Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Wow...

Plukket opp igjen D3 etter noen uker, og jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg hater "Jizzard" for å innføre Pay2Win...

 

Spilte du med ein som mobba deg fordi du ikkje kunne drepe like raskt som han eller no?

 

Hehe, nei. Diablo er et single player spill med en teit "always online because it's good for you connection".

Og pay2win...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan forklare hvorfor "Stats changes if equipped" går i minus når ting faktisk er bedre, og går i pluss når det blir equipped?

post-70961-0-81934300-1340645645_thumb.png

 

Uten gem så viser den -2481,8 dmg

Med samme gem så viser den som på bildet: -3978,6 dmg

Total damage øker med 1075,32 når equipped og med gem.

Liv burde også vise en liten økning i stedet for -5,5k.

 

"Stats changes if equipped" ikke er helt til å stole på ser det ut som.

 

Fikk bua for ca 1670 gull på AH (buyout var 200k). Siden budet var så lavt, så var det greit å bare slenge inn ett lite bud og se hva som skjer, er jo ikke store oppgraderingen, var ikke noe tap om jeg ikke vant den ;)

 

... hva vinner du?

Større penis forlenger???

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

... "Pay To Take The Easier and More Efficient Way to Master and Acheive" :p

Skal man bli kvitt det "problemet" så må man fjerne muligheten for at spillere skal kunne handle seg i mellom. Slik sett har hele Diablo serien vært pay2win. Den eneste forskjellen i D3 er at den prosessen er forenkelt.

Lenke til kommentar

Random stats er noe forbanna tull med eneste mål å få folk til å svi av penger på AH.

Blizz og fanboysa kan komme med de argumentene de vil, men eksempelet over viser bare hvor idiotisk det systemet er.

 

Og hva er vitsen med Blacksmithing? Jeg har gitt et ærlig forsøk, lagde 20 stk chest armor med 5 random stats, og alt jeg får er piss. Barbarian only armor som addte intel, pickup lenght, experience add, life leech (2%) og svært lite dex. De andre var om mulig enda verre med f.eks monk ting som kun adda intel og strengt + andre random greier som ikke var brukans for noe.

Og når det koster litt å lage dem så syns jeg det er synd at det mest sannsynlig bare er piss som kommer.

 

Nei, da satser jeg heller penga mine på lotto altså.

Lenke til kommentar

Det er hestskit da. Hvorfor i allverden geneerer verden items med xp plus og med krav på at man alt er på level cappen. -__-

 

Random stats er noe forbanna tull med eneste mål å få folk til å svi av penger på AH.

Blizz og fanboysa kan komme med de argumentene de vil, men eksempelet over viser bare hvor idiotisk det systemet er.

 

Og hva er vitsen med Blacksmithing? Jeg har gitt et ærlig forsøk, lagde 20 stk chest armor med 5 random stats, og alt jeg får er piss. Barbarian only armor som addte intel, pickup lenght, experience add, life leech (2%) og svært lite dex. De andre var om mulig enda verre med f.eks monk ting som kun adda intel og strengt + andre random greier som ikke var brukans for noe.

Og når det koster litt å lage dem så syns jeg det er synd at det mest sannsynlig bare er piss som kommer.

 

Nei, da satser jeg heller penga mine på lotto altså.

 

Blacksmithing er fordi du kan få tak i sjeldne plans til armor sets. Synes det er et av de bedre initiativene jeg da.

 

Forøvrig kan jeg meddele at jeg har nådd ACT 3 INFERNO med min WIZ (Wuhuu! :D)

Hvem hadde trodd det ikke jeg iaff! :p

Lenke til kommentar

Men si at du får en legendary, ja kanskje tom. set plan. Den koster sikkert hundretusener å lage, og hva får du? Jo med 90% sannsynlighet piss-stats, og er du VIRKELIG heldig får du noe brukans.

 

Om det hvertfall hadde vært litt mer ofte at man fikk stats-kombinasjoner som var bra så var det en ting, men av alt jeg finner og prøver å lage så ender jeg bare opp med de rareste komboene som blir utklassert av gule, ja tom. blå items i noen sammenhenger.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare hvorfor "Stats changes if equipped" går i minus når ting faktisk er bedre, og går i pluss når det blir equipped?

post-70961-0-81934300-1340645645_thumb.png

 

Uten gem så viser den -2481,8 dmg

Med samme gem så viser den som på bildet: -3978,6 dmg

Total damage øker med 1075,32 når equipped og med gem.

Liv burde også vise en liten økning i stedet for -5,5k.

 

"Stats changes if equipped" ikke er helt til å stole på ser det ut som.

 

Fikk bua for ca 1670 gull på AH (buyout var 200k). Siden budet var så lavt, så var det greit å bare slenge inn ett lite bud og se hva som skjer, er jo ikke store oppgraderingen, var ikke noe tap om jeg ikke vant den ;)

 

 

er vel pga at du har equippa quiver, siden bua er 2 hand, så regner D3 at quiveren fjernes, akk som om man har et 1h våpen og et skjold, og man equipper et 2 hand våpen. Da forsvinner skjoldet. Men det er dog ikke tilfellet med buer og crossbows + quiver.

Lenke til kommentar

er vel pga at du har equippa quiver,

Tok en test nå, og det stemmer. Uten quiver så viser den +239 liv og +927,7 dmg. Systemet trenger en overhaling. Det bør ikke være nødvendig å ta vekk utstyr som vil være der uansett når man sammenligner. Burde være noe så enkelt som at systemet lager en midlertidig kopi av karakteren din med hvor det ene objektet er byttet ut, og sammenligner det med hva du har på deg, og så viser det differansen. Men er kanskje ikke det som står høyest på Blizz sin prioriteringsliste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, er greit irriterende... Har klart å brenne meg på den et par ganger allerede, har en Barb, jeg spilte tilnærmet 80 timer før jeg testet ut DH. Og til å begynne med så merket jeg ikke dette, siden det fungerer som det skal på alt annet enn quiver + bue eller 2h crossbow, så presterte å selge noen greie buer og CB som egentlig hadde buffet mine stats betraktelig :p

Lenke til kommentar

Herlig, min 45 hardcore barbarian i "the keep depths" på nightmare act 2 skulle hogge seg gjennom en dør, der sto det "fallen maniacs" (de grønne selvmordsbomberne) som hadde aggroet og sprengte umiddelbart etter at døra gikk ned og jeg ble instagibbed. Hadde 15 timer på den som er relativt lenge for 45, men den hadde til gjengjeld ganske bra gear.

 

Jeg synes på ingen måte at Blizzard har gjort en bra jobb i å implementere vanskelighetsgrader i dette spillet. Plutselige hopp til umulighet er sjelden morsomt.

 

Herfra blir nok Diablo 3 noe jeg utelukkende kommer til å spille med kompiser på LAN. Som et solospill med mange titalls timer er det ikke bra nok at det er så mange tilfeldige hendelser med umulighet.

Lenke til kommentar

Tja virker som loot har dimishing returns etter 1.0.3 også, får prøve et par dager til å se hva som skjer, men etter 5 timer farming går loot quality drastiskt ned.

 

Starta med å bli lassa ned av lvl 47 - 63 blues og yellows, å mye flaks som gjorde at jeg fant 2 legendaries på 2 runs (ikkeselgbare men vel verdt å samle på!)

 

Sett bort fra legendaries, å bare se på resten så gikk ting drastisk ned etter 4-5 runs ish.

 

Ingen relative stats, ingen gode rolls i det hele tatt, vært slik siden lørdag føler jeg, gir det ei uke til, om det samme skjer hver dag så er det ikke lengre bare flaks å tilfeldigheter i mine øyne :p

 

Har forøvrig 200~~ MF hele tida, MF gear virker til å være 100% ukurant, jeg når jeg løp med 300 fant ikke i nærheten av en venn som hadde 150 ~~ (Dette inkludert 5 stacks valor)

 

Har ikke klart å vrikke hodet mitt rundt hvordan MF virkelig oppfører seg, men et par uker med 250-350 MF så virker det som mye sprøyt å trykke masse MF inn, 200 ~~ er plenty.

 

men om det blir dårligere å dårligere utover kveldene nå fremover å det sakte gårnedover så ser det ut til at det kanskje tukles med andre ting, alt med en klype slat, 2 dager er mye sikkert bare flaks å uflaks hehe, men så får vi da se.

 

Spoiler - Litt på overtroiske tankeganger.

 

MTP at RMAH er i spill, så ser ikke jeg det som en usikkerhet, at blizzard tukler med loot uten at vi vet det, har ikke brydd meg om ting å tang så mye, ettersom jeg ikke bruker RMAH, men om Blizzard kontrolerer loot, som i essens har verdi i ekte penger uansett hvordan man snur på ting, så skulle ikke jeg sett bort fra dette som en mulighet.

 

Blizzard ville heller ikke vært den eneste bedriften som gjør dete, dog ikke inrlmmer det for soleklare grunner, men det er tros alt sån en bedrift lever, av å tjene penger, for oss brukere er det ikke bra fordi.

 

Et eksempel på hvor alt i et spill har mye mer verdi, er Project Entropia, hvor Mindark i alle år har drevet med loot control, dette soleklart fordi at om det var 100% random, ville bedriften tapt mer en gevinst. For blizzard så blir det vel mer en balansegang av å bare tjene penger, men at folk også skal klare finne ting ofte nok til at ting selger høyt. men ikke for ofte slik at priser synker for mye for fort.

 

Gir iallefall mening til meg om de vil tjene penger der det kan tjenes litt ekstra cash.

 

 

typoer får bare la gå, klokka er alt for mange når jeg stod opp 4 og skal opp 4 :p

Lenke til kommentar

Dette med at dps er den eneste relevante staten på et våpen kom vi fram til lenge før spillet kom ut i denne tråden.

 

Vist alle stats er medrekna i DPS'en til ett våpen kvifor for eg då 6000 mindre DPS?

 

Sa jeg at alle stats er medregna?

 

Som du selv viser på bildet blir nok ikke crit skade medregna på det som vises på våpnet, jeg har tidligere gått ut i fra at det gjorde det og det var feil(det blir regna med i total dps for char men ikke for våpen tydligvis). Men det tar på ingen måte å sier imot mitt orginale utsagn om at DPS er det eneste relevante staten på et våpen, du sammenligner 2 våpen med samme DPS og da er det en selvfølge at øvrige stats gjør forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...