Gå til innhold

Rettigheter ved feilprising på nett ?


Anbefalte innlegg

Hadde de stoppet varen når de så over bestillingen, før de pakket varen, bedt om den i retur før den ble hentet på postkontor så hadde jo saken vært grei. Det er for sent når hele handelen er over.

Som du ser om du leser fra Avtaleloven, så er ikke nødvendigvis det du sier der tilfellet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo som at man sitter å ser på restplasser for sydenferie, finner en reise til 100 kroner og bestiller den. Drar på billig ferie og en måned etter at man kommer hjem så kommer krav om å betale mer for ferien siden man fikk den alt for billig.

Det ville ikke hengt helt på greip.

Samme greia for min del, det er snakk om kjøp av varer og tjenester uansett.

Lenke til kommentar

Hva kjøpte du? Eneste jeg egentlig lurer på. Da dette mer eller mindre vil være forklarende om du burde vist at det var feilpriset eller ikke.

Selv om det faktumet at de egentlig kostet 3000,- stk burde være nok til at du skulle reagert når du fikk dem til under 100,- stk.

 

Og da du sier du kastet dem, pga de ikke passet for ditt formål, og kan derfor ikke levere de tilbake, blir jeg enda mer nysgjerrig på hva det var du kjøpte.

 

Dette har egentlig vært spurt om før, men jeg kan ikke se at de har fått noen svar på det. Så jeg gjentar det, om du unngår å svare, vil jeg trekke den konklusjonen at du egentlig viste bedre.

Lenke til kommentar
Det blir jo som at man sitter å ser på restplasser for sydenferie, finner en reise til 100 kroner og bestiller den. Drar på billig ferie og en måned etter at man kommer hjem så kommer krav om å betale mer for ferien siden man fikk den alt for billig.

Det ville ikke hengt helt på greip.

Samme greia for min del, det er snakk om kjøp av varer og tjenester uansett.

 

Åja - restetorg.

Det forklarer saken!

 

De greiene du bestilte var altså demovarer, "restesalg" eller noe sånt?

 

Det er klart det er surt å få beskjed om at det de hadde på salg, ikke var på salg allikevel... Sånt går jo ikke an!

 

Men; det faktum at du har pælma greiene beviser at det skrotet (sorry) du kjøpte på salget ikke var verd noe.

 

Jeg skjønner at det er fristende å slå til når rabatten er ca. 98 %, men jeg oppfordrer folk til å tenke seg om. Datadeler som selges så billig er som regel utdatert og ganske enkelt ubrukelige. Så må man kjøpe nye deler enda en gang...

 

Hvilken sjappe var dette, forresten? Merkelig at jeg ikke har fått med meg salget. De burde ha reklamert litt. Folk går jo av skaftet hver gang en viss forretning har timetilbud på 20 % og sånn. Med 98 % rabatt ville man kunne skapt litt godvilje... Man blir jo litt nyskjerrig, da, selvom man innerst inne skjønner at det ikke kan være rare greiene. Men kanskje de hadde noe brukelig med "bare" 50 % rabatt? Greit for meg, vaffal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...