Gå til innhold

Nokia E71: Høyst subjektive erfaringer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan ikke søke på koordinater i Nokia Maps.

NJAAAAA..... Ikke vær så påståelig her no....

Jeg havnet no i vannet like utenfor Kårstø når jeg plottet inn den possisjonen i E66'en min. 211km herfra sier den også.

 

Men jeg måtte via denne nettsiden

for å konvertere fra UTM til dec.

Nokia støtter visst hverken UTM eller dms :thumbdown: ,men bruk dec N59.2702 E8.5165 (støtter kunn 4 desimaler)

Endret av KHE
Lenke til kommentar

Noe tungvindt i forhold til en skikkelig GPS, men uansett...

 

To måter:

1)

> Velg GPS programmet

> navigering - vent til gps'en har funnet posisjonen)

> Valg > angi destinasjon > kordinater N59.2702 E8.5165

Du vil nå kunn få opp avstand og retning. men ikke mulig å vise på kartet.

 

 

2)

- Velg GPS programmet

- navigering - vent til gps'en har funnet posisjonen)

- Valg > lagre posisjon > skriv inn ett navn og plott inn N59.2702 E8.5165 nederst og klikk utført.

- velg kart programmet

- Valg > Favoritter > Mine steder > velg navnet du valgte å lagre posisjonen som og klikk OK > vis på kart.

 

PS.

Sorry - tror jeg har tullet litt med noen siffer her :blush:

N59.2702 E5.5165 er Kårstø

N59.2702 E8.5165 er Nissedal

jaja så vet vi vertfall at de er på samme breddegrad

 

PS2

# = . når du skal plotte inn posisjonen

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig MapLoader? Jeg har lastet inn kart for Norge og Engalnd på telefonen (skal til england på torsdag, så tenkte det kunne være kjekt med kart der). Men klarer ikke søke opp steder i England i frakoblet modus nå.. Skal ikek dette gå an? Er det slik at man kun får kartet for der man er akkurat nå i tilkoblet modus (slik at den ikke laster ned data om kart, men kun om posisjon...) eller skal jeg kunne søke rundt/ se på kart i frakoblet modus?

Lenke til kommentar
Trenger et råd her.

Hvordan går jeg videre med bare første del av et ord når jeg bruker ordforslag?

 

Altså - jeg skriver 'hotell', ordforslaget 'hotellet' kommer opp, men jeg ønsker å gå videre kun med 'hotell'...

Hvilken tast er det som muliggjør dette?

 

Ingen...? :|

Lenke til kommentar
Trenger et råd her.

Hvordan går jeg videre med bare første del av et ord når jeg bruker ordforslag?

 

Altså - jeg skriver 'hotell', ordforslaget 'hotellet' kommer opp, men jeg ønsker å gå videre kun med 'hotell'...

Hvilken tast er det som muliggjør dette?

 

Trykk pil opp for å få ordet du faktisk har skrevet. Trykk pil ned for andre forslag.

Lenke til kommentar
Den vil etterhvert forstå at du ikke bruker det ordet så mye. Ellers tror jeg bare det er fullstendig software-reset som kan tilbakestille ordboken.

Det er noe som har iritert meg mye, når en så avansert telefon har ordliste bør det være mulighet for å endre ting i ordlisten også. Det er jo bare snakk om en slags database. Jeg kunne godt tenkt meg og fjernet 102 fra ordlisten min, for hver gang jeg skal skrive 10 så blir det 102 istedenfor. Dette er vanskelig å endre også, fordi jeg fortsatt må se på tastene når jeg skriver tallene, og trykker derfor ofte videre, så det blir 102, før jeg kikker opp igjen.

 

Å svare til noen som venter at "jeg er der om 102 minutter" er ikke så veldig populært alltid:-P

Lenke til kommentar

I dag begynte jeg å bruke min nye E71, og er hittil veldig fornøyd.

 

Jeg har Djuice Nonstop, og har da muligheten for fri bruk av MSN, men når jeg sender melding for å få linken, får jeg beskjed om at min telefon ikke er støttet. Noen måte å gå rundt dette på? MSN på telefonen er ikke livsviktig, men når jeg har fri bruk er det jo fint å ha :)

 

Irriterer meg også ganske kraftig over visningen av navn i meldingssystemet. Har stilt inn for visning av Fornavn, Etternavn, men det er jo den bugen som er nevnt før i tråden. Noen som vet om dette er mulig å ordne på et vis?

Endret av Myklebust89
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har sett på flere internettsider at det går an å kjøpe reservedeler som ny antennemodul o.l. til telefonen. Men er det noen som har vært borti om det går an å kjøpe 3,5mm utgang for øretelefonene til denne telefonen? Har lest om andre telefoner som har fått slik oppdatering mener jeg, og hadde vært veldig greit om det kunne fungert på denne telefonen også:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...