Gå til innhold

Nokia E71: Høyst subjektive erfaringer!


Anbefalte innlegg

noen som har tips til GPS program som logger mine bevegelser? til bruk både i bil, i fjellet ect. gjerne logging av distanse, fart etc.

 

Finnes det slikt som kan bruke den interne gps'en i E71?

Jeg bruker siste versjon av Google Maps, med Latitude. Den viser nok ikke fart men viser i allefall hvor du er-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min lillesøster har en E71 der loggen plutselig har sluttet å fungere. Den registrerer hverken mottatte, tapte eller utgående anrop, noe hun synes er svært irriterende. Jeg har sjekket det jeg ser på som mulige løsninger, men finner null... Noen som har noen tips?

 

Dette problemet ligger ikke i telefonen, det er en manglende tilleggstjeneste hos operatøren. Jeg jobber for netcom, og hos oss heter den "Netcom Dobbel, ID etc.". Denne tjenesten er vel det som gjør det mulig å logge samtaleaktivitet.

 

MVH

Magnus

Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut, blir vel så jeg bestiller en sort en når den kommer.

tror det blir min første nokia jeg betaler for faktisk :p

 

He, he - glem nå bare ikke - dersom dette stemmer da - at de sorte og røde er strippet for en del heftige funksjoner, og derfor og er lavere priset. Dette er hva jeg har hørt, kan ikke verifisere det. :roll:

 

Det tror jeg ikke de er, regner med at alle modellene uansett farge er likedan.

 

Verken rød eller sort versjon av denne telefonen er strippet for noe som helst. Ingen andre forskjeller enn fargen - om noen fortsatt skulle lure :)

Lenke til kommentar

Etter firmwareoppdatering til v200.21.118 henger klokka ikke helt med på skjermspareren.

Når skjermspareren kommer på, blir klokka bare stående på tidspunktet da skjermspareren ble aktivert. Klokken fungerer ellers som den skal. Litt kjipt og kikke på klokka og tro du har god tid, deretter gi telefonen et trykk på tastene og finne ut at klokka er en halvtime mer enn du først trodde.

 

Noen som har samme problem og en eventuell løsning på det? Regner med det er en softwarebug

Lenke til kommentar
Ja, men saken er at den har logget helt fint, også bare sluttet det å fungere en dag. Så om ikke operatøren hennes har gjort noe dritt, er det telefonen det er noe galt med, men hva?

 

Ja, men denne feilen kan oppstå uten at det har blitt gjort noe. Hvorfor? Det vet jeg rett og slett ikke :)

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål til dere som har oppgradert firmware.

 

Er det noen spesiell grunn til at dere har foretatt denne oppgraderingen?

 

 

- bedre battertid

- nye themes

- internett radio

- noen bugs fikset. f.eks så kan du aktivere høyttaler ved samtale umiddelbart etter du har trykket på ringeknappen. før måtte man vente til ringetone.

- kjappere i menyer

 

+++

 

les mer her: http://www.technosamrat.com/no/mobile-soft...-euro-firmware/

 

store deler av forbedringene i denne artikkelen stemmer faktisk

Lenke til kommentar

Det med klokka irriterer meg noe enormt.

Jeg har hatt denne telefonen i ca et halvt år og er egentlig ikke helt fornøyd.

Den har forsåvidt god byggekvalitet, og kanskje den beste byggekvaliteten nokia har levert i senere tid, men for mye bugs med os'et.

 

Nå har jeg nettopp installert nyeste fw, og har ikke helt oversikt over hva som har blitt fikset, men jeg inntil dette har telefonen ofte mistet signaler under samtale uavhengig av nett.

Nettleser og wlan avslutter seg selv veldig ofte.

Mobilen har til tider etter sendt melding, lagt meldingen i utboks og fortsatt og sende den av seg selv. Opplevde at samboeren min flere ganger har fått 20 like meldinger, selv om meldingen ble sendt 1 gang og ingenting annet gav tegn til at den ikke ble sendt.

Hvis jeg velger å bruke et bilde som bakgrunn, så går det 2-4 dager og så har jeg plutselig bare en standard bakgrunn, uavhengig om bildet ligger i telefonminnet eller på sdkortet.

 

Så har jeg hatt noen runder med telefonen hvor den har låst seg helt og har måttet fjerne batteriet før jeg kunne få den i gang igjen.

Lenke til kommentar
Det med klokka irriterer meg noe enormt.

Jeg har hatt denne telefonen i ca et halvt år og er egentlig ikke helt fornøyd.

Den har forsåvidt god byggekvalitet, og kanskje den beste byggekvaliteten nokia har levert i senere tid, men for mye bugs med os'et.

 

Nå har jeg nettopp installert nyeste fw, og har ikke helt oversikt over hva som har blitt fikset, men jeg inntil dette har telefonen ofte mistet signaler under samtale uavhengig av nett.

Nettleser og wlan avslutter seg selv veldig ofte.

Mobilen har til tider etter sendt melding, lagt meldingen i utboks og fortsatt og sende den av seg selv. Opplevde at samboeren min flere ganger har fått 20 like meldinger, selv om meldingen ble sendt 1 gang og ingenting annet gav tegn til at den ikke ble sendt.

Hvis jeg velger å bruke et bilde som bakgrunn, så går det 2-4 dager og så har jeg plutselig bare en standard bakgrunn, uavhengig om bildet ligger i telefonminnet eller på sdkortet.

 

Så har jeg hatt noen runder med telefonen hvor den har låst seg helt og har måttet fjerne batteriet før jeg kunne få den i gang igjen.

 

 

Du har tydeligvis en av de få uheldige som har fått en E71 som ikke fungerer topp. Første problem skyldes nok at du har aktivert 3G. Med 3G vil telefonen skifte mellom GSM og UMTS nettet ganske ofte siden 3G-nettet i Norge ikke er spesielt stabilt. Dette vil ofte føre til at nettet faller ut, ofte under samtaler. Med mindre du er veldig avhengig av kjapp dataoverføring vil jeg råde deg til å deaktivere 3G. Det vil spare deg for en del nett-trøbbel i tillegg til en vesentlig bedre batteritid.

 

Når det kommer til nettleseren bør du nok skaffe deg en ny. Standard nettleser fra Nokia fungerer svært dårlig. Jeg bruker selv Opera mini, funker som bare juling - mini.opera.com

 

De andre problemene har jeg ingen løsning på, du bør vel kanskje sende telefonen på service for å få utbedret dette. Du kan kanskje sjekke opp hvor gammelt SIM-kortet ditt er, dette kan skape trøbbel om det er gammelt.

 

Magnus

Lenke til kommentar

Heisann, takk for omtanken. Jeg bruker selvfølgelig aldri 3g og har dette avskrudd fordi det blant annet suger strøm. Telefonen er knyttet til gsm nettet fast.

 

Hva gjelder simkortet så er dette fra tele2 og jeg har ingen problemer med samtaler som faller ut med mine eldre mobiltelefoner (med tele2-simkortet, nytt rett før jul 08).

 

Jeg har hatt samme wlanproblemet med både nokias egen nettleser og opera mini som jeg selvfølgelig bruker til vanlig.

 

Nå har jeg vært inne på forumet til nokia og sett hva folk fra hele verden skriver, og mange opplever like feil, blant annet det med klokken.

 

Skal prøve å oppdatere en gang til.

Lenke til kommentar
Heisann, takk for omtanken. Jeg bruker selvfølgelig aldri 3g og har dette avskrudd fordi det blant annet suger strøm. Telefonen er knyttet til gsm nettet fast.

 

Hva gjelder simkortet så er dette fra tele2 og jeg har ingen problemer med samtaler som faller ut med mine eldre mobiltelefoner (med tele2-simkortet, nytt rett før jul 08).

 

Jeg har hatt samme wlanproblemet med både nokias egen nettleser og opera mini som jeg selvfølgelig bruker til vanlig.

 

Nå har jeg vært inne på forumet til nokia og sett hva folk fra hele verden skriver, og mange opplever like feil, blant annet det med klokken.

 

Skal prøve å oppdatere en gang til.

 

Okei, da var mine råd waste. Om en reinstall av firmware ikke hjelper så er nok service den siste utvei, desverre.

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...