Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett "detter ut" ofte!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter her på et hjemmenettverk der internetten bare forsvinner rundt 1-2 ganger om dagen. Jeg får absolutt ingen form for varsel om dette, internett bare forsvinner, men for PCen så fungerer alt med nettverket; dvs. at ingen kabler og lignende har detti ut eller at den mister kontakten. Dette gjelder også for trådløst nettverk.

Hvis jeg går bort til ruteren mens internetten er nede, så ser jeg at lampa som ikke lyser "DSL" eller "Internet" ikke lyser i det hele tatt. Dermed må jeg ta ut strømledningen, vente 10 sekunder, ta den inn og så vente opptil 2 minutter før internetten er tilbake.

Dette er grusomt irriterende når jeg spiller online, at jeg bare plutselig mister kontakten!

Nettverket mitt er som følger:

2 stasjonære PCer, koblet til bredbåndsruter

1 trådløs som også er "koblet" til bredbåndsruter

2 stk trådløse telefoner koblet til nettverket

Internett: NextGenTel (for øyeblikket NextGenTel Mega 3100/1000, men gjaldt også tidligere)

Ruter: Leviton, sendt fra NextGenTel

Problemet er at denne ruteren ble sendt av NextGenTel for rundt en uke siden, ettersom vi bestilte kraftigere internett, da den erstattet to tidligere rutere. Med de gamle ruterne var problemet også til stedet!

Er det noen som helst måte å få nettverket til å holde seg stabilt? Som sagt, er nesten redd for å spille online, ettersom tap av internett ofte medfører store tap på spillet.

Har prøvd å beskrive nettverket på tegningen nedenfor:

Håper virkelig noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å sett faste IPer på maskinene så ikke DHCP kan gi deg problemer..er ihvertfall ett steg i riktig retning :)

Det kan jeg prøve :) Kan huske jeg hadde det før i sammenheng med å hoste spill over internett, men kan ikke huske om det løste problemet.

EDIT: Sånn, da var statisk IP på plass på iallefall min PC. Vil de andre PCene trenge statisk ip også?

Og kan det hende dette løser problemet? Ettersom Internet og DSL lampen på ruteren rett og slett stopper å lyse, så virker det som det er noe annet som er problem (men hva vet vel jeg? :))

Endret av Tuftez
Lenke til kommentar

Internetten detter ikke ut når det ringer, det har jeg sjekket. Jeg vet ikke helt ossen hustelefon vi har, men vi har en ledning fra ruteren inn til en slags telefonruter (speedtouch et eller annet), som deretter går til telefon 1 og 2 (hvorav en er trådløs).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...