Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke negativ til Diablo 3, men det er 2 ting jeg synes er dårlig med det.

1. Ingen offline mode, hadde vært greit å ha en hvor man ikke var på battle.net, så man ikke trenger internett, og utstyret og characteren hadde ikke vært tilknyttet til battle.net kontoen. På den måten kunne man spilt uten internett, hvis man var et sted uten det, hvis man ikke vil spille MP, kan man da spille SP uten noe lag, og siden det ikke hadde blitt tilknyttet battle.net, kunne man ikke cheatet gearet til MP, så man kunne solgt hacket gear i AH.

 

2. At bare gearet du får har noe å si, alle har alle skillene i lvl 60.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er problement med at folk også fokuserer på ting som ikke er bra? Verden blir ikke noe bedre sted av å late som alt er perfekt. Når det er sagt så er mange av tingene de har gjort annerledes fra D2 ett skritt i riktig retning. Folk bruker D2 som en benchmark, mens de burde brukt "ett artigst mulig spill" som benchmark.

 

AtW

 

Det er vel nettopp der problemet ligger. At folk bruker Diablo 2 som benchmark.

Å lage ett av verdens mest populære spill i ny form er ganske høye krav og vanskelig å oppnå, og når det folk får ikke oppfyller forventningene som de kanskje har gledet seg til så er det veldig fort gjort å høres veldig whinete ut.

 

Ett problem med at folk fokuserer på dårlige ting er vel nettopp det at dem klager og syter.

Det går ann å diskutere negative aspekter i en saklig tone. Noe man har sett veldig sjeldent, denne helgen, i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er problement med at folk også fokuserer på ting som ikke er bra? Verden blir ikke noe bedre sted av å late som alt er perfekt. Når det er sagt så er mange av tingene de har gjort annerledes fra D2 ett skritt i riktig retning. Folk bruker D2 som en benchmark, mens de burde brukt "ett artigst mulig spill" som benchmark.

 

AtW

 

Det er vel nettopp der problemet ligger. At folk bruker Diablo 2 som benchmark.

Å lage ett av verdens mest populære spill i ny form er ganske høye krav og vanskelig å oppnå, og når det folk får ikke oppfyller forventningene som de kanskje har gledet seg til så er det veldig fort gjort å høres veldig whinete ut.

 

Ett problem med at folk fokuserer på dårlige ting er vel nettopp det at dem klager og syter.

Det går ann å diskutere negative aspekter i en saklig tone. Noe man har sett veldig sjeldent, denne helgen, i denne tråden.

 

Ja, problemet er at folk ikke vil ha Diablo 3. De vil ha Diablo 2 i reprise med fotorealistisk grafikk, offline mode, null cheats, dupes og alt det der, og selvsagt må alt være 100% bugfritt. Men selv da er det mange som ikke vil bli fornøyd, fordi de vil ikke få samme følelse av å spille Diablo 3 som de hadde når de spilte Diablo 2. På den tiden var det mange som ikke hadde spilt multiplayer-spill før, og Diablo 2 var noe helt nytt for mange. Ganske bokstavelig talt, siden det var svært få andre spill i samme sjanger av noen interesse. I dag er "Diablo-kloner" blitt en egen sjanger, og personlig venter jeg på Diablo 3, Torchlight 2, Heroes of Ruin, Path of Exile og Grim Dawn. Det sier jo sitt.

 

Selvsagt er ingen av de perfekte. Selv Diablo 3 har sine negative sider. Men etter nesten tretti år som gamer har jeg lært å fokusere på alt det som er bra i stedet for alt som er mindre bra. Skilsystemet i Diablo 3 er ikke perfekt, og jeg ble litt skuffet over at det ikke var fullt så mye customization som jeg hadde håpet. Hele health-orb systemet er litt uvant, og selv om det er bra er det noen negative sider der også. Zombieulvene mine var til stor hjelp hele veien mot normale fiender, men straks jeg kom til sistebossen i betaen ble de slaktet i løpet av sekunder. Man skulle tro de hadde fått til noe bedre der, som f.eks å la dem dele helse med meg eller noe sånt. (dvs dør de, dør jeg. Ergo tåler de mye mer, men jeg tåler til gjengjeld mindre osv.) Men alt i alt er jeg godt i gang med å spille gjennom som barbar, og har gått gjennom betaen med alle de fire andre. Når jeg er ferdig med barbaren kommer jeg til å fortsette. Endte på lvl 9 med hele gjengen, og max level er 13. Men når vi er gjennom betaen kan vi starte på nytt, selv med quester osv. Jeg kommer til å fortsette så lenge jeg får lov, og når fullversjonen endelig kommer blir jeg nok ikke å se de neste månedene. Er mange år siden jeg har kost meg så mye med et spill som jeg gjør nå. Så ja, det er ikke perfekt, men nei, det bryr jeg meg ikke om. Jeg storkoser meg, og det er vel det viktigste?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

med mindre du er overveiende tilbakestående og vil gå igjennom flere runs med itemplukking gearsamling og quests, bare for å ha to barbarer med identiske forutsetninger, so jo, da betyr det at du ikke må.

 

Tok du med hardcore characters i beregningen din da du kom med denne konstruktive tilbakemeldingen din? 5 normale av hver klasse + 5 hardcore av hver klasse = 10 sammenlagt, Da har jeg ikke tatt med karakterer som utelukkende vil bli brukt til PvP.

Skal du være med i en vennligsinnet diskusjon så ihvertfall prøv å være saklig, det er ikke vanskelig.

 

 

 

 

For å fokusere på noe som er bra med spillet. Shamanen! Sinnsykt festlig når han blåser grønnguffe piler ut av blåserøret og står der skinny og utrent som f med ølmagen sin! =D Skal lett være Shaman i fullversjonen!

 

Godt man ikke trenger større argumenter enn det for å ha det morsomt med en klasse. Ha det moro! :)

Lenke til kommentar

Vennligst ikke anta at folk som mener noe annet enn deg bare ikke har tenkt seg om. Personlig skulle jeg ønske det var litt mer fokus på å farme utstyr. Når det er sagt, så synes jeg det er bra at også tidlige skills er bra senere i spillet. Dog er det kanskje litt få? Prøvde med Witchdoctor, og følte det var litt lite variasjon til å være en spellcaster.

 

AtW

Vil tro det er noe av poenget. Jeg ser ikke på witchdoctor som en spellcaster. Den skal være substitutt for necromancer. Skal ikke være like "flashy" med ulike magieffekter som f.eks. wizard, men også ha et behov for kontroll som er ulikt klasser som barbarian. Må si jeg likte det veldig godt. Man kan si det er lite variasjon, men jeg synes klassen er bra gjennomført, og for min del flyter det veldig bra. Det gir akkurat den spillestilen jeg hadde ønsket. En fysisk svak karakter som lurer i kulissene med forbannelser, og lar minions gå i krigen for seg. Det er det jeg mener er en suksessoppskrift for et godt spill i den sjangeren. Variasjon mellom klassene. Noen som trenger detaljstyring og oppmerksomhet hvert millisekund, og noen som i større grad må time og planlegge kampene sine.

 

Synes selv betaen lever opp til forventningene. Det gir langt på vei den samme følelsen som det gav å spille Diablo 2 for mange år siden. Det er veldig kjipt å måtte være påkoblet internett hele tiden. En stor uting og ødeleggende for bransjen. Når det er sagt, så har jeg aldri opplevd verken å bli droppet eller å ikke få logget inn på Starcraft 2, så jeg vil tro det kommer til å bli stabilt i det minste. Selve spillet er akkurat der det skal være. Både grafisk og gameplay-messig. De har fornyet det som trengte fornying, samtidig som jeg vil tro at de også klarer å overbevise nostalgia-hæren som alltid vil si at alt var bedre før.

 

Når det gjelder vanskelighetsgraden. Jeg brukte sikkert oppmot 10 minutter på å kite Leoric før jeg til slutt tok han. Jeg døde ikke en eneste gang i gjennomspillingen, men vil likevel si at det er vanskelig nok. Det er iallefall minst like vanskelig som toeren, og det er et bra tegn, for der var det bra balansert på første playthrough. En utfordring for de fleste, og overkommelig for de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vennligst ikke anta at folk som mener noe annet enn deg bare ikke har tenkt seg om. Personlig skulle jeg ønske det var litt mer fokus på å farme utstyr. Når det er sagt, så synes jeg det er bra at også tidlige skills er bra senere i spillet. Dog er det kanskje litt få? Prøvde med Witchdoctor, og følte det var litt lite variasjon til å være en spellcaster.

 

AtW

Vil tro det er noe av poenget. Jeg ser ikke på witchdoctor som en spellcaster. Den skal være substitutt for necromancer. Skal ikke være like "flashy" med ulike magieffekter som f.eks. wizard, men også ha et behov for kontroll som er ulikt klasser som barbarian. Må si jeg likte det veldig godt. Man kan si det er lite variasjon, men jeg synes klassen er bra gjennomført, og for min del flyter det veldig bra. Det gir akkurat den spillestilen jeg hadde ønsket. En fysisk svak karakter som lurer i kulissene med forbannelser, og lar minions gå i krigen for seg. Det er det jeg mener er en suksessoppskrift for et godt spill i den sjangeren. Variasjon mellom klassene. Noen som trenger detaljstyring og oppmerksomhet hvert millisekund, og noen som i større grad må time og planlegge kampene sine.

 

Synes selv betaen lever opp til forventningene. Det gir langt på vei den samme følelsen som det gav å spille Diablo 2 for mange år siden. Det er veldig kjipt å måtte være påkoblet internett hele tiden. En stor uting og ødeleggende for bransjen. Når det er sagt, så har jeg aldri opplevd verken å bli droppet eller å ikke få logget inn på Starcraft 2, så jeg vil tro det kommer til å bli stabilt i det minste. Selve spillet er akkurat der det skal være. Både grafisk og gameplay-messig. De har fornyet det som trengte fornying, samtidig som jeg vil tro at de også klarer å overbevise nostalgia-hæren som alltid vil si at alt var bedre før.

 

Når det gjelder vanskelighetsgraden. Jeg brukte sikkert oppmot 10 minutter på å kite Leoric før jeg til slutt tok han. Jeg døde ikke en eneste gang i gjennomspillingen, men vil likevel si at det er vanskelig nok. Det er iallefall minst like vanskelig som toeren, og det er et bra tegn, for der var det bra balansert på første playthrough. En utfordring for de fleste, og overkommelig for de fleste.

 

Mulig jeg misforstår deg, men føler klassen fokus er å summone minions. Men det blir jo ikke særlig mye av det i betaen ihvertfall, om man har denne giftpilen, så er det bare ett spell som i praksis lar deg gjøre det. Tror en større variasjon i hva man kan summone er mer artig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Akkurat fått 100% achievement, huff det blir 3 lange uker nå :p Dette er lett det beste spillet siden Diablo 2, gjenstår bare å se om det kan slå den gode gamle klassikeren.

 

beta nede for en time står det i breaking news. noen andre som får error nå?

 

Serveren for ned for et par minutter siden

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår deg, men føler klassen fokus er å summone minions. Men det blir jo ikke særlig mye av det i betaen ihvertfall, om man har denne giftpilen, så er det bare ett spell som i praksis lar deg gjøre det. Tror en større variasjon i hva man kan summone er mer artig.

 

AtW

Ah, om det er sånn du ser det er jeg forsåvidt enig. Hadde vært litt stusselig om man bare får zombiehunder. Men må huske på at man har forskjellige runes man kan aktivere slik at de fungerer annerledes. Det samme gjelder med andre summons som gargantuan og fetish. Da har man tre typer minions som alle har variasjoner innad, avhengig av hvilke runes som er aktive. Det er mange flere muligheter enn necromanceren hadde i D2 iallefall. For meg er det nok variasjon. Det kan også nevnes at på akkurat som necromancer i D2, så er ikke karakterens fokus utelukkende summons. I D2 måtte man velge mellom curses-treet, damage-treet eller summons-treet. Ser ut som det er bygget opp med det i bakhodet, bare at man nå ikke trenger å gjøre valget. Altså at man i hovedsak har tre vidt forskjellige spillestiler med variasjoner innen hver. I betaen fremstår klassen bare som en hybrid mellom alt det. Det er nok pga. levelgrensen. Senere kan man knytte de andre ability-slotsene oppmot summons også. Er iallefall det inntrykket jeg hadde. Men har det ikke foran meg akkurat nå, så kan hende jeg har blingset.

Lenke til kommentar

 

Mulig jeg misforstår deg, men føler klassen fokus er å summone minions. Men det blir jo ikke særlig mye av det i betaen ihvertfall, om man har denne giftpilen, så er det bare ett spell som i praksis lar deg gjøre det. Tror en større variasjon i hva man kan summone er mer artig.

 

AtW

 

I følge Jay så finnes det ingen pet class i D3. Petsa Witch Doctor har er som crowd control, de skal forvirre fiendene mens du dreper de.

Lenke til kommentar

Angående dette med WD. Jeg fant en seremoniell kniv med høy dmg men skjønner ikke helt hvordan jeg bruker den?

 

Se, på venstreklikk er poison dart og på høyre er firebats.

Men det ser ikke ut som våpenet tas i bruk i det hele tatt og jeg får ikke deaktivert giftpilene til default attack heller.

Lenke til kommentar

Angående dette med WD. Jeg fant en seremoniell kniv med høy dmg men skjønner ikke helt hvordan jeg bruker den?

 

Se, på venstreklikk er poison dart og på høyre er firebats.

Men det ser ikke ut som våpenet tas i bruk i det hele tatt og jeg får ikke deaktivert giftpilene til default attack heller.

 

Du bruker ikke våpenet i seg selv, du bruker statsa på våpenet (inkludert damage). Har ingeting å si om du bruker Staff eller Longsword feks. det er bare statsa som har noe å si. Husk også at attack speed gjelder, så med en Dagger kaster du spells mye raskere enn med en Greataxe. Du får altså bestemme fritt hva du vil bruke og om du vil kaste mange svake spells eller få sterke spells.

Lenke til kommentar

Angående dette med WD. Jeg fant en seremoniell kniv med høy dmg men skjønner ikke helt hvordan jeg bruker den?

 

Se, på venstreklikk er poison dart og på høyre er firebats.

Men det ser ikke ut som våpenet tas i bruk i det hele tatt og jeg får ikke deaktivert giftpilene til default attack heller.

 

Hvis du har aktivert elective mode i Options så er det bare å dra evnene ut av baren sånn at du får default attack.

 

Ellers er det som sagt før, at weapon damage påvirker skills, uavhengig av hva de gjør og hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som finner monk og barbar sykt mye sterkere enn de 3 andre klassene?

 

For meg så virker det som om de har tilnærmet samme skade potensialet som de andre klassene, men har fordelen av at de ikke kan dø. Siden de fjernet iron maden spellen fra diablo 2 regner jeg med at de ikke kommer til putte den tilbake i diablo 3, så klarer ikke helt se hvordan man skal klare og stoppe en monk eller barbar selv på høyere nivå uten å introdusere noe som vil oneshotte de 3 andre klassene.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som finner monk og barbar sykt mye sterkere enn de 3 andre klassene?

 

For meg så virker det som om de har tilnærmet samme skade potensialet som de andre klassene, men har fordelen av at de ikke kan dø. Siden de fjernet iron maden spellen fra diablo 2 regner jeg med at de ikke kommer til putte den tilbake i diablo 3, så klarer ikke helt se hvordan man skal klare og stoppe en monk eller barbar selv på høyere nivå uten å introdusere noe som vil oneshotte de 3 andre klassene.

 

Barbar og monk er i hovedsak melee, så de trenger å tåle mer enn de andre. Witch Doctor kan jo for eksempel bruke summons og la de ta mye av skaden, og Demon Hunter kan kaste en liten felle for å senke farten på fiendene, og så plukke de ned fra avstand. Det hjelper ikke hvor sterk barbaren er om han aldri treffer deg. ;)

Lenke til kommentar

Munk og barbar er de to jeg foreløpig har "rundet" betaen med, uten at det noensinne var noe krevende. Demon Hunter er derimot den eneste klassen jeg faktisk har dødd med, ble plutselig totalt overmannet av en "spesialversjon" av disse raske dyra med masse hp. Synes den klassen generelt er mer slitsom, mulig det bare er meg. WD virker grei, og på wizard er jeg bare level 3 eller noe sånt.

 

Har egentlig aldri vært noe opptatt av Diablo og Diablo-kloner, men har blitt litt nysgjerrig på D3, så det var jo greit å få prøvd litt. Merker jeg har lyst til å gå videre, så det falt vel forsåvidt i smak. Synes kanskje stemmeskuespillet var det minst imponerende. Noen stemmer føltes feil i forhold til karakter og setting, andre ting ble lest inn på en litt kjedelig og utroverdig måte som ikke trekker en ordentlig inn i spillet.. Men regner med å bli trukket mer inn når det blir cinematics osv. :)

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...