johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Hmm det var rart for de viker bra i Min Pioneer brenner (nyeste 4X brenneren) og funker fint på de DVD spillere jeg har testet de på (harman kardon, sony og mustek) Men konklusjon er vel kanskje at det er bedre å satse på 4X media`et:) Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Ta å kjør en test i NERO CD - Speed , ved test i dvd-rommen , skal ta å kjøre read speed på tilsvarende media princo 2x selv, så kan du se. post link i denne tråden . Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Så hvilke merker anbefaler du oss å satse på? Vi lover å være billigst i Norge så sånt vi får til bra avtaler med produsent. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Media som inneholder RITEK dye Samma åssen merke som står på plata, er dye/plasten som teller.. finn billige produsenter med rart navn , som har RitekG04 dye , og kjøp det .. er de som har best støtte er bare å lese på nettet det , Ritek media omfavnes overalt (og funker med alt .. såvidt jeg vet stand alone , ps2 og xbox) Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Så vi bør holde oss til våre 4X plater og media fra samme produsent med andre ord? Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 ja de er ypperlige de , om bare kan få de ned litt i pris så (ikke for å være pirkete .. men prisen i utlandet er ca 110-120 dollar for billige media med RITEK 4x Dye .. fant ARITA / RITEK til 110 dollar på www.pricewatch.com ) 120 dollar .. ca 850 kr .. i utlandet vel og merke, litt surt at en gir 2400 kr for tilsvarende her i norge :/ (personlig kjøper jeg bare plater jeg kan få till rett over tiern, speed ekke så viktig.. så der har jeg litt problem med pioneeren.. finnes ikke plater med ritek g02 å få tak i lenger :/ ) Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Holder på å lese av sån 2x princo (TDKG020000 DYE) brent i 1x , med nero cd- speed nå .. skal poste resultat om litt. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Lurte bare på hvor i norge dere holder til ? Med tanke på om det var mulig å event hente plater hos dere, vet kjøp av større kvanta, Hehe Hiawatha lær deg å trykk på "om oss" på firma sider, det funker altid Vår adresse: Blekkpatron.no Bolten 3790 Helle E-post: [email protected] Tlf: 48000606 Fax: 35988003 Vennligs kontakt oss på epost. Organisasjonsnummer: 983379664MVA Så .. the million dollar question.. hvor fean er Helle ? *orke ikke finne atlas* Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Ang. 2x media , er det mulig skaffe Verbatim ? de har funka ypperlig , men er litt pricey kanskje .. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Der var test av Princo 2x media over.. plata ble brent i 1x for kanskje 1 mnd siden og har ligget kun i en eske, ingen bruk (hakker bare i stand alone) http://home.no.net/kaffebob/burner/dvd-tes...urned_at_1x.jpg Som du ser .. så .. funker det ikke så veldig bra :> Tester nå DataWrite Classics yellow 1x brent i 1x . alle platene er brent på Pioneer DVD-105 med 1.21 Firmware. dvd'ene er alle brent med DVD Decrypter. Testene utføres på Pioneer 16x DVD-Rom (Compaq label , pioneer drive) Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 hehe - det ligger veldig nær Kragerø Prisen kan godt gå ned MYE, men problemet er at om vi skal kunne selge mediene billig må vi ta inn store kvanta og det er liten vits om vi ikke har kjøpere. Vi vil ikke heller sitte på 15 ulike merker, men satse på kun få av høy kvalitet og være leveringsdyktig til en hver tid. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 det er ikke vits med 15 forskjellige merker heller , de 4x platene dere har er og blir ypperlige .. MEN .. Princo har nå kommet på markedet med 4x Dye, jeg vet ikke enda om plater testa med dette (ska undersøke litt mer .. eller om disse er kompatibel med Pioneer 4x brennerne) Men så langt så bruker de platene dere har , Ritek 4x dye, så de er det ingen problemer med.. bare hold på de Kragerø ja . .heh.. trur vi går for posten . (uans 10 kilo med dvd-r media er en del .. og 105 kr fordelt på 10 kilo plater, blirke mye .. om en er 2-3 som bestiller i sammen) Åja, det er STORT marked for dvd-r , tro meg .. hehe.. selv i lille norge, DVD-R scenen og den store fremgangen med bredbånd bidrar jo vesentlig til det. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 rettere sagt.. stor ETTERSPØRSEL etter gode 4x media , som faktisk funker i pioneer sin brenner og (komplett solgte jo over 100 bare av disse på en uke .. fulgte selv med på lagerstatusen) Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 så da er 4x bolken sikra iaffal.. men så lurer dere vel på hva som er å anbefale av billigere 2x/1x media og hva som funker / ikke funker ? Kan godt ta å undersøke litt ytterligere om dere vil. Er selv en som brenner etter et sted å handle billige media , og ikke nødvendigvis trenger bestille 100 stk i slengen for å få greie priser (25 om ganga synes jeg passa fint) Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Vel får vi solgt ut det vi har inne nå og det blir allment kjent at vi også selger DVDr plater skal jeg ta inn mye mer og også sette ned prisene betraktelig. Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Hei Cdrburner - kan du kontakte meg på e-post addr du finner på vår hjemmeside så kan vi få til et samarbeid:) Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 hehe, men bør reklamere litt da, for om jeg hadde surfa innom www.blekkpatron.no er ikke akkurat dvd media det første jeg hadde venta meg å finne .. eller lett etter i det hele tatt. Gjør det litt mer opplyst at dere har det da fin forside banner "DVD-R media på lager nå" og noe sånt Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 CdBuRnR skulle det være.... Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 For de som følger med .. http://home.no.net/kaffebob/burner/dvd-tes...urned_at_1x.jpg Testa DataWrite Classic 1x Yellow media nå , brent i 1x. Disse funker OK i stand alone (men de leser jo somregel bare på 1x speed så) Litt små buggete i dvd rom , men funker ellers greit nok te veldig billig lagring. Update - Holder nå på teste Verbatim 2x Media. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå