Tørriss Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Er det sånn at max level blir 60 nå i begynnelsen og så blir det lenger med expansions senere? Ser ikke noen våpen eller annet som krever mer enn lvl 60. Dette er det ikke nevnt noe om enda etter min kjennskap. Diablo 2 fikk ingen høyere level cap, men bedre items istedet, så det er sannsynlig at de bruker den samme modellen om igjen, men ingen garanti. Rimelig logisk at man ikke ser noen items med req over lvl 60 enda heller da expansions ikke er i stort annet enn planleggingsfasen enda. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Bare gjetting, men tipper det blir ekstra levels med expansion packs etterhvert. Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Akkurat offisielt at Inferno fiender ikke lenger er samme level gjennom alle 4 aktene, nå skalerer de heller og blir gradvis høyere level. Dette betyr også at det vil bli mer høy level loot etterhvert som man kommer lenger i Inferno. Noe som igjen betyr at man får mindre område å farme utstyr på, hvis man er ute etter best mulig loot. Personlig synes jeg de har forandret meningen sin litt vel mye i det siste og forandret veldig mye på spillet så kort tid før release, virker som de nesten ikke vet helt hva de vil selv. This is may be a good a time as any to REVEAL TEH SEKRITS! that Inferno monster levels aren't linear any longer. They get progressively more difficult. This was really a reaction to Inferno playtesting. Our original intent was to have a flat difficulty level where you could go wherever you want, farm for items, and it'd be no more or less difficult than any other area in Inferno. This caused a few inherent issues for us, though:It just felt wrong. It didn't feel right to be progressing through the game and have it stay pretty much the same difficulty the whole time. It felt like a letdown to get to the final boss of the game and it be no more difficult than the first. There’s a wide variety of players out there and we wanted to make sure everybody had something to sink their teeth into. We expect that anybody with enough time and dedication will reach level 60. But the jump in difficulty to Inferno needed to be different amounts for different people. For the crazy people they need a HUGE ramp in difficulty, for a more “casual but still hardcore” audience you want an obvious but milder increase in difficulty. So for the crazy people who play non-stop they’ll hit Act I and get a challenge, but 1 month later they’ll still have something to work on (Acts II, III and IV). For the “hardcore-casual” they will reach level 60 later and not get brick walled when they reach Inferno. They can experience some “small victories” working on Act I with the dream of maybe someday reaching the later acts. Longevity. We know people really want goals to work towards and challenges to overcome. We made Act III and Act IV really, really brutally hard, for the most elite players only. It felt wrong to make ALL of Inferno that brutally hard. Now, you may be saying “I thought you wanted us to be able to farm anywhere we wanted. Now we only have half as much area in the game to farm in? What gives?” Our goal is to make the loot mathematically better in the later acts without making the earlier gear completely obsolete. We feel Diablo II actually did a very good job with this and we expect Diablo III to perform similarly. Specifically, people in D2 did Diablo runs, Mephisto runs, Pindleskin runs, Pit runs, Baal runs, etc. because the loot in Diablo is extremely random. Even though the theoretical best items might come from the later Acts, well-rolled items from earlier acts will still be better. Internally we find sometimes after an intense session of brutally hard Inferno it can be really fun to cruise through Hell Act III or IV and it’s not too uncommon surprise when an upgrade drops. We expect this to carry through to Inferno difficulty where somebody who can theoretically farm Act IV will likely still enjoy romping through Act I simply because the drop potential is still there. It’s all because of the highly random items having lots of overlap in their power distribution curves. 1 Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Noe som igjen betyr at man får mindre område å farme utstyr på, hvis man er ute etter best mulig loot. Not really. Det var slik i D2, og mesteparten av MFing var utenfor act 5. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Mye av dette har vel vært plan b og c lenge, og så har avgjørelsen ventet til åpen beta for å se hvordan de forskjellige forsøkene fungerer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Mye av dette har vel vært plan b og c lenge, og så har avgjørelsen ventet til åpen beta for å se hvordan de forskjellige forsøkene fungerer. Det virker jo lite relevant for akkurat dette? Open beta har jo ingenting med hvordan det er å spille igjennom inferno? AtW Lenke til kommentar
Romis Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Det er ingen åpen beta, det kommer aldri til å bli en åpen beta. Dette sa Jay Wilson lenge siden. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Åpen eller ikke, betaen har vel uansett ingen sammenheng med hvordan de setter vanskelighetsgraden i inferno... AtW Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Jeg snakker ikke om vanskelighetsgrad i inferno, jeg snakker om utviklingsmodellen til Blizzard. De har sikkert skrevet ned en liste med ting som skal testes i beta for å finne ut hva som funker best, og så tar de avgjørelsene etterpå. Spillet er ikke sluppet ennå! Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Må man spille gjennom hele spillet på normal før man kan velge nightmare ? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Må man spille gjennom hele spillet på normal før man kan velge nightmare ? Ja. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 "Specifically, people in D2 did Diablo runs, Mephisto runs, Pindleskin runs, Pit runs, Baal runs, etc. because the loot in Diablo is extremely random. Even though the theoretical best items might come from the later Acts, well-rolled items from earlier acts will still be better. Internally we find sometimes after an intense session of brutally hard Inferno it can be really fun to cruise through Hell Act III or IV and it’s not too uncommon surprise when an upgrade drops. We expect this to carry through to Inferno difficulty where somebody who can theoretically farm Act IV will likely still enjoy romping through Act I simply because the drop potential is still there. It’s all because of the highly random items having lots of overlap in their power distribution curves." Leste dere dette? Loot i slutten av Inferno kan teoretisk være bedre enn det vi får i starten, men det er ikke sikkert. En del ting vi kan få tidlig i Inferno og i slutten av Hell er bedre en ting vi får i slutten av Inferno. Bare fordi vanskelighetsgraden øker betyr det ikke automatisk at vi får bedre loot da. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Selvfølgelig er det ingen automatikk i ting som er random, men man velger jo det som gir høyest sannsynlighet per tidsenhet dvs tilsynelatende slutten av inferno. AtW Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Jeg snakker ikke om vanskelighetsgrad i inferno, jeg snakker om utviklingsmodellen til Blizzard. De har sikkert skrevet ned en liste med ting som skal testes i beta for å finne ut hva som funker best, og så tar de avgjørelsene etterpå. Spillet er ikke sluppet ennå! Betaen er i all hovedsak for å teste server og klinetsystemet inkl. AHene. Det vi får se av innhold er mest teasers og for å gi oss litt smakebiter og et insentiv for å spille beta. Alt som har med game balance osv. blir testet i fullversjonen som blizzard folkene sitter med. F.eks det at alle monstre fikk 2x hit-points var jo for å smoothe ut vanskelighetsgraden for hele normal og hadde ikke noen sammenheng med beta-testingen vår. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Selvfølgelig er det ingen automatikk i ting som er random, men man velger jo det som gir høyest sannsynlighet per tidsenhet dvs tilsynelatende slutten av inferno. AtW Nei, tvert imot. På slutten av Inferno kan du i teorien få bedre ting enn du får i starten, men fiendene er til gjengjeld mye farligere. Med andre ord vil det nok lønne seg å heller grinde i starten og satse på kvantitet over kvalitet. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) JEG KAN IKKE VENTE MER AGHGHHERERSD DAYS 44 HOURS 8 MINUTES 19 SECONDS 54 til release. Endret 31. mars 2012 av Romis Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hvis normal mode er såpass lett som folk sier så kan det vel ikke være noe gøy å måtte spille gjennom hele spillet uten utfordringer når man egentlig har lyst på hardere vanskelighetsgrad. Til og med en utvikler som sa at spillet ikke startet for han før han hadde nådd nightmare mode. Det må være noe jeg ikke har fått med meg her. Hvor lang tid er det forventa at man må bruke for å komme seg gjennom act 1 - 4 på normal mode ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Selvfølgelig er det ingen automatikk i ting som er random, men man velger jo det som gir høyest sannsynlighet per tidsenhet dvs tilsynelatende slutten av inferno. AtW Nei, tvert imot. På slutten av Inferno kan du i teorien få bedre ting enn du får i starten, men fiendene er til gjengjeld mye farligere. Med andre ord vil det nok lønne seg å heller grinde i starten og satse på kvantitet over kvalitet. Det vet vi jo ikke så mye om, uten vite mere konkrete ting om droprate og vanskelighetsgrad. Vi får se, jeg tipper de fleste som vil farme vil gjøre det i slutten av inferno. AtW Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Gyro: Spillet er laget for at alle (nybegynner som erfaren spiller) skal komme gjennom. Det skal være for alle. Derfor er det ganske enkelt for en erfaren spiller å komme gjennom normal, mens en uerfaren synes kanskje at normal er sånn passe vanskelig. Jeg skal love deg at hvis det blir likt D2 så kommer du til å elske å spille på normal hvis du ikke har erfaring med slike spill før. Det er en engasjerende story og veldig herlig driv gjennom det hele. Det tar litt tid å komme inn i nye skills og sånn, så fint å ha normal å trene seg på. D2 spilte en erfaren spiller gjennom normal med litt hjelp på en time og uten hjelp på et par timer. Endret 31. mars 2012 av Substitute Lenke til kommentar
Feh Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Bare for old times sake skal jeg ta og spille igjennom D2 normal aleine med alle quests med en random char (ikke sorc) og se hvor lang tid det faktisk tar. Tror det tar mer enn 2 timer faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå