Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ dei som prøver å forklare meg det her:

men korleis då kan et våpen med 100 meir damage gi meg kun 15 damage økning om alt av stats er rekna med i våpenet? (trekk heilt vekk int og crit i denne sammenhengen, kun IAS).

Misforstå meg rett, eg vil gjerne forstå eg. =)

 

Differansen mellom 700dps og 1200dps er 500, ikke 100.

 

Avien: er ikke 15% damage, det er 15% IAS.

 

Ja, som er 15% damage, eller ikke?

 

Uansett, får man det også med ett 1H våpen og skjold?

 

No var mitt eksempel et heilt anna, så ikkje bland meg inn i diskusjonen om 1h+OH vs 2h =)

Mitt eksempel var en 1h med 850 dmg og 20% IAS, vs et våpen med 950 dmg, der dmg økninga var på totalt 15, noko som for meg virka rart om IAS er medrekna i damageoutputen. Det var alt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et blå 1200 dps våpen for og bytte med min 1h 700dps med 100 int, og 88% crit dmg inc. Det tapte jeg 4k damage på, så vil ikke anbefale deg det.. Med 1h weapon har du så klart også en offhander, husker ikke stats på denne, men det har jo også en del og si i reknestykket.

 

hvis du snakker om en 1200dps 2-hander versus en 700dps 1-hander + offhand så blir det jo seff annerledes. Epler og appelsiner...

 

Avien: er ikke 15% damage, det er 15% IAS.

 

Ja, som er 15% damage, eller ikke?

 

Uansett, får man det også med ett 1H våpen og skjold?

 

15% IAS er bare 15% skade hvis du har 1.00 AS,

100 dps SW = 100 skade * 1.00 AS + 15% = 1,15 AS = 115 DPS DW

100 dps SW = 71 skade * 1.4 AS + 15% = 1.6 AS = 113 DPS DW

 

Man får ikke attack speed bonus med 1h+skjold. Armor fra skjoldet er bonusen du får fra det.

Lenke til kommentar

@ dei som prøver å forklare meg det her:

 

men korleis då kan et våpen med 100 meir damage gi meg kun 15 damage økning om alt av stats er rekna med i våpenet? (trekk heilt vekk int og crit i denne sammenhengen, kun IAS).

Misforstå meg rett, eg vil gjerne forstå eg. =)

 

Hvis jeg har lest riktig, så byttet du fra en 850 dps dagger med 20% IAS (ingen andre modifikasjoner) til et sverd med 100 mer base damage uten andre modifikasjoner? I så fall så er det 20% IAS moden som gjør at du ikke øker med mer enn 15 damage.

 

Edit: Og at en dagger har bedre AS enn et sverd.

 

En ting å huske på, som sikkert er opplagt for mange. Vi har 2 våpen, begge gir ca like mye damage, det ene våpenet er en treig 2 hånds våpen med høy damage mods, og en rask dagger med lavere damage mods. Vist DPS (i stats vinduet til våpenet og character screen) vises lik skade. Da kan det være veldig stor forskjell på hvor mye skade du gjør med forskjellige skills. Det trege våpenet har teknisk sett mer skade per skill du bruker, men du kan ikke bruke de like raskt. Nå har jeg hovedsakelig spilt Wizard, men en Wizard build som har for eksempel Blizzard, Venom Hydra og Ray of Frost, kan til tider dra mer nytte av et 2 hånds våpen. Ray of Frost gjør mer skade,, men ikke like raskt, og du bruker mindre AP, sånn at du kan holde inne Ray of Frost lenger før du går tom. Husker også at jeg leste noe om at ingen ting av IAS påvirker Blizzard sin DoT, annet enn at du har raskere animasjon, som gjør at du kan raskere begynne å løpe. Men med et treigt våpen som har høy skade, vil Blizzard gjøre mer skade enn hvis du har et raskt våpen. Det hadde vel noe med at man ikke kan stacke Blizzards og litt sånt.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

(...)

No var mitt eksempel et heilt anna, så ikkje bland meg inn i diskusjonen om 1h+OH vs 2h =)

Mitt eksempel var en 1h med 850 dmg og 20% IAS, vs et våpen med 950 dmg, der dmg økninga var på totalt 15, noko som for meg virka rart om IAS er medrekna i damageoutputen. Det var alt.

 

du som begynte å snakke om 1h og offhand, jeg bare dro konklusjonen at det uspesifiserte våpnet da var 2h. btw sier du igjen 1H med 850 vs <uspesifisert våpentype> med 950 . Bruk også DPS og ikke dmg da skade i seg selv er noe ingen spiller ser på i diablo 3, DPS er tallet du vil se på, skade talla blir ikke påvirket av noe som helst av stats.

 

Det kan være hundrevis av grunner til at du opplever forskjellige talloppgraderinger, vi kan ikke utifra den infoen vi har gi deg svaret. Hvis du virkelig lurer på dette så post opp noen screenshots med dine stats og de to våpen som skaper problemet så skal du få utregninga av hvorfor det er slik det er.

Lenke til kommentar

@ Korialstraz: Og eg er forsåvidt heilt på nett med dette. Men om IAS skal medreknast i våpenstaten, burde forskjellen på 100 dps (det store tallet øverst på våpen for å unngå misforståelser) vere større. Trudde eg iallefall.

 

Eller så vil damagen på våpen "lyge", og våpen med 10% IAS, vere langt langt bedre enn våpen med samme base AS, men uten den ekstra IAS...om den ikkje er medrekna i fra før av. Er det no nokon som skjønner kor eg filosoferer meg hen? =)

 

Ellers er eg heilt på nett med tankegangen din. Lavare AS, fører til meir juling per slag etc..men det burde jo då gå opp i opp, igjen, om AS/IAS er medrekna i våpenskaden.

Lenke til kommentar

(...)

No var mitt eksempel et heilt anna, så ikkje bland meg inn i diskusjonen om 1h+OH vs 2h =)

Mitt eksempel var en 1h med 850 dmg og 20% IAS, vs et våpen med 950 dmg, der dmg økninga var på totalt 15, noko som for meg virka rart om IAS er medrekna i damageoutputen. Det var alt.

 

du som begynte å snakke om 1h og offhand, jeg bare dro konklusjonen at det uspesifiserte våpnet da var 2h. btw sier du igjen 1H med 850 vs &--#60;uspesifisert våpentype&--#62; med 950 . Bruk også DPS og ikke dmg da skade i seg selv er noe ingen spiller ser på i diablo 3, DPS er tallet du vil se på, skade talla blir ikke påvirket av noe som helst av stats.

 

Det kan være hundrevis av grunner til at du opplever forskjellige talloppgraderinger, vi kan ikke utifra den infoen vi har gi deg svaret. Hvis du virkelig lurer på dette så post opp noen screenshots med dine stats og de to våpen som skaper problemet så skal du få utregninga av hvorfor det er slik det er.

 

Eh nei? Eg har aldri nevt OH. Det kom to like diskusjonstema her. Eg prøvde kun å skille mitt eksempel fra det andre. Les forrige side igjen i såfall. Ellers beklager eg for begrepa.

 

Det ca nøyaktige eksempelet blir (sidan eg ikkje har nokon av våpna lenger):

en 850 dps dagger med 20% IAS.

en 950 dps sverd.

(for øvrig ingen andre dpsutslagsgivande stats på nokon av våpna)

 

og lat oss sei 1000 int (men sidan gearet ikkje blei bytta, men kun våpen skulle ikkje dette ha mykje å sei?)

Forskjellen var då sum total en 15 dps oppgang ifra dagger til sverd.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Klarer ikke Ghom med munken min, og har ikke lyst til å kjøpe mer gear eller prøve ekstremt mange ganger. Går det an å hoppe over quests nå for tida? Kan jeg joine en "friend" som har kommet lenger og fortsette der solo?

 

 

og lat oss sei 1000 int (men sidan gearet ikkje blei bytta, men kun våpen skulle ikkje dette ha mykje å sei?)

Forskjellen var då sum total en 15 dps oppgang ifra dagger til sverd.

Det er en feil et sted. Ta av alt du har av items og sammenlign kun de 2 våpnene. Våpen IAS skal være inkludert i våpen DPS.

Endret av Stoop kid
Lenke til kommentar

15% IAS er bare 15% skade hvis du har 1.00 AS,

100 dps SW = 100 skade * 1.00 AS + 15% = 1,15 AS = 115 DPS DW

100 dps SW = 71 skade * 1.4 AS + 15% = 1.6 AS = 113 DPS DW

 

Man får ikke attack speed bonus med 1h+skjold. Armor fra skjoldet er bonusen du får fra det.

 

Konklusjonen din er nok helt riktig, noe som overrasker meg. Jeg tror imidlertid at regnestykket ditt er litt feil, fordi 15% IAS skal legges oppå det man har fra før. Da blir det slik:

 

100 dps SW: 100 * (1.00+0.15) AS = 100 * 1,15 AS = 115 DPS DW

100 dps SW: 71,4 * (1.4 + 0.15) AS = 100 * 1.55 AS = 110,7 DPS DW

 

 

edit: Takk for info om skjold.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

@ Korialstraz: Og eg er forsåvidt heilt på nett med dette. Men om IAS skal medreknast i våpenstaten, burde forskjellen på 100 dps (det store tallet øverst på våpen for å unngå misforståelser) vere større. Trudde eg iallefall.

 

Eller så vil damagen på våpen "lyge", og våpen med 10% IAS, vere langt langt bedre enn våpen med samme base AS, men uten den ekstra IAS...om den ikkje er medrekna i fra før av. Er det no nokon som skjønner kor eg filosoferer meg hen? =)

 

Ellers er eg heilt på nett med tankegangen din. Lavare AS, fører til meir juling per slag etc..men det burde jo då gå opp i opp, igjen, om AS/IAS er medrekna i våpenskaden.

 

Ser hvor du vil hen.

 

Nå kan jeg ikke nok om DPS utregning til å si hvorfor, eller om IAS som en egen mod på et våpen da blir regnet med når total våpen DPS blir vist. Men det skulle ikke forundre meg om at det er en bug en eller anna plass. Har allerede sett mange som snakker om character screen (med tanke på damage i hvert fall) som LCS (som i D2).

 

Eneste jeg kan tenke meg er at det er noe med måten spillet håndterer IAS på som gjør at den daggeren med 20% IAS utgjevnet mye av skaden (selv uten andre dmg mods). Dette er bare rein spekulasjon da. :)

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

@ korialstraz:

Post patch sank for øvrig daggeren betraktelig i dps (då den mista 10% IAS) ifra 20 til 10%.

 

Så eg er med på at IAS er med i dps utrekninga, men eg står likevel litt igjen som et spørsmålstegn når skadeforskjellen var så små mellom dei to våpna. Og eg er genuint interessert i å finne forklaringa. Ikkje meininga å høyrest kranglete ut, for dei som føler det.

 

@ stoop kid: no har eg ingen av dei to våpna lenger, men om eg kjem i en situasjon der eg kan få teste det igjen, skal eg gjer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...