johanjr Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Heisann, vi i www.blekkpatron.no ønsker å sjekke litt om oppfatningen av DVD-R media og priser. Vi har lagt ut to "pakker" en med 25 stk 2X plater til 400,- og en annen pakke på 25 stk 4X plater til 600,- Hvordan er disse prisene? Og bør vi tilby større kvanta til en billigere penge - eller er 25 stk et greit kvanta? Ser frem til å høre synspunkter fra dere. Vi har bare tatt inn et lite parti så dette er et prøveprosjekt:) Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 www.brenner.no er jo en grei side å sammenligne med. hva slags media er det snakk om ? merke er ganske vesentlig, iaffal for de med Pioneer ao5/105 brenner som meg selv,for de er veldig kresne på media. Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Heisann, 4X platen vi har tatt inn produseres av samme fabrikk som produserer plater for Pioneer og distrubueres sammen med Pioneer brennere, har selv en 4X pionerre brenner og de fungerer perfekt!. 2X platene vi har tatt inn er av typen Datawrite. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Prisen er vel grei nok, ikke spesielt bra. Regner med at det er på spindel. Elkjøp selger kvalitets +r og +rw plater i cover til 19,80 pr.stk. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 24 kr skiva for ritek g4, er jo ikke så ille.... Men de datawrite 2x skivene er fysj å fy, problemet med disse er at ulike batcher kan komme fra forskjellige fabrikker. Og noen av de kan være ekstremt dårlige ( Princo ). Jeg for min del ville aldri kjøpt, datawrite 2x skiver pga. den lille muligheten som finnes for å få dårlig media. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Merket er vel ikke så farlig, heller hvilken dye det er, vel? Som Shepherd er inne på. Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg har til nå sagt at alle 4x media var trygge, men måtte revurdere det utsagnet nå akkurat. Fant nemlig ut at Princo er på vei inn i markedet med 4x media, håper disse er av bedre kvalitet en det de presterte med 2x media'ene sine. Lenke til kommentar
gurban36 Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hadde vært kjekt om dere hadde sjekket media-id på platene og lagt ut denne informasjonen på nettbutikken. Skal man blåse av 600kr på tomplater er det kjekt å vite eksakt hvilken dye det er på platene. Prisen er jo grei (til å være norsk pris) om vi snakker om "seriøse" plater. Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Takk for mange tilbakemeldinger - kan du si meg hvordan jeg sjekket media-id og eksakt hvilken dye det er på platene- så skal jeg gjøre det umiddelbart. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 DVD Decrypter gir jo en liten pekepinn på hva slags dye det er på media .. bare sette i plate og gå på mode - iso - write , så når du setter i media så kommer det masse info i vinduet til høyre. Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Device Information: Current Profile: DVD-R Disc Information: Status: Empty Erasable: No Free Sectors: 2 297 888 Free Space: 4 706 074 624 bytes Free Time: 510:40:38 (MM:SS:FF) Pre-recorded Information: Manufacturer ID: RITEKG04 Physical Format Information: Book Type: DVD-R Part Version: 5 Disc Size: 120mm Maximum Read Rate: 10.08Mbps Number of Layers: 1 Track Path: Parallel Track Path (PTP) Linear Density: 0.267 um/bit Track Density: 0.74 um/track Er dette svar nok på spørsmålet? (beklager min uvitenhet) og om det er svar påspørsmålet hva sier det om kvaliteten på platene:) - dette er på 4X platene Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Manufacturer ID: RITEKG04 <-- This is da shit ) Goplater det ja .. det er det som er DYE infoen , RITEK 4x Dye funker meget tilfredsstillende og også bra i bl.a Pioneer 4x dvd- brennerne (meget kresne brennere.. har slik en selv) Bra media det der.. men få ned prisen til 20,- pr plate om mulig ved større kvanta, så vet jeg noen som kjøper en god del. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 for skal dere ha noe konkuranse så må dere ligge under www.brenner.no (som jeg ser som eneste andre verdige aktør akkurat nå .. i norge..) de selger 4x datawrite (ritekg04 dye) til 24,- pr stk ved kjøp av 100 , og vi kjøper 100 og 100 om ganga så dette er samme pris. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Fyr media info på de 2x classic platene og , det er mer viktig Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Hei, problemet er fraktprisen - vi har fast porto taskter på 30,- ved forskuddsbetaling og 75,- ved oppkrav og desverre veier disse platene mye. En pakke (25 stk plater) vil koste oss 99,- og sende på oppkrav og 45,- ved forskuddsbetaling. Ved 2 pakker er våre utlegg henholdsvis 149,- og 105,- Så som dere ser så må prisen også sees i sammenheng med totalsummen når frakt er lagt til. Vi har tatt inn et prøveparti og er interessen stor nok vil vi ta inn flere og også senke prisene. Lenke til kommentar
johanjr Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Device Information: Current Profile: DVD-R Disc Information: Status: Empty Erasable: No Free Sectors: 2 297 888 Free Space: 4 706 074 624 bytes Free Time: 510:40:38 (MM:SS:FF) Pre-recorded Information: Manufacturer ID: TDKG02000000 Physical Format Information: Book Type: DVD-R Part Version: 5 Disc Size: 120mm Maximum Read Rate: 10.08Mbps Number of Layers: 1 Track Path: Parallel Track Path (PTP) Linear Density: 0.267 um/bit Track Density: 0.74 um/track Dette er for 2X platene Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Er jo litt kjipt det der ja , posten er noen godt betalte **** .. Men likte den faste prisen på dere, det er jo pent Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hmm.. den dyen der er litt tvilsom vil jeg si , for Princo 2x media har og den TDKG200 Dyen , og det er ikke TDK , det er "fake " TDK dye, ergo Princo sin .. da bør dere skrive på mediaene OBS : Ikke Kompatible med Pioneer DVD-105/A05 4X brennere . Har selv brent disse platene , og de funker overhode ikke i 2x , får read errors både i dvd-rom og stand alones, i 1x funker de sån tålig men opplever ofte problemer og. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 DataWrite er sån typisk "OEM" produsent som bruker produkter fra mange andre under leverandører , en kan finne 2x classic plater både med "TDKG02000 DYE / PRINCO" og "RITEKG02" dye .. kommer litt ann på dato , men virker som Princo er på de nyeste for Ritek har slutta produsere de RITEKG02 mediaene og lager utelukkende RITEKG04 plater. Lenke til kommentar
hiawatha Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Lurte bare på hvor i norge dere holder til ? Med tanke på om det var mulig å event hente plater hos dere, vet kjøp av større kvanta, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå