nordang Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 noen som har tips til GPS program som logger mine bevegelser? til bruk både i bil, i fjellet ect. gjerne logging av distanse, fart etc. Finnes det slikt som kan bruke den interne gps'en i E71? Jeg bruker siste versjon av Google Maps, med Latitude. Den viser nok ikke fart men viser i allefall hvor du er- Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Denne logger distanse, fart m.m: http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do Lenke til kommentar
fangis Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Min lillesøster har en E71 der loggen plutselig har sluttet å fungere. Den registrerer hverken mottatte, tapte eller utgående anrop, noe hun synes er svært irriterende. Jeg har sjekket det jeg ser på som mulige løsninger, men finner null... Noen som har noen tips? Dette problemet ligger ikke i telefonen, det er en manglende tilleggstjeneste hos operatøren. Jeg jobber for netcom, og hos oss heter den "Netcom Dobbel, ID etc.". Denne tjenesten er vel det som gjør det mulig å logge samtaleaktivitet. MVH Magnus Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, men saken er at den har logget helt fint, også bare sluttet det å fungere en dag. Så om ikke operatøren hennes har gjort noe dritt, er det telefonen det er noe galt med, men hva? Lenke til kommentar
fangis Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Høres veldig bra ut, blir vel så jeg bestiller en sort en når den kommer.tror det blir min første nokia jeg betaler for faktisk He, he - glem nå bare ikke - dersom dette stemmer da - at de sorte og røde er strippet for en del heftige funksjoner, og derfor og er lavere priset. Dette er hva jeg har hørt, kan ikke verifisere det. Det tror jeg ikke de er, regner med at alle modellene uansett farge er likedan. Verken rød eller sort versjon av denne telefonen er strippet for noe som helst. Ingen andre forskjeller enn fargen - om noen fortsatt skulle lure Lenke til kommentar
fangis Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Etter firmwareoppdatering til v200.21.118 henger klokka ikke helt med på skjermspareren. Når skjermspareren kommer på, blir klokka bare stående på tidspunktet da skjermspareren ble aktivert. Klokken fungerer ellers som den skal. Litt kjipt og kikke på klokka og tro du har god tid, deretter gi telefonen et trykk på tastene og finne ut at klokka er en halvtime mer enn du først trodde. Noen som har samme problem og en eventuell løsning på det? Regner med det er en softwarebug Lenke til kommentar
fangis Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, men saken er at den har logget helt fint, også bare sluttet det å fungere en dag. Så om ikke operatøren hennes har gjort noe dritt, er det telefonen det er noe galt med, men hva? Ja, men denne feilen kan oppstå uten at det har blitt gjort noe. Hvorfor? Det vet jeg rett og slett ikke Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Da får jeg ringe og høre i morgen, tenker jeg. Eller kanskje jeg finner de innstillingene på Talkmores nettsider... Takk for hjelpen Lenke til kommentar
hessel Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg har et spørsmål til dere som har oppgradert firmware. Er det noen spesiell grunn til at dere har foretatt denne oppgraderingen? Lenke til kommentar
fangis Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg har et spørsmål til dere som har oppgradert firmware. Er det noen spesiell grunn til at dere har foretatt denne oppgraderingen? - bedre battertid - nye themes - internett radio - noen bugs fikset. f.eks så kan du aktivere høyttaler ved samtale umiddelbart etter du har trykket på ringeknappen. før måtte man vente til ringetone. - kjappere i menyer +++ les mer her: http://www.technosamrat.com/no/mobile-soft...-euro-firmware/ store deler av forbedringene i denne artikkelen stemmer faktisk Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det med klokka irriterer meg noe enormt. Jeg har hatt denne telefonen i ca et halvt år og er egentlig ikke helt fornøyd. Den har forsåvidt god byggekvalitet, og kanskje den beste byggekvaliteten nokia har levert i senere tid, men for mye bugs med os'et. Nå har jeg nettopp installert nyeste fw, og har ikke helt oversikt over hva som har blitt fikset, men jeg inntil dette har telefonen ofte mistet signaler under samtale uavhengig av nett. Nettleser og wlan avslutter seg selv veldig ofte. Mobilen har til tider etter sendt melding, lagt meldingen i utboks og fortsatt og sende den av seg selv. Opplevde at samboeren min flere ganger har fått 20 like meldinger, selv om meldingen ble sendt 1 gang og ingenting annet gav tegn til at den ikke ble sendt. Hvis jeg velger å bruke et bilde som bakgrunn, så går det 2-4 dager og så har jeg plutselig bare en standard bakgrunn, uavhengig om bildet ligger i telefonminnet eller på sdkortet. Så har jeg hatt noen runder med telefonen hvor den har låst seg helt og har måttet fjerne batteriet før jeg kunne få den i gang igjen. Lenke til kommentar
fangis Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Det med klokka irriterer meg noe enormt. Jeg har hatt denne telefonen i ca et halvt år og er egentlig ikke helt fornøyd. Den har forsåvidt god byggekvalitet, og kanskje den beste byggekvaliteten nokia har levert i senere tid, men for mye bugs med os'et. Nå har jeg nettopp installert nyeste fw, og har ikke helt oversikt over hva som har blitt fikset, men jeg inntil dette har telefonen ofte mistet signaler under samtale uavhengig av nett. Nettleser og wlan avslutter seg selv veldig ofte. Mobilen har til tider etter sendt melding, lagt meldingen i utboks og fortsatt og sende den av seg selv. Opplevde at samboeren min flere ganger har fått 20 like meldinger, selv om meldingen ble sendt 1 gang og ingenting annet gav tegn til at den ikke ble sendt. Hvis jeg velger å bruke et bilde som bakgrunn, så går det 2-4 dager og så har jeg plutselig bare en standard bakgrunn, uavhengig om bildet ligger i telefonminnet eller på sdkortet. Så har jeg hatt noen runder med telefonen hvor den har låst seg helt og har måttet fjerne batteriet før jeg kunne få den i gang igjen. Du har tydeligvis en av de få uheldige som har fått en E71 som ikke fungerer topp. Første problem skyldes nok at du har aktivert 3G. Med 3G vil telefonen skifte mellom GSM og UMTS nettet ganske ofte siden 3G-nettet i Norge ikke er spesielt stabilt. Dette vil ofte føre til at nettet faller ut, ofte under samtaler. Med mindre du er veldig avhengig av kjapp dataoverføring vil jeg råde deg til å deaktivere 3G. Det vil spare deg for en del nett-trøbbel i tillegg til en vesentlig bedre batteritid. Når det kommer til nettleseren bør du nok skaffe deg en ny. Standard nettleser fra Nokia fungerer svært dårlig. Jeg bruker selv Opera mini, funker som bare juling - mini.opera.com De andre problemene har jeg ingen løsning på, du bør vel kanskje sende telefonen på service for å få utbedret dette. Du kan kanskje sjekke opp hvor gammelt SIM-kortet ditt er, dette kan skape trøbbel om det er gammelt. Magnus Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Heisann, takk for omtanken. Jeg bruker selvfølgelig aldri 3g og har dette avskrudd fordi det blant annet suger strøm. Telefonen er knyttet til gsm nettet fast. Hva gjelder simkortet så er dette fra tele2 og jeg har ingen problemer med samtaler som faller ut med mine eldre mobiltelefoner (med tele2-simkortet, nytt rett før jul 08). Jeg har hatt samme wlanproblemet med både nokias egen nettleser og opera mini som jeg selvfølgelig bruker til vanlig. Nå har jeg vært inne på forumet til nokia og sett hva folk fra hele verden skriver, og mange opplever like feil, blant annet det med klokken. Skal prøve å oppdatere en gang til. Lenke til kommentar
fangis Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Heisann, takk for omtanken. Jeg bruker selvfølgelig aldri 3g og har dette avskrudd fordi det blant annet suger strøm. Telefonen er knyttet til gsm nettet fast. Hva gjelder simkortet så er dette fra tele2 og jeg har ingen problemer med samtaler som faller ut med mine eldre mobiltelefoner (med tele2-simkortet, nytt rett før jul 08). Jeg har hatt samme wlanproblemet med både nokias egen nettleser og opera mini som jeg selvfølgelig bruker til vanlig. Nå har jeg vært inne på forumet til nokia og sett hva folk fra hele verden skriver, og mange opplever like feil, blant annet det med klokken. Skal prøve å oppdatere en gang til. Okei, da var mine råd waste. Om en reinstall av firmware ikke hjelper så er nok service den siste utvei, desverre. Magnus Lenke til kommentar
VanOrton Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg har klart å slå av den funksjonen som gjør at du på homescreen bare kan begynne å skrive navnet på en kontakt og så begynner telefonen å slå opp i kontaktlisten. Noen som vet hvordan jeg kan få denne funksjonen opp igjen? Lenke til kommentar
-sprut- Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Når du er i homescreen, trykk på en bokstav for så å trykke på valg. Der skal du kunne velge "kontaktsøk av/på". Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har som tidligere skrevet hatt problemer med å få lyd når jeg har fått ny mail via exchangen på E71. Det er nok en brukerfeil og ikke telefon feil, Jeg måtte bare aktivere epostvarsling i modusen på jobb og vips så får jeg melding om at jeg har fått ny epost Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 http://dailymobile.se/2009/03/17/new-firmw...-e71-v21021006/ Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Kan du ikke heller bare skrive det selv? Ny firmware. Hva som er nytt vites ikke. Lenke til kommentar
Trond B Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Har hatt telefonen ei lita stund og er veldig godt fornøyd. Eneste jeg har å klage på hittil er kameraet som kunne vært bedre og manglen av 3,5 mm hodetelefon-utgang. Kan i den forbindelse anbefale Nokia AD-52 2,5mm AV-kontakt til 3,5mm AV-kontakt. Nokia AD-52 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå