Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den eneste grunnen til at jeg ikke spiller på Battle.net er at charen blir slettet etter en stund dersom du er inaktiv - og jeg er ofte inaktiv. Det bør de kvitte seg med i Diablo3, det er tross alt ingen grunn til å slette noen kb fra en database så billig som harddisker er for tiden.

 

Ja det er et helvete at det alltid skal bli sletta:( men det koster da tydligvis noe siden de ikke lagrer dem fulltid:( jeg har opplevd at battle.net har blitt resetta og mista noe jævlig bra stuff:( så hvis du spiller med venner, så er det best å spille over hamachi eller noe lignende:) så slipper du å få charen sletta også:D

 

Blir ikke sletta, og for de fleste tilfeller, kan du fortsatt bruker toons selv om det står expired på de. Jeg var inne et par dager siden på et par toons jeg lagde for ca 1 år siden.

Det som skjer, og jeg håper d3 blir bygd opp på samme måte, er at ladder blir resatt. Da havner de gamle toons på non ladder, og alle som ønsker å være på ladder må lage ny.

 

Jeg ser ikke en eneste grunn til å spille lokalt/hamachi. Burde uansett ikke være så stress å være innom bnet hver 3. mnd (om man ikke vil ta sjansen for at de blir expired).

Lenke til kommentar

Jeg har faatt omtrent 6 "toons" sletta. Spilte ikke D2 paa halvaar og naar jeg logga paa igjen var alle "Expired", og ubrukelige.

Naar jeg skulle logge paa denne gangen funka ikke kontoen. Og jeg proevde alle tenkelige brukernavn og passordkombinasjoner jeg har hatt opp gjennom tidene. Litt surt aa maatte begynne helt paa nytt.

 

Egentlig enig i det du sier om ladder. Det skaper jo en slags konkurranse, og det faar folk til aa begynne paa nye chars, altsaa fortsette aa spille.

Lenke til kommentar

Selv om det står expired, fungerer de gjerne likevel. Jeg har selv slettet flere 70+ folk pga jeg ikke var klar over dette, men sist jeg logget meg på nå, var alle expired men ble ok igjen bare jeg logget på dem. Non ladder logisk nok, siden det har vært reset siden sist, men kommer fortsatt inn på dem, og har muligheten til å selge stuffet jeg har på dem.

Lenke til kommentar

Kva trur de om sjansen for eit auksjonshus i Diablo 3, som vi har i World of Warcraft? Ser jo for meg at dette kan vere meget fint å ha på battle.net (det funkar, so vidt eg veit iallefall, meget bra i World of Warcraft). På single player kan kanskje spelet lage eit fiktivt auksjonshus, der spelet kontinuerleg oppdaterar auksjonshuset, og med litt flaks (og STYGGMYKJE pengar) kan ein faktisk finne det beste utstyret som er.

 

Tankar? Reaksjonar?

Lenke til kommentar
Kva trur de om sjansen for eit auksjonshus i Diablo 3, som vi har i World of Warcraft? Ser jo for meg at dette kan vere meget fint å ha på battle.net (det funkar, so vidt eg veit iallefall, meget bra i World of Warcraft). På single player kan kanskje spelet lage eit fiktivt auksjonshus, der spelet kontinuerleg oppdaterar auksjonshuset, og med litt flaks (og STYGGMYKJE pengar) kan ein faktisk finne det beste utstyret som er.

 

Tankar? Reaksjonar?

Åh? Du mener som gamblinga som er lagt til? Kjøpe uidentifiserte items og satse på flaks.

 

Alt, bare de fjerner de grusomme minikartet.

 

Ah funker i MMORPG fordi items bindes til karakteren. Alternativt kan items lages "etheral" eller ureparerlige som noen items er i D2.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Håper ikke det blir auction house. Hvis det er auction house, så prises alle item som selges etter de som ligger ute der. I diablo er det mye bedre sånn som det er nå, at man faktisk må lete for å finne noen som selger/bytter den itemen du trenger og det faktisk blir litt vanskelig å bli enig om en pris. Dvs. at det blir litt uenighet osv.

 

Nei til AH for min del :)

Lenke til kommentar
For at det skal være AH så må også penger ha en verdi i spillet, noe jeg ikke kan forestille meg.

Uansett hvordan de gjør det med penger, så håper jeg AH holder seg far gone. Blir for dumt i et spill som diablo at man kan se en liste over items tilgjengelig. Uansett så blir det aldri sånn, da battle net for hele europe blir en svær server. Ville rett og slett blitt for mye items tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Skjønnar veldig godt reaksjonane her, men auksjonar/marknad for kjøp/salg av utstyr til Diablo 2 eksisterar jo allereie rundt om på nettet. Ingen andre som føler det at å strømlinjeforme denne marknaden ville vore bra? Dette ville jo sjølvsagt føre til ei endevending av økonomien i spelet, men det er tross alt snakk om eit nytt Diablo-spel her, "the possibilities are endless".

 

Alternativt kunne auksjonshuset kun vore forbeholdt end-game-karakterar eller noko. Eg føler iallefall det at arbeidet ein må legge ned for å til dømes få tak i Immortal King-settet (berre plukkar eit eksempel frå lause lufta her no) langt frå rettferdiggjer "belønninga" ein får. So, det er kanskje ikkje eit auksjonshus eg vil ha, men å faktisk gjere det lettare for folk å skaffe seg skikkeleg bra utstyr utan å måtte leite i åresvis etter det på eiga hand.

Lenke til kommentar

For at et system med AH skal fungere må de vel komme med nye items hver 3-6 mnd...

 

For å være helt ærlig - det hadde vært deilig å kunne kjøpe/bytte items som passer til characteren din. Da får du kick når du a) finner noe kult og b) når du får byttet til deg riktig item.

 

Er sinnsykt irriterende å finne et rått item - som du ikke har bruk for. På den andre siden så får du lyst å lage en character itemet passer til hvis det er bra nok... ;)

Lenke til kommentar

Er jo ikke som at det ikke er seriøs tradeing i d2 allerede.

Bare at i stedet for ingame gold handler man for forum gold (fg).

Du trenger ikke ha fg for å handle, men prisene mange går etter settes i fg, også må du konvertere til hvor mange charms det er f.eks.

Evt finne 2 items han som selger ønsker, med ca samme verdi i fg som det du ønsker å kjøpe av han.

 

Personlig tror jeg AH ville fungert, bare at det ville fjernet mye av gleden med tradeinggames der folk byr over hverandre osv.

Prisene ville falle endel fort når det er en mer "industri" over det.

 

Skal bli moro å se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Alternativt kunne auksjonshuset kun vore forbeholdt end-game-karakterar eller noko. Eg føler iallefall det at arbeidet ein må legge ned for å til dømes få tak i Immortal King-settet (berre plukkar eit eksempel frå lause lufta her no) langt frå rettferdiggjer "belønninga" ein får. So, det er kanskje ikkje eit auksjonshus eg vil ha, men å faktisk gjere det lettare for folk å skaffe seg skikkeleg bra utstyr utan å måtte leite i åresvis etter det på eiga hand.

 

derfor det er bra at ting ikke blir bundet til deg. du kan sende items vidre. om det skulle eksistert et AH ville det neste vaert noedvendig at tingene skulle bli bundet til deg. om du tenker at folk kan kj;pe utstyr av npc naar de naar en viss level/status tror jeg det ville fungert bedre.

 

men i D3 dropper det loot til hver enkelt spiller. saa det hjelper ikke om en har addon som plukker opp alt som dropper. blir nesten forhands-designert drop.

Endret av henky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...