Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Og jeg har aldri sagt at jeg ikke liker diablo3 eller hva det tilbyr, bare at det trenger flere klasser, lær deg å høre etter.

Du har da det, du nevnte at du ikke var fornøyd med klassene. Noe jeg også påpekte og kom med mine synspunkter på. Jeg tror nok du må gå tilbake og lese over noen av dine tidligere poster litt bedre, eller lese over dem før du poster i sinne.

det er overhodet ikke utelukket at DW char kan komme, våpensystemet utelukker ikke dette så vidt jeg forstår, eller er det noe jeg har misset. hmm la meg se, attack speed og hit per second på våpen.. hmmm ser fullt mulig å gjennomføre allikevell?

Klart det ikke er utelukket, men at Blizzard lager en klasse som er låst til ett visst våpenopplegg er heller tvilsomt. Dessuten så kan du lage en DW klasse som ligner på den du beskrev hvis du lager en monk med raske 1h våpen (du kan bruke alle typer våpen, du er ikke låst til fist eller staves selv om det er klasse våpen) og run speed items f.eks

trist at man skal bli angrepet for å diskutere konstruktivt rundt spillets aspekter...

Beklager, men dette er bare dobbelmoralistisk fra din side. Det er ingen andre her enn deg som har kalt andre skjellsord og vært lite konstruktive i argumentene sine. De andre som har kommentert postene dine har faktisk oppført seg eksemplariske med tanke på hva de har fått servert tilbake.

-Det er en forskjell mellom å ha et par kritiske kommentarer til antall klasser i ett spill og det å være misfornøyd med et spill som en totalitet. Det er fortsatt klasser jeg kan tenke meg å bruke, nevnevis, heksedoktoren.

-Blizzard har laget wizard som bare bruker magestaff/catalyster. Hvorfor ikke lage eksotiske våpen som kun passer til eksotiske klasser? Funker fett og er blitt gjort før.

-Jeg synes selv jeg har oppført meg eksemplarisk med unntak av litt kritikk på person av en som åpenbart er et troll eller uforståelig sta eller ufatellig liten konseptuell tenkeevne. Eller alle tre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!! Klarte på et vis å installere Diablo III. Endelig. :D (så var det å starte....) :p

Gratulerer, tok sin tid ;) Hvis du kommer på hva du gjorde så kan du sikkert poste det sånn at andre kan ta nytte av det. Du er langt fra alene om problemet.

trist at man skal bli angrepet for å diskutere konstruktivt rundt spillets aspekter...

Jeg tror du skal slå opp ordet konstruktivt i ordboka.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjører Win7 64-bit, så regner med det var det største problemet. Gjorde det meste som går ann å gjøre med en datamaskin, og var nær med å ofre 3DSen til en eller annen avgud. (tenkte å ofre sjelen, men 3DSen er verdt mer.) :p

Men for meste står her:

http://us.battle.net...opic/4496511126

Det jeg ikke husket på var å gå inn i Kontrollpanel -&--#62; Alternativer for internett og velge "Aldri ring opp". Ellers er det mest å bare sette det som er av .exe-filer i ProgramData/battle.net-mappen i kompabilitetsmodus for WinXP. Om ingenting av det fungerer er det en link til en liten fix på den siden jeg linket til. Du må slette en Agent-mappe og kopiere inn en ny (link på den siden, som sagt). Ellers er det bare å prøve seg fram. Før eller siden går det nok, skal du se. :)

Btw å kjøre som Administrator burde være en no-brainer.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Du kommer aldri til å bruke autoattack som witch doctor. Våpenkvaliteten bestemmer skaden du gjør med spells. Jo høyere DPS på våpenet, jo høyere DPS med spells. Omtrent alle skills har skaden oppgitt i % av "weapon damage".

Om du har et tregt våpen vil du kaste spells tregere, og som oftest hardere. Om du har et raskt våpen får du rask cast rate, og ofte mindre skade per spell.

Ok, hvordan forholder dette systemet seg til to vs ett våpen equipped?

AtW

Lenke til kommentar

Lite tips: Da jeg startet kunne jeg ikke bevege musen av en eller annen grunn. Har slitt med dette før, spesielt i StarCraft 2. En enkel løsning er å gå inn på Options -> Display Mode -> Full screen.windowed. Dette er teknisk sett et vindu, men dekker hele skjermen. Det fikset musen for meg.

Bare 14% igjen å laste ned... sikler litt, men det går fort å tørke opp. :p

Lenke til kommentar

Jeg tar dette som at du har gode kontakter hos Blizzard og har fått en fullkopi av spillet du har spillt i 200 timer allerede? Høres sånn ut.

Full verson av spillet har de som har anualpass og har giddi og laste ned install fila, installert er en annen ting :p

Lenke til kommentar

Spillet var greit, men ikke på langt nær så bra som forventet. Likte ikke helt kontrollsystemet, da de bruker våpen og move-command på samme tast.

Andre ting som jeg synes er dårlig:

-Grafikken ser ut som den kunne vært fra 2003.

- Gullmynter hopper ut av lik.

- Plukker ofte opp items ufrivillig når man prøver å plukke gullmynter.

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar

-enig der. synes selv at på spellcastere så kan man ha valg om å stå stille som default i stedet for å holde inne shift keyen...

-grafikken er helt ok synes jeg. skjønner ikke alle grafikkhorene

-det er bare å løpe over likene for å plukke gull.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med de bannerne egentlig? Ser vi får dem i belønning for en rekke achivements?

Har spilt Demon Hunter til lvl 8 nå, og så langt storkoser jeg meg. Noen småting kunne kanskje vært endret, og det er ikke fullt så mye customisation i skillsystemet som jeg hadde håpet. Men det er bare småting, som sagt. Liker at vi kan få achivements for å fullføre betaen med alle klassene. Jeg kommer til å gjøre mitt beste. :p

Lenke til kommentar

får meg ikke inn på betaen jeg

Men fikk spilt litt igår, eneste negative jeg stusset litt på var skill systemet. Mangel på frihet til å velge hva man vil upgrade når man kommer opp i lvl. Det var mye bedre oppsett på diablo 2 imo , syntes de burde hatt skillsystemet mye mer likt oppbygdslik som det var på 2ern.

Skillsystemet er jo det beste med D3? I D2 hadde du bare tre skilltrees, og jo lengre ned på skilltree'et du kom, jo bedre ble skills. Resultatet var at alle surret rundt med lvl 30-skills, fordi de automatisk var de beste. I D3 har de fjernet dette, så alle skillsene er (i teorien) like bra før de moddes og det der. Det gjør at du har veldig mange skills tilgjengelig, og du kan velge opp til seks skills som du selv vil. det gir oss enormt med frihet til å bygge karakterene som vi selv vil. Selvsagt vil det nok fortsatt være en "optimal" sammensetning av skills, men det vil nok også ha mye mindre betydning enn i D2. Bare velg skills du liker i stedet for å let etter de "beste". Hvordan kan det være negativt?

Stemmer det. Det var aldri customization i Diablo 2, hverken gjennom skills eller stats. Du tok ett valg – hvilke av de 2-3 forhåndsbestemte buildsa per klasse skal jeg velge? Og så følger man det, putter poeng i riktig rekkefølge mens man later som man har noe valg. Og så går man videre med den éne spellen man bruker hele spillet. Kjempesystem.

Nåja. At man bare bruker èn spell i D2 er enten ment som en voldsom overdrivelese eller bare løgn. Videre er det ikke så enkelt at man bare bruker level 30 spells. Det at det bare er 2-3 "forhåndsbestemte builds stemmer til en viss grad, i den forstand at det bare er en viss mengde builds som fungerer til PVE, PVP har man mange forskjellige builds. Men dette er jo også tilfelle i MANGE spill. Feks WoW er det begrenset dugende PvE builds til hver character. Motsettningen må være spill som dragon age spillene, der omtrent uansett hvilke skills man velger er spillet vannvittig lett.

Jeg skal ikke fremstå som en intens forkjemper for skillssystemet i D2, men det er vitterlig ikke noe poeng i å late som det var så latterlig enkelt som du fremstiller det. D3 betaen er jo det i praksis ikke noe skill system, man unlocker bare neste skill og bruker den, dette blir jo selvsagt anderledes når man når høyere levels. Skal bli spennende å se hvordan det blir :)

Edit: Samme gjelder kommentaren din om stats, har ikke noe valg? Har jo ikke rot i virkeligheten overhodet. Man velger stats etter hvilket gear man bruker/skal bruke så det krever en del planlegging å distrubuere stats ideelt.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke fremstå som en intens forkjemper for skillssystemet i D2, men det er vitterlig ikke noe poeng i å late som det var så latterlig enkelt som du fremstiller det. D3 betaen er jo det i praksis ikke noe skill system, man unlocker bare neste skill og bruker den, dette blir jo selvsagt anderledes når man når høyere levels. Skal bli spennende å se hvordan det blir :)

Gikk gjennom betaen med Demon Hunter, og brukte både den første primary- og første hunter-skillen hele veien. De gjorde jobben helt fint, og så aldri noe poeng i å "oppgradere". Kan se for meg at det kan bli nyttig å forsvinne litt, men jeg storkoste meg med å kaste en felle på bakken for å stoppe fiendene, og så plukke de ned fra avstand. :)

Men uansett. Har testet Monk litt, og lurer litt på de primary skillsene. Det står ingenting om at de kun er for hansker, og når jeg bruker sverd og skjold får jeg mer damage og armor. Men kjerringa bruker dem jo ikke i kamp? Sverdet henger på hoften hennes, og skjoldet henger på ryggen. Er det en bug i grafikken, eller funker de ikke på de skillsene? Tenker på den First of et eller annet, for eksempel. Fist er jo knyttneve, så ville vært rart om sverd teller. Men det står jo ingenting om at det ikke gjør det, så ble litt usikker.

Edit: Gah, der for serveren ned. Håper det bare er for vedlikehold. Er godt i gang med Witch Doctor, og gleder meg til fullversjonen. Meget moro beta. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Er det en bug i grafikken, eller funker de ikke på de skillsene?

Det en ingen sammenheng mellom hva slag våpen du har og angreps animasjonene, gjelder alle klasser (kanskje med unntak av Barbar siden er er jo angreps animasjonen at du slår med ett/to våpen). F.eks. en monk sparker og slår uansett hvilket våpen du har.

Når du leser tool tipene så står det at de gjør X% av våpen skade, så det er bare å bruke de våpnene (man kan bruke) med best stats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...