Gå til innhold

Nokia E71: Høyst subjektive erfaringer!

Anbefalte innlegg

Det funket utmerket, et irritasjonsmoment mindre, nå er det kun få, om noen, igjen! :)

Jeg har store pølsefingre, bommer litt på tastene, men det skulle jo bare mangle, men bommer mindre og mindre for hver dag. Jeg har ikke merket noe som helst til at den mangler en dedikert tast for bokstaven Å da den prediktive text input´en fikser dette forbilledlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E71 kjennes ihvertfall ikke plastikk, den kjennes meget solid ut og den er "tynnere" i virkeligheten enn det som synes på bilder. Passer perfekt i skjortelomma/innerrlomma, men den passer mindre bra i bukselomma. Den har jo fått meget gode kritikker og batteritiden er jo bare helt enorm. Jeg har en del startvansker pga at Symbian er helt nytt for meg, men dette kommer seg. Meget god lyd på mp3, radioen fungerer også bra og uten støy. Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
E71 kjennes ihvertfall ikke plastikk, den kjennes meget solid ut og den er "tynnere" i virkeligheten enn det som synes på bilder. Passer perfekt i skjortelomma/innerrlomma, men den passer mindre bra i bukselomma. Den har jo fått meget gode kritikker og batteritiden er jo bare helt enorm. Jeg har en del startvansker pga at Symbian er helt nytt for meg, men dette kommer seg. Meget god lyd på mp3, radioen fungerer også bra og uten støy. Absolutt å anbefale.

Det er altså ikke susing i radio (og forhåpentligvis mp3-spiller)? Har opplevd susing på enkelte nokiatelefoner, men heldigvis vært spart for dette på min 3120.

Lenke til kommentar
Vurderer ny mobil nå.

E71 er nesten den eneste mobilen jeg synes er kul for tiden. Alt annet ser så plastik ut.

Det virker også som om de fleste anbefaler den?

E71 er uten tvil den telefonen jeg har vært mest fornøyd med på en stund. Den anbefales på det varmeste

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min E71 i et par uker snart og er veldig fornøyd. Tastene er overraskende gode å bruke. Litt overgangsproblemer fra min forrige telefon, en SE W880i, men slikt er bare vanesak. Alle som har sett telefonen synes den er veldig fin, til og med de som sverger til alt annet enn Nokia.

Jeg har planer om å legge inn TomTom på denne, noen som har prøvd det? Litt usikker på om det vil fungere, men er vel verdt et forsøk.

Eneste problemet har hittils er å få Windows Live Messenger til å fungere på den. Når jeg vil logge på så søker den etter w-lan, jeg får ingen opsjon om å koble meg opp via mobilnettet. Noen som har samme problem eller løsning på dette?

Telcontar

Lenke til kommentar
Eneste problemet har hittils er å få Windows Live Messenger til å fungere på den. Når jeg vil logge på så søker den etter w-lan, jeg får ingen opsjon om å koble meg opp via mobilnettet. Noen som har samme problem eller løsning på dette?

Options > Settings > Access point > Always ask

(Evt. så velger du alltid Telenor/NetCom).

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å legge inn TomTom på denne, noen som har prøvd det? Litt usikker på om det vil fungere, men er vel verdt et forsøk.

Ser ingen grunn til at Tomtom ikke skal fungere, men du er avhengig av en Bluetooth GPS, evt må du bruke en hack som ligger rundt omkring på nettet. Ulempen med denne hacken er at det er ting man må gjøre hver gang man vil bruke Tomtom. Bedre å legge inn Garmin da vil jeg tro, den støtter den interne GPS'en. Skal teste det senere og se hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Options > Settings > Access point > Always ask

(Evt. så velger du alltid Telenor/NetCom).

Den står allerede på den innstillingen. Mulig at der har noe å si at telefonen er satt opp for Telenor, mens jeg har et Tele2 sim kort i den (venter på overføring til Telenor).

Ser ingen grunn til at Tomtom ikke skal fungere, men du er avhengig av en Bluetooth GPS, evt må du bruke en hack som ligger rundt omkring på nettet. Ulempen med denne hacken er at det er ting man må gjøre hver gang man vil bruke Tomtom. Bedre å legge inn Garmin da vil jeg tro, den støtter den interne GPS'en. Skal teste det senere og se hvordan det fungerer.

Skal gjøre et forsøk med Garmin også, har lest litt diverse om TomTom og det er uaktuelt med BT GPS.

Telcontar

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Kan noen svare på om smilyes støttes i sms-applikasjonen på e-serien? Ikke en stor sak kanskje, men N95 var den første mobiltelefonen jeg har hatt i moderne tid som ikke støtter dette. Nokia utelot som kjent dette - uvisst av hvilken grunn....

Endret av jorang
Lenke til kommentar
Kan noen svare på om smilyes støttes i sms-applikasjonen på e-serien? Ikke en stor sak kanskje, men N95 var den første mobiltelefonen jeg har hatt i moderne tid som ikke støtter dette. Nokia utelot som kjent dette - uvisst av hvilken grunn....

Nei, si det. Det finnes i alle fall på min 3120 Classic, som kjører S40 operativsystem. På S60-telefonene kun som tredjeparts programvare, regner jeg med. I alle fall på de jeg har hatt. Den siste var en N82, som jeg hadde noen uker ved årsskiftet.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Ok. Takk.

Tror kanskje jeg kjøper meg et stereoheadset fra Nokia da som har 2.5 mm jack. :)

Du trenger for så vidt ikke det. Stereoheadsetet som følger med telefonen har like god (evt. dårlig) lyd som et vanlig headset fra Apple. ;)

Lenke til kommentar

Etter mye leting og lesing på nettet, står jeg igjen med ett alternativ: E71.

Har vurdert både HTC Diamond og Cruise, Iphone, N82 (den svarte utgaven) og N78, men ut fra mine ønsker og bruk, ser det ut som E71 er den rette telefonen, eller i alle fall den som kommer nærmest den ideelle telefon, som likevel ikke finnes.

Har gått og ventet på at de skal få den inn på en Telebutikk near me, men det drøyer. Begynner å glede meg sykt til jeg får den.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Cellular Dude:

Elkjøp har tatt den inn!

Takk :)

Jeg pleier å handle på Telebutikken, men gidder ikke vente så mye lenger. Denne fonen skal jeg ha!

EDIT:

Så, ca 3 timer etter, ringte de fra Telebutikken, og fortalte gode nyheter. Og nå er jeg eier av E71. Gleder meg til å få den opp å gå. Ouiiiii! :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...