Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet er det nå slik at man kan starte en harcore karakter så snart man har en level 10 normal?

 

Hvilket betyr at jeg og tre andre kan spille gjennom stort sett hele spillet usett med hardcore klasser. Skal bli vanskelig nok selv på normal det tenker jeg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting jeg la merke til i Diablo 3, er at man ikke lenger kan trykk escape > enter slik at man ikke skal dø (slik mange gjorde i Diablo 2). Man får en 10 sekunders nedtelling før den logger ut. Spiller ingen rolle for min del tho.

Lenke til kommentar

Er du Barbar og finner en fiende som tåler mye ild, dra frem et issverd. Tåler neste fiende mye is, dra frem et ildsverd, og så videre.

Det vil ikke fungere slik, kilde

" Q. Will weapons with elemental affixes get extra damage against their elemental counter-part (e.g. Holy weapons get more damage against undead)?

 

No, we don’t want people to feel like they’re forced to carry around a bunch of weapons with each damage type and swap them in and out to remain effective. We actually had it in the game at one point where each damage type had a secondary effect, and we were super excited about it, and then we played it and it just sucked. It sounds super cool, but in practice it just forces too much on the player and makes decisions for them on which types of items are best based on the damage type."

 

Det vikingkylling seier og det Q i quoten spør om er ikkje helt det same. Q spør om ild vil gjere ekstra skade mot eit is-resistent monster i forhold til eit lyn-resistent monster, noko som ikkje vil vere tilfelle.

 

Korleis er det med typar damage i betaen? Får ein utstyr med ulike typar skade så tidleg i spelet? Møter ein i det heile tatt monster som er resistente mot noko? Er det forresten bekrefta om det vil vere imunitetar i D3?

 

Blir nok wizard først på meg, tett ettefulgt av WD, berre basert på at eg primært var sorc og necro i D2. Gledar meg til dei annonserar necro som spelbar klasse i ein expansion! (jada, det kjem til å skje)

 

Jay Wilson har sakt at det er fint mulig og fullføre hele spillet alene (Med og uten AI-kompanjong), det tar sikkert bare mye lengre tid, og krever mye mer planlegging.

 

Har du en link til det? Er rimelig sikker på eg har lest ein quote som seier at det ikkje skal vere umogleg å spele gjennom spelet åleine, men at ein absolutt vil slite i inferno. Det vil sjølvsagt vere avhengig av gear og skill, men "fint mulig" skulle det ikkje vere. Ikkje at eg har link den uttalelsen eg heller!

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Hvorfor er han troll? Hadde gjort det samme selv.

 

Man poster simpelthen ikke "jeg har en betakey som jeg nekter å bruke" i en Diablo III-tråd fulle av folk som skulle ønske de var inne i betaen.

 

Jeg har spilt Diablo siden '97 og skulle gjerne ønske jeg fikk en betanøkkel.

Lenke til kommentar

Diablo 3 har to forskjellige moduser, akkurat som tidligere.

Softcore mode: Vanskelighetsgradene Normal, Nightmare, Hell og Inferno.

+ Hardcore mode. Dør du, så dør du.. Her er det real skill kommer inn.

 

Hvorfor kommer "real skill" inn i hardcore? Handler det ikke mer om tålmodighet? Man har jo faktisk mindre muligheter til å eksperimentere og presse seg, så kan godt henne skillsene utvikler seg saktere heller enn fortere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Diablo 3 har to forskjellige moduser, akkurat som tidligere.

Softcore mode: Vanskelighetsgradene Normal, Nightmare, Hell og Inferno.

+ Hardcore mode. Dør du, så dør du.. Her er det real skill kommer inn.

 

Hvorfor kommer "real skill" inn i hardcore? Handler det ikke mer om tålmodighet? Man har jo faktisk mindre muligheter til å eksperimentere og presse seg, så kan godt henne skillsene utvikler seg saktere heller enn fortere.

 

AtW

 

Fordi i SC har det ingenting å si om du dør. Ikke at det er noe galt i casual spilling, men jeg liker at ting får konsekvenser. I SC vil folk få det beste av gear ganske raskt. Du kan bare gå på igjen og igjen. I HC har du bare et liv. Tabber du deg ut i en engagement, så er den karakteren død.

 

Mindre muligheter? De som hiver seg på HC har trolig klart SC gjentatte ganger (jeg spiller også SC først), så da har man allerede funnet strategier som funker, skill-combos etc.

Endret av Frode99
Lenke til kommentar

Fordi i SC har det ingenting å si om du dør. Ikke at det er noe galt i casual spilling, men jeg liker at ting får konsekvenser.

 

Såklart for det konsekvenser om du dør i soft core. Om jeg husker rett, så blir utstyret skadet med 10%. Gold i diablo 3 blir en viktig faktor i motsettning til Diablo 2.

Lenke til kommentar

Fordi i SC har det ingenting å si om du dør. Ikke at det er noe galt i casual spilling, men jeg liker at ting får konsekvenser.

 

Såklart for det konsekvenser om du dør i soft core. Om jeg husker rett, så blir utstyret skadet med 10%. Gold i diablo 3 blir en viktig faktor i motsettning til Diablo 2.

 

Jojo, så klart, men er ikke akkurat sammenlignbart med om du dør i HC.

 

Men nok om det, nå skal ikke jeg framstå som noen HC nisse. :p Blir nok spennende med SC på inferno også :)

Endret av Frode99
Lenke til kommentar

Jeg er også litt "PVP"-menneske, så da er vel også HC ganske uaktuelt :tease:

--

 

 

Hmm.

Fikk mail fra blizzard nettopp

Blizzard Store Order #2800***** - *Refunded*

Line Item Refunded:

(1) Diablo® III

Total Amount Refunded: 59,99 €

Lurer på om de faktisk sender de pengene, siden de aldri trakk meg når jeg kjøpte Diablo 3..

Lenke til kommentar

Jeg er også litt "PVP"-menneske, så da er vel også HC ganske uaktuelt :tease:

--

 

 

Hmm.

Fikk mail fra blizzard nettopp

Blizzard Store Order #2800***** - *Refunded*

Line Item Refunded:

(1) Diablo® III

Total Amount Refunded: 59,99 €

Lurer på om de faktisk sender de pengene, siden de aldri trakk meg når jeg kjøpte Diablo 3..

 

Evt betale for meg du da;p haha. Hvis du får pengene "refundert";p

Lenke til kommentar

Korleis er det med typar damage i betaen? Får ein utstyr med ulike typar skade så tidleg i spelet?

Ja, jeg har fått fire, lightning, poison, holy og arcane. De typene jeg kommer på i farten. De gjør ikke nødvendigvis 100% av en skade type, er stort sett slik:

post-70961-0-61991000-1333133067_thumb.jpgpost-70961-0-19913000-1333133078_thumb.jpg

F.eks Monk sin første rune på Lashing Tail Kick, endrer skillen slik at du gjøre fire damage. Mener denne runen er tilgjengelig fra level 9.

 

 

Møter ein i det heile tatt monster som er resistente mot noko? Er det forresten bekrefta om det vil vere imunitetar i D3?

Ikke som jeg kan huske i betaen, senere regner jeg med at dette dukker opp. Etter hva jeg kan se av tråder på diablo forumet så ser det ut til at immunities er borte, kun resistance, som kan være høy. Men ser ikke ut til å være bekreftet den ene eller andre veien (av hva jeg kunne finne, lette ikke veldig grundi ;) )

En relativt fersk tråd om tema (23 mars): http://us.battle.net...opic/4253896459

 

Fra 2010, Jay Wilson, http://www.diablowiki.net/Immune

As for immunities, we're not doing double/triple immunities (in monsters). We don't want to completely hurt a character's ability to hurt something. We also diversify damage types more across the classes (than was done in Diablo II). But we still can't count on a class having a diversity of damage types we can use.

 

Fra 2009, Bashiok, http://www.diablofan...ty-in-diablo-3/

"Jay has said, and I don't have exact quotes so I'm going to put it into my own words, that full immunities aren't something we're looking to have in Diablo III right now.

He added though that as we plan for people to have a good amount of active abilities at their disposal, there may not be the issue of having say... a Wizard with only ice damage spells late in the game where immunities would normally be seen.

So if we were to have immunities, but also a broad range of abilities with various damage types ensured to be available, it would be more a situation of the player just needing to intelligently use the different spells they have. At that point it becomes a method of injecting strategy into approaching a fight. The spell variety and build potentials, or rather limitations in this case, remain to be seen to some degree.

I think if we can determine that players will always be able to damage a monster regardless of immunities, then they remain a possibility. More than likely though, if I had to guess at this point, you'll see resistances to specific spell types rather than full immunity."

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også litt "PVP"-menneske, så da er vel også HC ganske uaktuelt :tease:

 

 

Det virker som de har planer om at PVP dødsfall ikke teller som ett permanent dødsfall for hardcore spillere, men dette er ikke endelig bekreftet og blir sannsynligvis ikke det før PvP patchen kommer ut. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...