Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskin vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Den ene datamaskinen min, som er nærmere 5 år gammel, vil nå plutselig ikke starte.

Når jeg trykker på "Power" knappen beveger viftene seg (så vidt, så kort at det går tilbake til standard posisjon igjen). Hvis jeg trykker igjen så skjer det ingenting frem til skrur av PSUen og venter i 5 sekunder (til et rødt lys på hovedkortet har slukket).

Ser at den får strøm (kanskje ikke tilstrekkelig) ved at et rødt lys på hovedkortet lyser, så jeg regner med at det er noe annent.

Vi kan godt holde dette helt teoretisk ettersom jeg har bestilt ny PC og tatt den gamle fra hverandre for å øve meg på å skru sammen PC (skal bygge den nye for hånd, så tenkte at det var like greit å øve seg på en som er ødelagt).

Vil bare vite hva dere tror feilen kan være.

Takk på forhånd:)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koster det mye å få den skrudd sammen fra før? Jeg ville ikke sjanset med nye komponenter. Der brant jeg meg for litt siden så dettte kommer fra erfaring. De pengene vil være vel investert. Øv deg heller på den gamle så du forstår alle grunnprinsipper, og hvis du planlegger og sette i sammen mange pcer så kjøp kompressor for å hindre brannfare som følge av mye støv i din gamle og din nye maskin.

Feilen kan være en defekt komponent, men hvilken er vanskelig å si. kan gjette og si grafikkkortet for det var nettopp på et sånt min erfaring baserer seg på.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...