Feh Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) hvordan holder dette intel HD graphics 3000 a? jeg har har bare en laptop for skolebruk og la aldri no vekt på grafikk når jeg kjøpte dataen.. vil dette komme tilbake å bite meg i ræva nå eller? hvis jeg bare setter alt ned på bunn så godtar jeg det sålenge det kjører "smooth" . Hvilken CPU er det snakk om? En i7 eller god i5 vil nok klare å kjøre D3 på medium-high settings på low-medium oppløsning helt greit. Folk har rapportert at det går helt greit å spille, men det sliter når det skjer mye på en gang så du vil garantert få store framedrops på steder med mange fiender/effekter samt i multiplayer med flere folk som spammer skills. Hva er det som ikke er safe for work? Specsene på huspc'en min. (Flaut). Men hva tror folket? Går det å oppgradere tror dere? Går fint hvis du oppgraderer. Du vil få spillt fint med det setupet du har nå og, men ikke forvent å makse det. 2 GB ekstra ram burde du kjøpe uansett. Ang. grafikkort så vil den CPUen nesten garantert bottlenecke ytelsen dersom du kjøper et av dagens modeller. Endret 12. april 2012 av Feh Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Takker for svar. Har skjønt at cpu'en min synger på siste verset, men hvis det ikke struper mer enn bare litt så er det ok for meg. Hadde ikke planer om å maxe, men å ha medium ++ på 1920x1280 eller så hadde vært fint. (Driver og ser på ny pc i disse dager. Gjør nok som sist og tar utgangspunkt i en av pakkepc'ene til Komplett og oppgraderer et par ting. Prisklasse rundt 16-20.000,- burde være bra, men det blir først til høsten en gang..) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Takker for svar. Har skjønt at cpu'en min synger på siste verset, men hvis det ikke struper mer enn bare litt så er det ok for meg. Hadde ikke planer om å maxe, men å ha medium ++ på 1920x1280 eller så hadde vært fint. (Driver og ser på ny pc i disse dager. Gjør nok som sist og tar utgangspunkt i en av pakkepc'ene til Komplett og oppgraderer et par ting. Prisklasse rundt 16-20.000,- burde være bra, men det blir først til høsten en gang..) CPUen struper ikke det grafikkortet du har nå, men hvis du ser etter å oppgradere til f.eks 6850/6870 eller GTX 560/560Ti/570 så vil det strupe MYE Det du i midlertid kan gjøre er jo å kjøpe en brukt CPU. F.eks han her http://www.hardware....d/annonse/24989 selger quad cores til LGA 775 for 500 kr. Det vil øke ytelsen betraktelig dersom du kjøper et nytt skjermkort da E6600 rett og slett er for svak for dagens mid-high end skjermkort. Jeg hadde heller ikke satset på 1920x1200 (eller 1080) med medium settings og forventet en god framerate. Du må nok ned i 1650 eller lavere for å få det til å flyte greit, selv på medium. Altså med det skjermkortet du har i dag. Jeg har selvfølgelig ikke noe fakta på dette, men jeg tror det er en rimelig antagelse siden kortet ditt ligger under recomended specs. Og på en sidenote: Sats på nVidia om du kjøper nytt kort. 560 og 570 kortene er meget gode kort og har stabile, hyppig oppdaterte drivere. Se etter et som har custom kjøleløsning fra produsenten. Endret 12. april 2012 av Feh Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Takker for svar. Har skjønt at cpu'en min synger på siste verset, men hvis det ikke struper mer enn bare litt så er det ok for meg. Hadde ikke planer om å maxe, men å ha medium ++ på 1920x1280 eller så hadde vært fint. (Driver og ser på ny pc i disse dager. Gjør nok som sist og tar utgangspunkt i en av pakkepc'ene til Komplett og oppgraderer et par ting. Prisklasse rundt 16-20.000,- burde være bra, men det blir først til høsten en gang..) CPUen struper ikke det grafikkortet du har nå, men hvis du ser etter å oppgradere til f.eks 6850/6870 eller GTX 560/560Ti/570 så vil det strupe MYE Det du i midlertid kan gjøre er jo å kjøpe en brukt CPU. F.eks han her http://www.hardware....d/annonse/24989 selger quad cores til LGA 775 for 500 kr. Det vil øke ytelsen betraktelig dersom du kjøper et nytt skjermkort da E6600 rett og slett er for svak for dagens mid-high end skjermkort. Jeg hadde heller ikke satset på 1920x1200 (eller 1080) med medium settings og forventet en god framerate. Du må nok ned i 1650 eller lavere for å få det til å flyte greit, selv på medium. Altså med det skjermkortet du har i dag. Jeg har selvfølgelig ikke noe fakta på dette, men jeg tror det er en rimelig antagelse siden kortet ditt ligger under recomended specs. Og på en sidenote: Sats på nVidia om du kjøper nytt kort. 560 og 570 kortene er meget gode kort og har stabile, hyppig oppdaterte drivere. Se etter et som har custom kjøleløsning fra produsenten. Ok. Visste ikke at cpu hadde SÅ mye å si, men så er kompetansen min bare littegranne høyere enn dama her (skummelt å bytte prosessor - aldri prøvd før): http://www.youtube.com/watch?v=8_05vk3wd7s Så med en pent brukt quad, 6850/560 skjermkort og 4gb RAM til så har jeg en pc som kan leve litt lenger? Har for øvrig Asus p5b hovedkort som jeg ser har støtte for Intels Core2Quad.. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Den vi leve en stund lenger ja, men om du har sikre planer om å kjøpe ny maskin til høsten ville jeg nok vurdert investeringen først. Du vil jo få spillt spillet helt greit, men et stykke unna maks. Så da må du jo nesten selv finne ut om det er verdt å investere rundt 2000 kr for noe som bare skal vare i f.eks 4-5 mnd. De delene du investerer i her vil jo være ubrukelige (cpu, ram) og overflødige (skjermkort) i den nye maskinen. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 2000,- går greit så da har jeg et fint utgangspunkt. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
garnok Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Takker for svar. Har skjønt at cpu'en min synger på siste verset, men hvis det ikke struper mer enn bare litt så er det ok for meg. Hadde ikke planer om å maxe, men å ha medium ++ på 1920x1280 eller så hadde vært fint. (Driver og ser på ny pc i disse dager. Gjør nok som sist og tar utgangspunkt i en av pakkepc'ene til Komplett og oppgraderer et par ting. Prisklasse rundt 16-20.000,- burde være bra, men det blir først til høsten en gang..) CPUen struper ikke det grafikkortet du har nå, men hvis du ser etter å oppgradere til f.eks 6850/6870 eller GTX 560/560Ti/570 så vil det strupe MYE Det du i midlertid kan gjøre er jo å kjøpe en brukt CPU. F.eks han her http://www.hardware....d/annonse/24989 selger quad cores til LGA 775 for 500 kr. Det vil øke ytelsen betraktelig dersom du kjøper et nytt skjermkort da E6600 rett og slett er for svak for dagens mid-high end skjermkort. Jeg hadde heller ikke satset på 1920x1200 (eller 1080) med medium settings og forventet en god framerate. Du må nok ned i 1650 eller lavere for å få det til å flyte greit, selv på medium. Altså med det skjermkortet du har i dag. Jeg har selvfølgelig ikke noe fakta på dette, men jeg tror det er en rimelig antagelse siden kortet ditt ligger under recomended specs. Og på en sidenote: Sats på nVidia om du kjøper nytt kort. 560 og 570 kortene er meget gode kort og har stabile, hyppig oppdaterte drivere. Se etter et som har custom kjøleløsning fra produsenten. Ok. Visste ikke at cpu hadde SÅ mye å si, men så er kompetansen min bare littegranne høyere enn dama her (skummelt å bytte prosessor - aldri prøvd før): http://www.youtube.com/watch?v=8_05vk3wd7s Så med en pent brukt quad, 6850/560 skjermkort og 4gb RAM til så har jeg en pc som kan leve litt lenger? Har for øvrig Asus p5b hovedkort som jeg ser har støtte for Intels Core2Quad.. takk for den lenge siden jeg har sett den. Aldri hatt så lyst til å bitchslappe noen noensinne Lenke til kommentar
Stone Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 OffTopic: Til Bjellesau, grei pc til D3 det der, tror du fint kan kjøre 1080P middels innstillinger HD4850 er litt under HD4870 som er anbefalt GPU for D3 av Blizzard. Samme med din CPU din er på 2.4Ghz og anbefalt er 2.5Ghz. 2Gb ram er og anbefalt mengde, går sikkert helt bra så lenge du bare kjører D3 mens du spiller. Svakeste leddet på ditt oppsett vil jeg si er 19" som jeg tror har oppløsning på 1280x1024. Hatt 4850 på 1080P skjerm tidligere, det går fint så lenge du kjører endel innstillinger på middels/low. Ville kjøpt en ny skjerm heller feks DELL U2312HM, og heller kjørt litt lavere innstillinger mens du sparer opp til hk, minne, og cpu som ikke behøver å koste flere tusen siden utviklingen går fort. /Off Topic Ikke fått Beta, kanskje likså greitt siden jeg har xamener i Mai/Juni Fått meg cover fra GAmestop though Blir og å spille på et lga775 oppsett, til jeg bygger et Ivy Bridge oppsett i Juni Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Ok. Visste ikke at cpu hadde SÅ mye å si, men så er kompetansen min bare littegranne høyere enn dama her (skummelt å bytte prosessor - aldri prøvd før): Å lære seg å bytte prosessor er ikke så problematisk, men å starte med en helt ny prosessor er å be om bråk. Ville anbefalt å plukke ut prosessoren på noe gammelt skrot og sette den inn igjen. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Ok, takk til alle. Har en pc-guru her på jobben som sikkert påtar seg jobben med å bytte prosessoren i "boksen" he he. Tror nok ikke jeg gjør mer ut av det siden en ok gamingpc koster rundt ti lapper, en kostnad jeg kan forsvare annethvert år.. Bare en drøy måned igjen nå, kan ikke tro at det snart er dags!!!! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det kan nok være en fordel å overlate jobben til kyndige hender, men det er absolutt ikke vanskelig å få til selv. En kopp kaffe og en times arbeid så ville du ha klart det. Om viften lar seg løsne uten at du må ta ut hovedkortet ville du fikset det på under et kvarter. Merk at du bør få tak i en liten tube kjølepasta til den nye CPUen, og forhøre om det følger med vifte. Viften til din nåværende prosessor kan hende at ikke kjøler godt nok for en quad. Lenke til kommentar
elx90 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ Veldig fin side for å se om du klarer å kjøre spillet! Har brukt den mangfoldige ganger til mangfoldige spill. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det kan nok være en fordel å overlate jobben til kyndige hender. Du kan jo eventuelt spør Cain, han spør jo alltid hva han kan gjøre for deg. (gleder meg til å se hva han kan bidra med i D3.) Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Cain? Er han ofte på forumet? 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Cain? Er han ofte på forumet? Dagens Deckard Cain er en av de mest kjente NPCene i Diablo serien... 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 No shit, Sherlock. (men de første sekundene da jeg leste det så trodde jeg faktisk at Cain var en bruker på forumet) Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Tror Cain holder seg mest i OT-baren. Lenke til kommentar
Stone Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Cain burde jo egentlig være rikere enn Bill Gates innenfor it-verdenen Tenk på alle 100 Gold han tjente pr item i ID-biznissen hans i Diablo 1.... Lenke til kommentar
Jext Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Bjellesau du klarer helt fint å skifte prosessor selv, selv uten noe erfaring. Gjorde da dette selv da jeg var mye yngre etter guide på nettet, og i dag har vi jo tilogmed youtube tutorials. Om du er fristet til å oppgradere så ikke la det tekniske være hindring, det er ikke så vanskelig som du tror. Investeringen vet jeg ikke om jeg selv hadde gjort, jeg pleier som oftest å bruke endel penger når jeg kjøper maskin så den holder en stund. Det skal sies at utviklingen har gått veien hvor spillene ikke helt klarer å presse teknologien, og Blizzard er kjent for å ha motorer som støtter gammel hardware svært godt. Diablo 3 på lave instillinger er nok helt brukbart og smertefritt, men selvsagt ikke helt den samme opplevelsen som bedre maskinvare gir. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Da er Book of Cain på vei i posten. Gleder meg Endret 12. april 2012 av Frode99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå