Gå til innhold

Nokia E71: Høyst subjektive erfaringer!


Anbefalte innlegg

Rolig her inne, så kommer med min erfaringer, etter å ha hadd min helsorte E71 i en drøy uke.

 

For det første, E71 i helsort er IKKE strippet for funksjoner.

 

Meget fornøyd med telefonen, ikke en masse småfeil og mangler som jeg er blidt vandt til på SE telefoner.

Kun en gang har den "klikket", kom ikke inn på menyen. En restart så var alt på stell igjen.

 

Ang "pulserende lys":

På min med nyeste firmwareoppdatering er det mulig å slå av dette lyset, og likevell få blinkende lys når du har motatt SMS/MMS/mail/ubesvart anrop.

 

Veldig godt fornøyd med telefonen hvertfall, føles gjennomført og gjennomtenkt.

 

Lurer på om det er mulig å få lagt inn gatesøk i GPS-programvaren? Altså slik at man kan skrive inn gateadresse, og bli guidet dit :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsåvidt gode erfaringer med telefonen så langt. Men at Meny knappen "henger" seg opp har vært et problem. Det er forsåvidt bare å restarte telefonen, men nå skjer dette daglig og begynner å bli et skikklig irritasjonsmoment. Noen som har slitt med det samme? Hvordan kan man evt løse problemet?

Lenke til kommentar
Etter firmwareoppdatering til v200.21.118 henger klokka ikke helt med på skjermspareren.

Når skjermspareren kommer på, blir klokka bare stående på tidspunktet da skjermspareren ble aktivert. Klokken fungerer ellers som den skal. Litt kjipt og kikke på klokka og tro du har god tid, deretter gi telefonen et trykk på tastene og finne ut at klokka er en halvtime mer enn du først trodde.

 

Noen som har samme problem og en eventuell løsning på det? Regner med det er en softwarebug

 

Hadde samme problemet. Jeg gikk inn på Temaer og valgte strømsparing og animasjon. Etterpå går klokka riktig også på skjermspareren. :cool:

Lenke til kommentar
Lurte på om noen har fått lagret manuelt NRK og P4 i internettradioen på E71? Har fått lagret NRK Jazz men resten får jeg kun opp kan ikke laste kanal eller noe slikt.

 

NRK Nettradio

 

 

Dette er fullt mulig, jeg har lagret p3 og noen andre kanaler manuelt selv. Måten jeg gjorde det på var å laste ned streaming for kanalen på pcen i winamp, for så å plukke ut webadr til streamingfila og så legge den manuelt inn på tlf. Klønete forklart, si ifra om du ikke får til :)

Lenke til kommentar
Etter firmwareoppdatering til v200.21.118 henger klokka ikke helt med på skjermspareren.

Når skjermspareren kommer på, blir klokka bare stående på tidspunktet da skjermspareren ble aktivert. Klokken fungerer ellers som den skal. Litt kjipt og kikke på klokka og tro du har god tid, deretter gi telefonen et trykk på tastene og finne ut at klokka er en halvtime mer enn du først trodde.

 

Noen som har samme problem og en eventuell løsning på det? Regner med det er en softwarebug

 

Hadde samme problemet. Jeg gikk inn på Temaer og valgte strømsparing og animasjon. Etterpå går klokka riktig også på skjermspareren. :cool:

 

Takk! Det tipset fungerte utmerket :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lurte på om noen har fått lagret manuelt NRK og P4 i internettradioen på E71? Har fått lagret NRK Jazz men resten får jeg kun opp kan ikke laste kanal eller noe slikt.

 

NRK Nettradio

 

 

Dette er fullt mulig, jeg har lagret p3 og noen andre kanaler manuelt selv. Måten jeg gjorde det på var å laste ned streaming for kanalen på pcen i winamp, for så å plukke ut webadr til streamingfila og så legge den manuelt inn på tlf. Klønete forklart, si ifra om du ikke får til :)

 

Har prøvd Winamp. Fikk det ikke til. Hjelp!

Lenke til kommentar
Lurte på om noen har fått lagret manuelt NRK og P4 i internettradioen på E71? Har fått lagret NRK Jazz men resten får jeg kun opp kan ikke laste kanal eller noe slikt.

 

NRK Nettradio

 

 

Dette er fullt mulig, jeg har lagret p3 og noen andre kanaler manuelt selv. Måten jeg gjorde det på var å laste ned streaming for kanalen på pcen i winamp, for så å plukke ut webadr til streamingfila og så legge den manuelt inn på tlf. Klønete forklart, si ifra om du ikke får til :)

 

Har prøvd Winamp. Fikk det ikke til. Hjelp!

Finner du web adressen til fila? Den skal feks for p1 være http://media.hiof.no/streams/m3u/nrk-p1-128.m3u

Der 128 betyr 128kb/s. Det finns også web adr for 56kb. Denne adr legger du manuelt inn i programmet options> add station manually.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg innbiller meg at kalenderen i Office Outlook funker.

 

Du må ha sterk innbilning, for det fungerer faktisk!

 

 

Har noen hatt problemer med musikkspilleren på E71? Opplever at når jeg spiller av en sang, og går ut i biblioteket og blar gjennom sanger, kutter musikkspilleren helt...

Lenke til kommentar

I bruksanvisningen for E71 står det at en aktiverer logisk skrivning ved å trykke funksjonstast + mellomrom og deretter velger Ordforslag>På.

Jeg har forsøkt dette, men det eneste valget jeg får når jeg trykker funksjonstast + mellomrom er Skrivespråk. Noen som har samme erfaring?

Lenke til kommentar
Har ikke mobilen forann meg så jeg får testet, men trykker du Valg og går videre inn på Inndata-menyen så har du innstillingene der.

 

Takk for svar. Utfordringen lå i at Ordforlsag ikke lå som valg i den menyen heller, utelukkende Skrivespråk. Måtte gjenopprette fabrikkinnstilligene før det ordnet seg.

Lenke til kommentar

På min telefon (N97) har jeg et menyelement som heter ”Nettverksmål”. Der kan jeg enkelt sette opp en prioritert tilkoblingsmetode for diverse tjenester. F.eks, så har jeg for Internett og for WAP-tjenester satt opp at første- og andreprioritet er henholdsvis det trådløse nettverket hjemme og på jobben. Tredjeprioritet er via "Telenor Internett".

 

Finnes en tilsvarende prioritetsordning for E71 og eventuelle andre telefoner i E-serien?

 

Grunnen til at jeg spør er at de fleste kollegene mine tilbringer mye tid på kontoret, og da laster de unødvendig ned e-post over 3G når de for det første har den samme e-posten rett foran nesen sin på PC-en, og for det andre når de kunne lastet ned over det trådløse nettverket her. Med BLODprisen Telenor tar for dataoverføringer, blir dette en del lapper som kunne vært spart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...