herzeleid Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Gi meg for eksempel kilder på at Israel truer med holocoust. Som sagt, de oppfylelr ikke terroristkriteriene som listet opp tidligere. Og igjen, du har sagt at du ønsker at alle israelere skal lide en blodig død, lite kan forandre på det utsagnet selv om jeg forstår at du vil unnslippe det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Kilder til det med holocaust ligger i tråden om Israel er en terrorstat, men jeg kan alltids se om jeg finner artikkelen og legge den inn her i tråden. Jo, Israel oppfyller all verdens grunner til å stemples som terrorstat akkurat slik IDF bør stemples som terrororganisasjon og hauevis av israelske ledere, feks. Ariel Sharon bør stemples som terrorist selvom mannen riktig nok er ute av krigen. For siste gang. Jeg sa først og fremst at jeg ikke ville ha brydd meg om Israel ble ødelagt og israelerne døde slik situasjonen er nå, men at jeg ikke ville hatt mer imot Israel om de trakk seg tilbake og annerkjente en palestinsk stat. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Du har enda ikke påvist noe som helst. Tvert i mot så har påstandene dine blitt tilbakevist. Du kan si mye dritt om Israel men terrorisme er det ikke fordi de ikke anngriper og dreper masse sivile for å spre frykt og bruke frykten som våpen. Det gjør terroristene. Det er poenget. Og uansett hva du prøver å sno deg unna med så har du sagt at du ønsker at alle israelere skal lide en blodig død, enten ta det tilbake eller innrømm det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 At du ikke forstår det jeg skriver eller nekter å ta det til deg betyr ikke at jeg ikke har bevist noe, men kan forsikre deg om at du ikke har klart å motbevise noe som helst. Det er også helt uinterresangt hva slags midler terrorister bruker. Al Qaida tok i bruk fly da de angrep USA 11/9-2001 mens IDF tar i bruk fly og helikoptere, tankser, håndvåpen og annet militærutstyr når de angriper palestinerne. De tar i bruk fly når det bomber mål lengre vekke. Men som sagt, midlene man bruker for å bedrive terrorisme er helt uinterresange da det man bedriver er terrorisme. Riktig nok har USA stort ansvar over Afghanistan og Irak nå, men det er en annen situasjon. I begge tilfellene knuste de regimer som undertrykket og torturerte egen befolkning og det ble satt inn nye ledere. Deretter har de sammen med de nye lederne prøvd å stabilisere og gjennoppbygge landene. Og i begge tilfellene går de inn for å drepe opprørerne og beskytte folket. Da de sammen med FNkoallisjonen angrep Irak i 1991 var det fordi Irak først hadde innvadert og okkupert Kuwait. Så jeg vil ikke si at USAs hær, marine og flyvåpen burde regnes som terrororganisasjoner. Jeg gjør forøvrig oppmerksom på at ikke alle regner feks. Hamas eller Hizbollah som terrororganisasjoner. Da var det forhåpentligvis forklart. At IDF annses som en militærstyrke gir dem ikke rett til å bedrive terrorisme uten å få terrorstempelet! De burde stå først på enhver terrorliste! Siste biten din gidder jeg ikke å kommentere da du ikke klarer å lese det jeg skriver. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har du lest kriteriene for terrorisme og å kunne kalles en terrororganisasjon? Da vil du se at IDF ikke oppfyller disse kriteriene. Hvorvidt man bruker fly eller kanon ser jeg som temmelig irrelevant. Forskjellen er, som sagt utallige ganger, at terroristene bruker frykten de skaper ved å målrettet drepe sivile for å oppnå politiske mål mens Israelerne ikke gjør dette. Burde vell være ganske klart etterhvert. At ikke alle regner Hamas og Hizbollah som terrororganisasjoner sier vell mer om de som ikke gjør det. De oppfyller vell kravene så godt som mulig er. At du ikke gidder å kommentere siste biten tar jeg kun som en bekreftelse på dine ekstreme meninger. Jeg sympatiserer her med Israelerne, men jeg vil ikke se palestinske barn dø en blodig død fordi mange av palestinerne målrettet skyter mot sivile. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det jeg sa om Israel og israelere i den andre tråden er bare å regne som off topic her i tråden så la det ligge. Kan du gi meg de eksagte kriteriene for å definere terrorisme, terrorist, terrororganisasjon og terrorstat? Tror det kan varriere mellom folks meninger. PS: Om du seriøst mener at Israel ikke dreper sivile palestinere og bruker den frykten de høster så lurer jeg på hvor mye du har fulgt med på konflikten siden Andre intifada startet! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 les på en av de forrige sidene så finner du definisjonen som her blir brukt på terrorisme. Israel dreper ikke sivile palestinere for å bruke frykten det skaper og oppnå politiske mål på den måten, mener du det kan du gjerne få lov til å dokumentere denne påstanden også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå