Gå til innhold

Skattepengene er her! Ny pc skal anskaffes! HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har tenkt mye frem og tilbake og lest hva andre har skrevet og nå lurer på om jeg har fått satt i sammen en brukbar pc til en ok pris.. :whistle:

Eneste jeg trenger er litt kjyndig hjelp til og se om alt vil passe sammen for egentlig har jeg ikke snøring :blush:

Pcn vil hovedsaklig bli brukt til spill og annet morro og vil helst at den skal klare alle di gamle og nye spillene helt greit,vil ikke komme til og klokke eller noe,bare plug and play,da min datakunskap stopper der..

Her er mitt oppsett!! :cool:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73330

Og er denne i boks,lurer jeg på er Amentio en grei nettbutikk og handle i fra??

noen erfaringer? da den kom 500kr bedere ut enn komplett som er eneste butikken jeg har handlet fra på nettet før..

Takker for all hjelp som må komme :thumbup:

M.v.h

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik å forstå at du da ikke skal handle fra Pixmania?

Har lest litt om de og ikke alt er positivt. En annen ting er vel at du måtte påregne toll på varer fra de da de sendes fra utlandet. Hvis jeg har forstått rett.

Nei lest om flere missfornøyde kunder fra Pixmania,men detaljene har jeg ikke,så satser heller på en annen forhandler enn det for og verra på den sikre siden.. :)

Lenke til kommentar
Og er denne i boks,lurer jeg på er Amentio en grei nettbutikk og handle i fra??

noen erfaringer? da den kom 500kr bedere ut enn komplett som er eneste butikken jeg har handlet fra på nettet før..

Takker for all hjelp som må komme :thumbup:

M.v.h

Morten

Amentio er en helt grei butikk å handle i, men du burde vurdere om du skal dele kjøpet på to butikker - Pixmania + en til. Pixmania er billigst på alt utenom hk, ram, cpu og psu. Siden du skal ha både kabinett og skjerm, burde du sjekke ut fraktkost. Jeg fikk inn kabinett og hdd fra Pixmania igår (psu ligger vel på Rimi idag) og måtte ut med kr 150 i frakt.

Prisene hos Pixmania er det du skal betale, inklusive toll. Dersom du handler der, kommer det noe de kaller "stressfritt kjøp" i tillegg. Det kan sløyfes via et pop-up vindu.

Lenke til kommentar
Jeg mener dette opsettet skal være bra nok ;)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68086

Handlekurven er beregnet for å bestilles fra Amentio

Edit:

Tok Antec Three Houndred fordi jeg vil at de fleste av pengene skal gå til hardware, ikke fancy kabinett.

Du forandra mye gitt hehe...ja så på prisforskjellen på Hddne og så det bare var en hundrelapp mer for 50% mere plass :p men hvorfor ett så dyrt hk? jeg aner ikke forskjellen og lurer på hvorfor di under 1000 lappen ikke holder mål?!?

Men hvorfor ny psu?? holder det ikke med 550?!?

vel i god tro om det satt jeg opp ennå ett forslag med di nye invendingene og så jeg glemte en dvd brenner... men her er nå mitt nye forslag med større hdd,dvdbrenner og annet hk

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=76482

forskjellen opp til ett 9800 kort verdt 1000 lappen!??

Flere ideer tas imot med takk,kommer ikke bestille før søndagen så her ere mange flere muligheter til og forvirre meg litt hehe :D

Endret av Netrom-Morten
Lenke til kommentar

Jeg har valgt stor PSU fordi jeg har tenkt til å kjøre Crossfire senere ;)

Hovedkortet, er det så dyrt? Jeg regner med at man betaler for kvalitet.

dette hovedkortet passer meg, så jeg er villig å betale så mye for det ;)

det var forresten noe feil i handlekurven. skulle ha MSI Radeon HD 4850, og et annet hovedkort

Lenke til kommentar
Jeg har valgt stor PSU fordi jeg har tenkt til å kjøre Crossfire senere ;)

Hovedkortet, er det så dyrt? Jeg regner med at man betaler for kvalitet.

dette hovedkortet passer meg, så jeg er villig å betale så mye for det ;)

det var forresten noe feil i handlekurven. skulle ha MSI Radeon HD 4850, og et annet hovedkort

Jeg har ikke peilig jeg,jeg prøver bare og lese og spørre meg til hva som vil verra bra jeg :) derfor jeg er her og maser på dere ;)

Men da har jeg oppdatert handlekurven ennå engang,så no sånt her da?

https://prisguiden.no/vis_handlevog..._id=76482"]https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=76482

Men lurer fortsatt på om skjermkortet er verdt og bytte til feks

https://prisguiden.no/product.php?productId=97582

om det er verdt den ekstra 1000 lappen

Prøver holde meg under 10 000,- men ser det kryper stadig nermere nå hehe :p

Veit Radeon HD 4850 er ett nytt kort,noen med erfaringer?!? er forskjellen opp til ett 9800 kort verdt 1000 lappen!??

4850 er omtrent like raskt som et 9800 GTX

Okay,takker....Så inlegget rett etter jeg posta mitt eget hehe :blush:

Sånn fiksa på linkene :whistle:

Endret av Netrom-Morten
Lenke til kommentar

Vil anbefale Amentio! Raske, svært god kundeservice og VELDIG BILLIG frakt. Hele pcen min kom på 120 kr, noe som er under halvparten av frakten fra feks komplett. Amentio er ogs veldig billig på alt, og alle mine komponenter kom billigst ut på amentio.

Og forresten så er E8400 en super prosessor! Sammen med XFX 9800Gtx, 4Gb Geil black dragon ram og Abit IP35-E scorte jeg nå nesten 15000 poeng i 3Dmarks 06 med lett overklokking :) Har selv kabinett fra antec (Sonata 3) og kvaliteten er iallefall strålende :) Ser at du har 4850 skjermkort, og det skal ifølge testene score bedre enn 9800gtx for en tusenlapp mindre så ikke noe dumt valg. Evt kan du kjøpe to og kjøre Crossfire :)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal overklokke, så ser det oppsettet der helt fint ut :)

Nei er ikke planen det gitt,skal isåfall se hva det blir av plass til ny cpu vifte når jeg får trøkt alt sammen med litt tyggis og ståltråd..til mitt bruk tror jeg den pcn funker fett,sitter på en dinosaur nå så alt kommer bli en enorm oppgradering for meg...

Takker for all hjelpen,må gjerne komme med mere innputs om dere har erfaringer med no av stasjet,bestiller ikke før utpå dagen i morgen!!

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal overklokke, så ser det oppsettet der helt fint ut :)

Hva mener du med at det går fint vishan ikke overklokker? :p Er jo et godt hovedkort og en super prosessor :)

Kjører min E8400 på 3,6 Ghz stabil på 1.218 Volt. Under 55 grader under OCCT og Prime95-testing. Jeg har tho en big typhoon vifte, men den kjører på laveste hastighet og har bare 1 annen vifte i kabinettet. jeg har også overklokket skjermkortet mitt en del ( Stock Core bus 675, kjører min på 740, Mem bus stock 1100, min er på 1140) og skjermkortet ligger på makimalt 60 grader under heftige Dx10 spill som Crysis på high :) Så tror nok han kan overklokke vis det skulle være ønsket :) Måtte bare få fram at du ikke trenger high-end hardware for å kunne overklokke :)

Lenke til kommentar

Effectiv: Da ville jeg byttet RAM, bestilt CPU-kjøler og investert i gode kabinettvifter :)

E8400 er en ekstremt god overklokker ( Som jeg selv skal bestille så snart jeg har drept E8420'en min ), men du trenger kjøling.. Jeg er allergisk mot støy, så det som følger med kabinettet er ikke aldri godt nok :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Nå blir jeg bare forvirra haha....ja men da ser alt bra ut da :) vifter og større cpu vifte skal jeg kjøpe også,men det er ikke så viktig i første omgang,jeg skulle bare ha hjelp til og sette opp en god pc med potensiale :)) til ca 10 000 og tror jeg har det nå,så takker og bukker alle sammen,da bestiller jeg iløpet av morgendagen :D

Lenke til kommentar
Effectiv: Da ville jeg byttet RAM, bestilt CPU-kjøler og investert i gode kabinettvifter :)

E8400 er en ekstremt god overklokker ( Som jeg selv skal bestille så snart jeg har drept E8420'en min ), men du trenger kjøling.. Jeg er allergisk mot støy, så det som følger med kabinettet er ikke aldri godt nok :p

Kabinett viftene i antec-kabinettene er virkelig strålende. Støyfrie og veldig god kjøling, og egen viftestyring. Har bare 1 kabinttvifte i min, og CPU-viften. Tempen på cpu er rundt 43 grader idle, og 55 under prime95. Det kommer ikke varm luft ut av pcen, men direkte kald :D Og ja E8400 er en strålende klokker. 3,6 uten problemer bare med ett hakk høyere volt :) Selv om jeg ikke skulle overklokke, så endte det med det likevel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...