regner med, å få sende det fredag 11. mai." Så da er det bare å campe postkassa fra mandag morgen Endret 24. april 2012 av HaakonNordengen Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Spaceworld.no Spaceworld er faktisk veldig billige på digitale downloads! Nice try Spaceworld PR man! Vel, det er jo tilfellet da. På digitale downloads er de billige. De har ofte bra priser på helt nye utgivelser. Jeg har ingen tilknytning til spaceworld i det hele tatt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Vel, det er jo tilfellet da. På digitale downloads er de billige. De har ofte bra priser på helt nye utgivelser. Jeg har ingen tilknytning til spaceworld i det hele tatt. De tilbyr ikke Diablo 3 som digital download, og de har normal pris på cd-versjonen... hvorfor bringe de opp i det hele tatt her i diablo 3 tråden? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Men ettersom spillet vil kreve nettilkobling er det ingen grunn til at det ikke skal kunne sendes tidlig. Mulig jeg bare er trøtt, men hva er sammenhengen mellom at et spill krever nett-tilkobling og at det sendes tidlig fra butikken? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Men ettersom spillet vil kreve nettilkobling er det ingen grunn til at det ikke skal kunne sendes tidlig. Mulig jeg bare er trøtt, men hva er sammenhengen mellom at et spill krever nett-tilkobling og at det sendes tidlig fra butikken? Man får ikke spillt det før 15. uansett, så butikkene trenger ikke å passe på å ikke sende det ut for tidlig. AtW Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Bare legger denne her for de som klager på mangel av skill tree og manuelle stats. Yeah, I guess that’s the mentality I just can’t understand. WoW players should be especially aware that skill tress provided them no choice. You had your build, and then you’d have a few ‘left over points’ that you could spend anywhere, and you could spend them anywhere because they didn’t matter. What mattered was the way you spent down the tree, and there was really one one or two right ways to do that per spec. I can’t understand how anyone could logically look at that situation and say “I have a lot of choices!” unless the answer is they have no idea how to play the game and actually are making a bunch of choices, which are the wrong ones, and building horrible characters. Diablo II was the exact same way. If you’re not spending into synergies and boosting up a skill or two to max, you’re probably doing it wrong. How, in the wide wide world of sports, is having potentially hundreds of viable skills and the ability to only choose 6 of them, which means billions of possible build combinations, worse than a skill tree where you have one or two correct decisions? There’s only one logical answer to this, and that is people want to be locked into their decisions for better or worse because they feel that gives value to their choices. They are smart for picking the right answer and building a better or more interesting character. That is absolutely a noble concept, but we fundamentally just don’t agree that people need to be locked into something for their choices to be smart or meaningful. How does a 15g respec make your choices instantly more palatable? You’re suddenly a character building genius because the guy next to you has to pay 15g to copy you? Come on. With billions of possible builds you will absolutely be doing something different than the guy next to you, and you making the skills you want to use work for you and be viable is a great achievement, because out of billions of possible builds how many do you think will actually work? It’s interesting to me that someone would value the permanence of their choices over being able to actually make choices at all. Endret 24. april 2012 av Pingas 3 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 If you’re not spending into synergies and boosting up a skill or two to max, you’re probably doing it wrong.How, in the wide wide world of sports, is having potentially hundreds of viable skills and the ability to only choose 6 of them, which means billions of possible build combinations, worse than a skill tree where you have one or two correct decisions? En kjapp kommentar til dette, dette er dårlig design av utvikler. Det er faktisk ikke systemet/skill treet det er noe feil med, men at de ikke har klart å lage/balansere spillet slik at flere builds er effektive/brukbare. Men de ser at tidligere design løsninger ikke har fungert bra nok, og har nå gjort endringer. Jeg liker det nye systemet, og er spent på hvordan det vil fungere når vi får bryne oss på større utfordringer enn hva beta'en har tilbudt, og vi får tilgang til hele skills + rune pakka. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Videre fra det der så var det mange dårlig gjennomtenkte ting i D2. F.eks sorc var vel en av charene som hadde flest builds, siden det var flere viable builds innen hver gren (Blizz sorc, Orb sorc, Fireball/meteor sorc, CL/L sorc samt hybrider mellom disse osv.). Problemet med henne var at pga. resistances så var hun til tider 100% avhengig av merc eller gear for å ta immunes. På samme måte var en Frenzy barb uten noe spesiell ele dmg fucked ovenfor phys immunes med mindre han hadde ele-dmg weapons på switch eller fikset en merc som hadde det. Disse tingene var ikke utfordringer, men rene irritasjonsmomenter og jeg håper inderlig vi ikke får se samme problematikken i D3. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 http://reveal.diablo3.com/en_EU/class_gathering/witch_doctor WD ute på revealsidene Satan å fet han ser ut! 2 Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Videre fra det der så var det mange dårlig gjennomtenkte ting i D2. F.eks sorc var vel en av charene som hadde flest builds, siden det var flere viable builds innen hver gren (Blizz sorc, Orb sorc, Fireball/meteor sorc, CL/L sorc samt hybrider mellom disse osv.). Problemet med henne var at pga. resistances så var hun til tider 100% avhengig av merc eller gear for å ta immunes. På samme måte var en Frenzy barb uten noe spesiell ele dmg fucked ovenfor phys immunes med mindre han hadde ele-dmg weapons på switch eller fikset en merc som hadde det. Disse tingene var ikke utfordringer, men rene irritasjonsmomenter og jeg håper inderlig vi ikke får se samme problematikken i D3. Akkurat det problemet skal heldigvis ikke oppstå ettersom det ikke skal være noen som er helt immune i D3. Men du siktet kanskje ikke kun til det spesifike problemet? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Wihoo. Steel series D3 mus i hus. Livet kan bare bli verre nå. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Bare legger denne her for de som klager på mangel av skill tree og manuelle stats. Yeah, I guess that’s the mentality I just can’t understand. WoW players should be especially aware that skill tress provided them no choice. You had your build, and then you’d have a few ‘left over points’ that you could spend anywhere, and you could spend them anywhere because they didn’t matter. What mattered was the way you spent down the tree, and there was really one one or two right ways to do that per spec. I can’t understand how anyone could logically look at that situation and say “I have a lot of choices!” unless the answer is they have no idea how to play the game and actually are making a bunch of choices, which are the wrong ones, and building horrible characters. Diablo II was the exact same way. If you’re not spending into synergies and boosting up a skill or two to max, you’re probably doing it wrong. How, in the wide wide world of sports, is having potentially hundreds of viable skills and the ability to only choose 6 of them, which means billions of possible build combinations, worse than a skill tree where you have one or two correct decisions? There’s only one logical answer to this, and that is people want to be locked into their decisions for better or worse because they feel that gives value to their choices. They are smart for picking the right answer and building a better or more interesting character. That is absolutely a noble concept, but we fundamentally just don’t agree that people need to be locked into something for their choices to be smart or meaningful. How does a 15g respec make your choices instantly more palatable? You’re suddenly a character building genius because the guy next to you has to pay 15g to copy you? Come on. With billions of possible builds you will absolutely be doing something different than the guy next to you, and you making the skills you want to use work for you and be viable is a great achievement, because out of billions of possible builds how many do you think will actually work? It’s interesting to me that someone would value the permanence of their choices over being able to actually make choices at all. Helt ærlig forsto jeg ikke poenget. Jeg har ikke fått testet Diablo 3 heller, er det snakk om stor forandring fra D2? jaaa Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Skillsystemet er rimelig forskjellig fra Diablo 2, ja. I Diablo 2 hadde hver klasse tre skilltrees, og jo høyere level på skillen, jo bedre var den. I tillegg fikk vi distribuere statpoints, så vi kunne gjøre mye rart der. I teorien var det en bra måte å gi oss skills, men i realiteten var det ganske en ubrukelig løsning. I stedet for å la oss gjøre som vi selv ville ble vi tvunget ned i tre, fire builds pr klasse. I Diablo 3 får vi derimot en ny skill åpnet automatisk omtrent hvert eneste level opp til lvl 60 (max level nå). Vi har altså ingen skilltrees i det hele tatt, men derimot flere grupper skills. Demon Hunter har for eksempel Primary, Secondary, Hunting og så videre. Hver klasse har seks sånne grupper, noe som gjør at vi får seks aktive skills totalt til sammen. (aner ikke hvor mange skills det blir til sammen, men det blir ganske mange.) I tillegg får vi runer, eller mods om du vil, som endrer skills ganske mye. Husker ikke i eksempler i farten, men det kan faktisk være så radikalt at du kan starte med en pil, og så modifisere den til å skyte flere piler, få en eksplosiv pil og så videre. I tillegg er alle skillsene nå basert på våpnet du bruker, så de gjør fint lite damage osv på egenhånd. Dette gjør at alle skillsene er omtrent like bra, så du står mye friere til å velge hvilke skills du vil ha. Kort sagt gjør det at vi kan ha fire Demon Hunters i en gruppe, og alle vil ha helt forskjellige skills og spille klassen ganske forskjellig. Problemet med dette er at mange er vant til å bli låst i en klasse, og mange orker ikke å tenke utenfor boksen. Nå da vi står så fritt til å tenke selv får mange problemer med nettopp dette. Du kan for eksempel se det lett i MMORPGer. Så lenge rollespill har eksistert, og spesielt MMORGPer som WoW, har vi vært låst inn i grupper med en tank, en DPS og en healer. Mange spill har prøvd å endre dette, men en ting er å endre måten spillet spilles på. Det er noe helt annet å endre måten folk tenker på. Diablo 3 gjør et tappert forsøk på dette, og jeg våger å tro det vil klare det over tid. Men selv om Diablo helt klart er et "fritt for alle"-spill der ingen i gruppen er låst i en spesielt rolle ifølge mekanikken i spillet vil jeg anta mange spillere låser seg selv inn i roller av gammel vane. Men vi får se. 1 Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Da var betaen gjennomført med alle klassene, og det med kun 27 minutter igjen på klokka! Likte klassene best etter denne rekkefølgen, med de egenskapene jeg hadde tilgjengelig: Barbar - Morsom og kraftfull, om ikke en smule for kraftfull til tider. Spesielt med Cleave rune. Enig, var overrasket over denne. Mislikte barbaren sterk i D2 av to grunner. For det første var det for få morsomme skills, og for det andre kunne vi knapt bruke dem. Whirlwind kostet jo 25 mana om jeg ikke husker feil, og da jeg fikk den hadde jeg 50 mana totalt. Hele systemet i D3 med å bygge opp Fury (eller hva det nå heter) med å bruke andre skills gjør at vi kan bruke skills mye oftere her. I tillegg er det mange bra skills her, som den magiske hammeren. Jeg ble imponert av denne klassen. Stemmen til hun kvinnelige barbaren er ganske sløv, men passet på et vis. (jeg spiller nesten alltid damer, av en eller annen grunn.) Wizard - Treig i starten, men så fort man får Arcane Orb og Wave of Force tok det seg veldig opp! Jeg brukte aldri Arcane Orb og den andre greia, men like denne klassen. Det lover bra at vi er fornøyde med så forskjellig skills. Tenk da på lvl 40 og oppover. Det kan bli ganske mye rart å se her, på godt og vondt. Monk - Likte den bedre enn forventet, men savner fortsatt Paladinen veldig. Artig med unarmed, selv om det ser fjollete ut å løpe med våpen fremme utenfor combat. Så vidt jeg vet bruker monk våpen, men Blizzard har ikke laget våpen-animasjoner ennå. Det kommer forhåpentligvis etterhvert. Men bortsett fra det er det en morsom klasse. Bare synd vi ikke kan teleporte opp og ned høyder. Barbaren kan f.eks hoppe ned til etasjen under, men monken må ta trappen. Men ellers en morsom klasse med mye potensiale. Witch Doctor - Veeldig treig start, men tok seg opp etter at Firebats ble tilgjengelig. å la andre gjøre jobben for meg i form av summons har jeg aldri vært noen fan av. Igjen, jeg gadd ikke bruke Firebats. Holdt meg til zombieulver og blåserør. Men bra vi liker så forskjellige skills. Var ikke så stor fan av denne klassen som jeg hadde håpet, så hun havner nok nede på listen. Men potensiale har hun i massevis. Demon Hunter - Ganske treig start, med alt for lite AoE skade i starten, disse kommer først senere. En smule for ensformig i betaen for min del desverre. Elsket amazonen i D2, så hadde håpet denne skulle bli morsomt. Jeg startet med henne og gikk amok med armbrøst (et våpen jeg knapt rørte i D2), og har hørt rykter om at vi kan ha to en-hånds armbrøster på en gang. Selv om denne ikke er favoritten er hun høyt oppe på listen av favoritter. Gleder meg til 15 mai, det blir artig. Selv om jeg ikke har like store forventninger til det som jeg hade til Diablo 2 i sin tid. Hadde trodd jeg skulle foretrekke Demon Hunter og hate Barbarian, men merkelig nok tror jeg at jeg kommer til å starte som Barbarian eller Monk. Kanskje som Wizard, men er ikke sikker. Hadde trodd jeg skulle elske Witch Doctor, men syntes den er den kjedeligste. Demon Hunter er litt midt på treet, men vi snakker Diablo 3-treet. Selv den kjedeligste klassen er langt morsommere enn de fleste andre klasser i andre ARPGer. Kanskje med unntak av vampyren i Sacred. 15de mai kan ikke kommer fort nok. Du aner ikke hvor stort glis jeg fikk da jeg leste dette! Vampyren FTW!!! :D Fikk spilt åpen beta denne helga. Er nå bekreftet hekta, jeg greier ikke en gang sover, for jeg vil bare sitte oppe å diskutere spillet med andre. >_> I helga fikk jeg spilt 30 timer D3. Gjorde alle achievements, lvlet blacksmithing til max rank som er mulig å oppnå i beta, gjorde en "naken" hardcore run med 3 andre, vi hadde forskjellige klasser. Med naken mener jeg vi kun brukte 3 dps våpenet du starter med. Jeg og 1 annen overlevde helt til SK blei slaktet! De 2 andre mistet vi ved de 4 pillarene før SK. Craftet en hel del items, og hadde det veldig gøy på mumble mens jeg spilte. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Skillsystemet er rimelig forskjellig fra Diablo 2, ja. I Diablo 2 hadde hver klasse tre skilltrees, og jo høyere level på skillen, jo bedre var den. I tillegg fikk vi distribuere statpoints, så vi kunne gjøre mye rart der. I teorien var det en bra måte å gi oss skills, men i realiteten var det ganske en ubrukelig løsning. I stedet for å la oss gjøre som vi selv ville ble vi tvunget ned i tre, fire builds pr klasse. I Diablo 3 får vi derimot en ny skill åpnet automatisk omtrent hvert eneste level opp til lvl 60 (max level nå). Vi har altså ingen skilltrees i det hele tatt, men derimot flere grupper skills. Demon Hunter har for eksempel Primary, Secondary, Hunting og så videre. Hver klasse har seks sånne grupper, noe som gjør at vi får seks aktive skills totalt til sammen. (aner ikke hvor mange skills det blir til sammen, men det blir ganske mange.) I tillegg får vi runer, eller mods om du vil, som endrer skills ganske mye. Husker ikke i eksempler i farten, men det kan faktisk være så radikalt at du kan starte med en pil, og så modifisere den til å skyte flere piler, få en eksplosiv pil og så videre. I tillegg er alle skillsene nå basert på våpnet du bruker, så de gjør fint lite damage osv på egenhånd. Dette gjør at alle skillsene er omtrent like bra, så du står mye friere til å velge hvilke skills du vil ha. Kort sagt gjør det at vi kan ha fire Demon Hunters i en gruppe, og alle vil ha helt forskjellige skills og spille klassen ganske forskjellig. Problemet med dette er at mange er vant til å bli låst i en klasse, og mange orker ikke å tenke utenfor boksen. Nå da vi står så fritt til å tenke selv får mange problemer med nettopp dette. Du kan for eksempel se det lett i MMORPGer. Så lenge rollespill har eksistert, og spesielt MMORGPer som WoW, har vi vært låst inn i grupper med en tank, en DPS og en healer. Mange spill har prøvd å endre dette, men en ting er å endre måten spillet spilles på. Det er noe helt annet å endre måten folk tenker på. Diablo 3 gjør et tappert forsøk på dette, og jeg våger å tro det vil klare det over tid. Men selv om Diablo helt klart er et "fritt for alle"-spill der ingen i gruppen er låst i en spesielt rolle ifølge mekanikken i spillet vil jeg anta mange spillere låser seg selv inn i roller av gammel vane. Men vi får se. det er da ikke noe nytt med diablo at det ikke søtter triniteten, diablo har jo aldri gjort det... Men ver forbredt på å bli skuffet hvis du tror det nye skill systemet vil være veldig annerledes enn de klassiske skilltrea. Problemet med skilltre som i wow er ikke hvordan de fungerer men at de er dårlig designet for valgfrihet(som noen nevnte tidligere i tråden også). "i en nybegynners hode er det mange muligheter, for en ekspert er det få" (-Shunryu Suzuki, Zen monk) Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Det fins jo skill tree og manuelt innføring av stats. Dette er bare deaktivert i beta. Se i option. Du kan huke av at du ønsker det på. Endret 25. april 2012 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå