Salander Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg lurer bare på om man har lov til å jobbe som garderobevakt på utesteder når man er under 18? Jeg vet av en jente som gjør det, og nå lurer jeg på om det egentlig er lov. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Er hun ansatt gjennom bedriften selv, eller har hun jobben fordi hun er ansatt i et vaktselskap? For å være ansatt i vaktselskap (vekter) må man være minimum 18 år, men det finnes imidlertid noen smutthull, men er ikke helt kjent med hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Garderobevakt som i å passe på vesker, jakker og liknande? På vår mest populære utestad (ja, vi har nesten berre ein), er det mange jenter/gutar under 18 som jobber som garderobevakter. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ser ingen grunn til at du ikke skal ha lov til å jobbe med den slags når du er 18. Er vel ikke alle bedrifter som vil ha umyndige som garderobevakter, men står nok ingenting i lovverket om at den slags ikke er lov. Så lenge de ikke serverer alkohol så. Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Jeg har vært garderobevakt for de norske skøyteløperne, og jeg var da 15år.. (men er vel ikke "utesteder"^^) Endret 29. juni 2008 av mtpower Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Er vel ikke noe galt i det, så lenge de ikke slipper inn på selve uteplassen men holder seg i garderoben. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Bytex: Ingenting galt med at de slipper inn på uteplassen heller, så lenge de ikke blir servert alkoholholdige drikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå