Gå til innhold

IBM er det dritt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min er hvertfall det... Faren min jobbet der, jobber i ett datterselskap nå.. Fikk halv pris på pc'en.. Valgte alle komponentene sjæl!!! :p

3D Prophet 9700 Pro

P4 2.4 Ghz

768 DDR Ram

m.m.m

angrer litt på noe i ettertid men..

Lenke til kommentar

IBM pc er helt okay så lenge du ikke skal gjøre noe med den.

Med en gang du skal legge inn egen windows har du et evig helvete med å finne riktige drivere.

Og det å legge inn ekstra ting som ram eller ny brenner ha vist seg av og til å være en JÆVLIG utfordring. Krever av og til en egen ram type. Særlig bærbar ibm.

Det samme gjelder også Compac pc'er. Arrrrrrrrrrrrg.

:grumpy:

Derfor lager jeg pc'en alltid igjennom komplett ol.

Lenke til kommentar

hør her folkens.. skal si dere en ting jeg..

de som ikke bygger pc'n selv, er bare pyser, sånn mildt sagt :wink:

det er morro å sette opp pc'n selv og kunne sitte og vite at, JEG har satt sammen MIN egen pc :yes: jeg har lært noe og jeg er stolt av det.. :woot:

jeg hadde ingen kunnskap om å sette sammen en pc..

jeg var den som fikk sammensatt rompe-pc fra siemens til konf. :x

jeg hadde så mye problemer, jeg fikk høre at hvis en bygger pc'n selv og velger riktig deler så er pc'n mye mer stabil enn en så kalt "pyse" pc..

jeg tok fatt på noen nettesider, begynte å lese litte grann om div deler.. brukte ca.15min..

bestilte deler, og 3-4 uker senere hadde jeg fått alle delene og satt dem sammen med en liten usikker tanke i bakhodet etter hvert skritt jeg tok..

Men det ble bra.. nå skal jeg snart sette sammen en ny pc til..

da skal jeg tilbake til start'n igjen.. bare at nå vet jeg hvor de forskjellige delene skal og hvilke kabler som skal hvor.. en er alltid nybegynner på noen stadier 8)

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere om hele IBM-pc'er når posten ligger under Lagringsmedier og poststarter dermed åpenbart mener harddisker?

Uansett, IBMs GXP60- og GXP75-serier hadde visstnok endel feil, men fra og med GXP120 har det kommet seg. Har selv en 120GB Deskstar (modell GXP120) som har gått brillefint i over et halvt år. Eneste jeg har å si på den er at den ikke er like stille og rolig som Maxtor'n :D

Lenke til kommentar

Dersom det er IBM harddisker du refererer til når du spør om det er dritt, så var kan man godt konkludere med at IBM fikk ødelagt ryktet sitt med enkelte av de tidligere GXP seriene. Når de så i tillegg kommer med anbefalinger om maks bruk av diskene på ett par timer hver dag, så gir ikke dette noe særlig imponerende innterykk. Men la det være sagt, nyere serier fra IBM skal ifølge tester yte bra.

Lenke til kommentar

De fleste ferdig bygde kjøpe pc er av merke IBM-Dell -packard Bell og diverse andre store produsenter vill jeg ha holt meg langt unna.

Det er ett større problem og oppgradere de når det har gått en tid.Grunnet drivere og diverse andre små plunder.

Har oppgradert en del av de de siste 2 åra.

Skal man ha en ferdig bygget pc så la helder en web butikk som Komplett-MPX eller noen av de andre bygge en for deg.du kan plukke ut deler du vill ha sjøl og du kan velge kabinett.

Og de er ikke noe dyrere om du velger samme spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...