TLZ Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Jeg har sett meg litt rundt i programmeringsverden og virker som alle går mer og mer mot MVC, og det virker til å være noe som fungerer bedre en tradisjonell modellen der man direkte manipulerer og holder styr på alt data selv. Ruby on Rails, Django, Objective-C/Coccoa gjør det. Når jeg forstår ideen så virker den også rimelig genial. Jeg har allerede bestemt meg for å bruke PyGTK som toolkit(Jeg bruker GNOME, men vil også ha noe funker funker i Windows). Har "sett litt rund" og virker som det er 3 MVC-aktige rammeverk i PyGTK-verden. Dessuten så virker det som en fordel å kunne MVC, ikke bare fordi det er bra, men fordi det er "fremtiden". Kiwi, PyGTK MVC og Kefir. De fleste av disse ser ut til å ha en slags støtte for glade eller noe lignende. Jeg skal skrive en rimelig enkel applikasjon(delvis for å lære meg Python og PyGTK, tutorials og slikt kommer jeg sjeldent langt med. Jeg må ha et konkret mål for å motivere meg.) Senere så vil jeg kanskje prøve å lage mer avanserte applikasjoner. Så til 1000-kronerspørsmålet: Hva vil dere anbefale? Har prøvd å google, men har ikke funnet noe som tar opp dette temaet eller sammenligner dem. Jeg heller såvidt mot Kiwi for øyeblikket, det virker enklest, men er ikke sikker i det hele tatt. Endret 28. juni 2008 av TLZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå