fladen Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg har en gammel tablet (Compaq TC1000) som kjører på en 1ghz transmeta prosessor. Denne tenkte jeg å henge på veggen for å bruke til ne bildefremviser, eventuelt styre musikkliste og internettsurfing for gjester. Å kjøre windows XP på denne tar en evighet og jeg ser derfor på alternativer som kan kjøres lettere. har noen kjennskap til et lett OS med intigrerte wifi drivere? installerer firefox og evnt musikkprogram i etterkant, men først og fremst ønsker jeg et veldigt lett OS uten noe ekstra, som også har et intuitivt og enkelt grafisk grensesnitt. Alternativer?? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Windows CE ? Link her : http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_CE Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Selv ble jeg veldig glad i BeOS når jeg brukte det en liten stund. Haiku Jeg har derimot ikke testet Haiku (som er en open source implementasjon av BeOS) men det er verdt et forsøk Endret 28. juni 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 En del varianter av linux kan nok passe midt i blinken. Kommer litt an på hva slags wifi-kort som sitter i maskinen om det skal gå smertefritt, men mye er støttet.. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Litt avhengig av hvor mye RAM du har i pc-en, bør det gå greit med Xubuntu 8.04. Den kjører veldig greit på en gammel Toshiba Tecra med 700 MHz Pentium III og 384 MB RAM. Den støtter også et trådløst Linksys-kort som jeg slet med i tidligere Xubuntu-versjoner - ikke innebygget støtte, men den rapporterte at en ekstern driver manglet og den ble installert ved å følge oppgitt lenke. Den skriver også ut helt supert på en HP-skriver over trådløst nettverk. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Vel, linux kan bli mye, MYE lettere enn Xubuntu, så om du har en veldig svak maskin, er det mye som kan ordnes likevel. En maskin for surfing vil nok ikke være så behagelig med under 64MB RAM, men til bildevisning og musikkavspilling vil jeg ikke tro du trenger mer, med den rette distroen. Puppy Linux har jeg hørt mye bra om, er dog ikke sikker på hva den inkluderer av wifidrivere. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Virker som Compaq TC1000 ikke er så svak som den kunne vært. så Xubuntu kan vel gi et fint brukermiljø kombinert med å være litt av en lettvekter. Klart en kan gjøre det lettere, men om en vil holde det enkelt er vel Xfce veldig greit og brukervennlig. Type Slate with detachable keyboard that rotates and folds flat onto backProcessor 1.0GHz Transmeta Crusoe TM5800 OS Windows XP Tablet PC Edition Memory 256MB PC133 expandable to 768MB via one expansion slot Display 10.4" SVGA TFT Digitizer/Pens FinePoint/1 Keyboard 95%-scale, 83-keys Storage Shock mounted 30/40/60 GB hard disk * CD-ROM drive in optional dock Size 10.8" x 8.5" x 0.8" Weight Power Lithium-Ion, 40WHr ("over 5 hours") Communication 10/100base-T, 56K V.92 Modem, internal 802.11b wireless LAN radio (opt.) Interface 2 USB 2.0, audio/mic, RJ-11, RJ-45, VGA, 1 PC Card Type II, 1 CF Card Type II/III Options Multi-Bay, PC Dock, Carry Cases Price From US$1,699 Endret 30. juni 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det du nok er ute etter er en GNU/Linux distro med *box VM. Som Fluxbuntu med Fluxbox VM : http://en.wikipedia.org/wiki/Fluxbuntu Lenke til kommentar
fladen Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 fantastiske svar! Jeg skal i morgen prøve både Mint og Fluxbox for å hvilken disto som vil passe best til mitt bruk. poster en tilbakemelding om totalopplevelsen. Et lite spørsmål, er det Mint Gnome eller Mint XFCE som passer best i denne sammenhengen? BeOS støtter desverre ikke Transmeta prosessor... Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 XFCE er lettere enn Gnome, så det vil nok være sikkert å prøve det ut først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå