Gå til innhold

Nokia E71: Høyst subjektive erfaringer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også et mindre trivelig møte med asfalten for et par dager siden. Telefonen gled ut av brystlommen når jeg gikk ut av bilen, og traff litt grus på veien. Ble et lite hakk i den øvre delen av telefonen, akkurat på kanten.

 

Vel, fra nå av så er telefonen inni bærebeskyttelsen som fulgte med. Alt fungerer, men var litt surt.

 

Har hatt mange telefoner, men ingen har reagert slik på et lite møte med bakken. Virker nesten som det er en slags form for keramikk, den delen av dekslet som kamera er på.

 

 

Stor fornøyd med telefonen i sin helhet! Taletiden er fantastisk bra. Og for en gangs skyld en batterimåler som fungerer. Mange av mine forige telefoner har hatt dårlige batterimålere. Eksempelvis at batteri-indikatoren viser fult, og etter 20 min i telefonen er det stopp. Her snakket jeg i nesten 2 timer når det var igjen 2 streker på indikatoren, og når jeg var ferdig med samtalen var det jammen meg fortsatt 2 streker. Utrolig bra!

 

Jeg gir den 9/10

Grunnet at delene av dekslet som ikke er av metall virker litt skjøre mot selv små fall. (uansett så skal jo en telefon ikke egentlig tåle å dette i bakken)

Lenke til kommentar

Nå er jeg faktisk talt litt misfornøyd... Har hele tiden hatt et tema som jeg trives veldig godt med, og som står godt til bakgrunnsbildet mitt, som ærlig talt ikke ofres. Har funnet det samme temaet til min nye telefon, men nå er plutselig bakgrunnen i telefonboken helt svart, noe den ikke var på den gamle. Dette fører til at jeg ikke får se noen andre kontakter enn den som er markert. Og det irriterer meg, i hvert fall siden det ikke var sånn på min gamle telefon.

Lenke til kommentar
Nå er jeg faktisk talt litt misfornøyd... Har hele tiden hatt et tema som jeg trives veldig godt med, og som står godt til bakgrunnsbildet mitt, som ærlig talt ikke ofres. Har funnet det samme temaet til min nye telefon, men nå er plutselig bakgrunnen i telefonboken helt svart, noe den ikke var på den gamle. Dette fører til at jeg ikke får se noen andre kontakter enn den som er markert. Og det irriterer meg, i hvert fall siden det ikke var sånn på min gamle telefon.

kanskje tema har blitt oppdatert?

Lenke til kommentar
Jeg hadde også et mindre trivelig møte med asfalten for et par dager siden. Telefonen gled ut av brystlommen når jeg gikk ut av bilen, og traff litt grus på veien. Ble et lite hakk i den øvre delen av telefonen, akkurat på kanten.

 

Vel, fra nå av så er telefonen inni bærebeskyttelsen som fulgte med. Alt fungerer, men var litt surt.

 

Har hatt mange telefoner, men ingen har reagert slik på et lite møte med bakken. Virker nesten som det er en slags form for keramikk, den delen av dekslet som kamera er på.

 

 

Stor fornøyd med telefonen i sin helhet! Taletiden er fantastisk bra. Og for en gangs skyld en batterimåler som fungerer. Mange av mine forige telefoner har hatt dårlige batterimålere. Eksempelvis at batteri-indikatoren viser fult, og etter 20 min i telefonen er det stopp. Her snakket jeg i nesten 2 timer når det var igjen 2 streker på indikatoren, og når jeg var ferdig med samtalen var det jammen meg fortsatt 2 streker. Utrolig bra!

 

Jeg gir den 9/10

Grunnet at delene av dekslet som ikke er av metall virker litt skjøre mot selv små fall. (uansett så skal jo en telefon ikke egentlig tåle å dette i bakken)

 

Det finnes originale byttedeksler på f.eks www.skalshop.se . Kan være noe, dersom du vil mekke litt. Garantien ryker nok da. Jeg kjøpte nytt deksel til min Nokia 61110 Navigator der, men det var etter garantien var gått ut. Dekselbyttet ga meg "ny", fin telefon.

Lenke til kommentar

Jeg installerte noen temaer på E71, men nå klarer jeg ikke å slette dem. Temaer installeres jo som programmer, og programmer skal kunne avinstalleres/fjernes i programbehandleren. Men de temaene det er snakk om finnes ikke i listen over installerte programmer. Temaene fant jeg på zedge.no.

 

Nen som har erfart det samme, og vet hvordan temaene skal kunne fjernes?

Lenke til kommentar
@CellularDude: Installerte du temaene på telefonminne eller minnekortet?

 

Jeg husker ikke helt, men pleier å installere dem på minnekortet. Fant temaene som lå på telefonen under mappen "Annet", men det var Dark, Light og Steel, og det er vel tema som følger med telefonen. Lette under Annet på minnekortet, men der var det ikke noe. Har ellers bladd rundt i filbehandleren i ulike mapper på telefonen og minnekortet, men fant ikke noe som lignet på flere tema.

Lenke til kommentar

I dag oppdaget jeg at det er kommet ny firmwareoppdatering til E71. Dermed satte jeg i gang og oppdaterte.

 

Ikke vet jeg hva Nokia har forbedret, men kameraet var jævligere enn noensinne. Har kun tatt noen innebilder, og i enkelte tilfeller la det seg noen lyse, runde flekker på bildene. Dermed ble bildene ennå mer ubrukelige enn de normalt ville blitt.

 

Noen som vet hva Nokia har forbedret eller lagt til i denne oppdateringen?

 

Nyeste oppdatering heter forresten 200.21.118

Lenke til kommentar
I dag oppdaget jeg at det er kommet ny firmwareoppdatering til E71. Dermed satte jeg i gang og oppdaterte.

 

Ikke vet jeg hva Nokia har forbedret, men kameraet var jævligere enn noensinne. Har kun tatt noen innebilder, og i enkelte tilfeller la det seg noen lyse, runde flekker på bildene. Dermed ble bildene ennå mer ubrukelige enn de normalt ville blitt.

 

Noen som vet hva Nokia har forbedret eller lagt til i denne oppdateringen?

 

Nyeste oppdatering heter forresten 200.21.118

 

Da jeg prøve fikk jeg ikke anledning til å oppdatere til den firmwaren du refererer til her, jeg har versjon 110.07.127, og det er ikke så lenge siden jeg oppdaterte til nettopp denne fra den forrige. Men den 200 versjonen du forteller om her kommer vel snart. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...