Gå til innhold

Nokia E71: Høyst subjektive erfaringer!


Anbefalte innlegg

Er super fornøyd med telefonen. Er ikke store glippen, så regner med at det ikke kommer til å bli det store irritasjons momentet med telefonen.

 

Skriver faktisk dette svaret fra telefonen. Har ikke vært vant til fulltastatur før, men tok ikke lange tiden før jeg har blitt noen lunde vant til det =)

 

Nå gjenstår det bare å komme seg inn i s60 og finne ut hva slags programmer jeg trenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er super fornøyd med telefonen. Er ikke store glippen, så regner med at det ikke kommer til å bli det store irritasjons momentet med telefonen.

 

Skriver faktisk dette svaret fra telefonen. Har ikke vært vant til fulltastatur før, men tok ikke lange tiden før jeg har blitt noen lunde vant til det =)

 

Nå gjenstår det bare å komme seg inn i s60 og finne ut hva slags programmer jeg trenger...

 

 

Nei, så lenge det ikke kommer støv inn under displayglasset, har jo ikke den glipen noe å si.

 

QWERTY-tastaturet blir man nok bra vant med. Jeg er ikke blitt det ennå, fordi jeg har brukt telefonen lite. Men tastaturet er meget behagelig å trykke på, samtlidig som det er veldig stillegående, om man kan bruke det uttrykket. Tegnene kunne vært tydeligere, og med det mener jeg at det er for dårlig kontrast, siden tastene er mørkegrå. Dersom du har den hvite modellen, er vel dette ikke noe problem.

 

Du har valgt en bra og flott telefon. Jeg likte den med en gang jeg så den, og kjøpte den da den kom i butikkhyllene i juli. Da hadde jeg lest noen få tester, som alle var meget positive (stort sett med unntak av kameraet). Tester i etterkant bare bekrefter at telefonen er bra!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Skriver faktisk dette svaret fra telefonen. Har ikke vært vant til fulltastatur før, men tok ikke lange tiden før jeg har blitt noen lunde vant til det =)

 

Problemet er jo at man ikke klarer annet etterpå. Jeg har hatt QWERTY siden 2006 og takler ikke vanlige telefoner!

 

Av programmer anbefaler jeg:

Google Maps

GMail

Twibble

Shozu

Microsoft Corporation Windows Live! Messenger (har jeg glemt et navn?) aka "MSN".

Lenke til kommentar
Skriver faktisk dette svaret fra telefonen. Har ikke vært vant til fulltastatur før, men tok ikke lange tiden før jeg har blitt noen lunde vant til det =)

 

Problemet er jo at man ikke klarer annet etterpå. Jeg har hatt QWERTY siden 2006 og takler ikke vanlige telefoner!

 

Av programmer anbefaler jeg:

Google Maps

GMail

Twibble

Shozu

Microsoft Corporation Windows Live! Messenger (har jeg glemt et navn?) aka "MSN".

 

Det er jo en lettelse å bare kunne taste i vei, uten å bry seg om T9 eller tilsvarende, selv om man også har det i bakhånd.

 

Gmail på mobilen er flott. Jeg bruker det, og er kjempefornøyd.

 

Jeg vil også anbefale Norsk Tippings mobilprogramvare. Brukes hver uke for å levere lottokupongen, pluss et par langsoddskuponger.

 

Finnes det forresten noe musikkgjenkjenningsprogram til E71/S60-telefoner, noe à la Sony Ericssons Track ID?

Lenke til kommentar
Fant i natt ut at E71 ikke tåler å bli kastet hardt i asfalt. Det er en sorgens dag i dag, for å si det sånn...

 

 

Man trenger da ikke ikke gå så hardt til verks for å "finne ut" at mobiltelefoner ikke tåler slikt. Eller hva hadde du forventet deg?

 

Men jeg skal ikke strø salt i sårene på denne sorgens dag. Kondolerer så mye. R.I.P Nokia E71. Amen.

Lenke til kommentar

Har vært borti slikt selv, "moro" i et sekund, for så skjønne hvor idiot man var.

 

Jeg har nokia e66(skal være identisk med e71), og lurer litt på dette med GPS. Jeg lastet ned GPSed.com som lar deg "tracke" en rute, feks når du er ute å går eller kjører. Problemet mitt er at jeg ikke får programmet til å finne den interne GPSn. Jeg har valgt Integrert GPS og Bluetooth GPS(pga jeg har en blåtann gps som alltid ligger i bilen). Jeg har slått av Assistert GPS og Nettverksbasert.

 

Så om noen har greie på denne integrerte GPSn, fortell gjerne. Og er den veldig treg? Føler noen ganger at det tar 10min før noe skjer. Har også problemer med å få google maps til å vise nøyaktig plassering, står som regel i nærheten og da kan det være alt fra 1km til 1m fra hvor jeg står plassert.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva jeg hadde forventet. Var i en veldig frustrerende telefonsamtale, med ganske høy promille, og akkurat der og da virket det som det riktige å gjøre. Den delen nederst har brukket, men ellers er den flott. Det kjipe er jo at den delen er litt viktig.

 

 

Fylla har skylda, er det ikke det man sier? Ja, ja, det kan skje den beste :)

 

Jeg sparket en gang PCen min til skrapjern i fylla. Den slo forresten hardt fra seg, for jeg hadde et par blåmerker i leggen, som var der i et par måneder etterpå. Men jeg angret ikke på PC-massakren. Det var bare skjønt å få ut lang tids PC/Windows/Microsoft-frustrasjon. Kjøpte meg ny uka etter, for PC måtte jeg jo ha.

 

Du får vel ut og kjøpe deg en ny mobil, for det koster vel en del å fikse den, hvis det i hele tatt er håp. Utenom de synlige skadene (som du kan kurere ved å kjøpe deler fra www.skalshop.se ) kan det jo være mer skjulte i tillegg.

Lenke til kommentar
Har vært borti slikt selv, "moro" i et sekund, for så skjønne hvor idiot man var.

 

Jeg har nokia e66(skal være identisk med e71), og lurer litt på dette med GPS. Jeg lastet ned GPSed.com som lar deg "tracke" en rute, feks når du er ute å går eller kjører. Problemet mitt er at jeg ikke får programmet til å finne den interne GPSn. Jeg har valgt Integrert GPS og Bluetooth GPS(pga jeg har en blåtann gps som alltid ligger i bilen). Jeg har slått av Assistert GPS og Nettverksbasert.

 

Så om noen har greie på denne integrerte GPSn, fortell gjerne. Og er den veldig treg? Føler noen ganger at det tar 10min før noe skjer. Har også problemer med å få google maps til å vise nøyaktig plassering, står som regel i nærheten og da kan det være alt fra 1km til 1m fra hvor jeg står plassert.

 

 

Jeg har tre Nokiatelefoner med innebygget GPS. 6110 Navigator fungerer fint, men det kan ta et par minutter eller mer for å få koblet til satellittene. Det varierer en del på den telefonen. På min E71 går det normalt unna på ett minutt. På N85 går det veldig kjapt.

 

Kjøpte forresten en Sony Ericsson C905 rett før jul. Den er helt forbanna elendig! Kun en gang har den koblet seg til, og det var akkurat da jeg sto utenfor butikken der jeg hadde kjøpt den, for å levere den inn igjen. Hadde ta testet den noen ganger uten hell, men selvsagt virket den da jeg ville levere den inn. I jula har den ikke virket, og jeg har gitt opp hele telefonen. Den kosta 5 høvdinger. Ok, den har topp kamera, flotte musikkfunksjoner osv, men når den har GPS, skal det da virke!

Lenke til kommentar
Pratet nettopp med sjefen, og en ny E71 vil koste meg 3600... Og det er temmelig knekken, egentlig. Men men. Jeg greier ikke bruke noen annen mobil nå, så det får bare være. Siste gang jeg kaster en mobil i sinne, i hvert fall.

 

Er ikke det bare litt tullete å gjøre noe sånt? Spørs hva saken angikk da men wow lissom, ta det heller ut på en person?

Lenke til kommentar
Pratet nettopp med sjefen, og en ny E71 vil koste meg 3600... Og det er temmelig knekken, egentlig. Men men. Jeg greier ikke bruke noen annen mobil nå, så det får bare være. Siste gang jeg kaster en mobil i sinne, i hvert fall.

 

Forstår godt at du ikke har lyst på annen telefon. Jeg er en av dem som skifter telefon litt kjapt, sånn ca fire i året, inntil nå. I dag kjøpte og kona en, fikk kjøpt den siste de hadde på Expert på Forus i Rogaland. Jeg har en hvit utgave, og hun en grå. Har før alltid hatt SE, den siste en SE P1i. Jeg lurte fælt å en SE Experia, men den er for klumpete og jeg syns ikke den er verd prisen.

 

Jeg er superfornøyd med min E71, det er den beste og mest solide telefon jeg har hatt.

 

Har noen hatt en hvit utgave lenge nok til å se om det kommer skitne felt på den?

Lenke til kommentar
Pratet nettopp med sjefen, og en ny E71 vil koste meg 3600... Og det er temmelig knekken, egentlig. Men men. Jeg greier ikke bruke noen annen mobil nå, så det får bare være. Siste gang jeg kaster en mobil i sinne, i hvert fall.

 

Er bare å ta med forsikring så slipper du billigere unna neste gang da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...