Sjur123 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hei jeg oppgraderte pc en min nylig til en rå gaming pc men alt nytt hovedkort skjermkort vifter osv men ikke ny strømforsyner. men tingen er at da vi skulle skru den på å fikse litt skrudde den seg av etter en stund jeg var vekke og den går overhodet ikke på igjen. hva kan problemet vere? koblingfeil? noe som er blitt ødelagt? 1 Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) 1. hadde du på deg anti statisk utstyr? da du monterte pcen. 2. får du gått inn og flasha bios? 3. Har du prøvd og feilsøke? fjerne en rambrikke, prøve en annen strømforsyning, sjekke om alt stemmer i bios, rett og slett bare bytte deler til du finner feilen. Høres ut som strømforsyninga har gått, kanskje du hadde for lite kraft til og dra maskinen? Endret 27. juni 2008 av WildWolF 1 Lenke til kommentar
Sjur123 Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 1. hadde du på deg anti statisk utstyr? da du monterte pcen.2. får du gått inn og flasha bios? 3. Har du prøvd og feilsøke? fjerne en rambrikke, prøve en annen strømforsyning, sjekke om alt stemmer i bios, rett og slett bare bytte deler til du finner feilen. Høres ut som strømforsyninga har gått, kanskje du hadde for lite kraft til og dra maskinen? 1. nei jeg hadde ikke på meg sånt utstyr. 2. jeg vet ikke visst det har med å gjøre at pc en er på så er det nei visst ikke vet jeg ikke. 3. har ikke prøvd en an strøm forsyning eller an ram brikke. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 1. hadde du på deg anti statisk utstyr? da du monterte pcen.2. får du gått inn og flasha bios? 3. Har du prøvd og feilsøke? fjerne en rambrikke, prøve en annen strømforsyning, sjekke om alt stemmer i bios, rett og slett bare bytte deler til du finner feilen. Høres ut som strømforsyninga har gått, kanskje du hadde for lite kraft til og dra maskinen? 1. nei jeg hadde ikke på meg sånt utstyr. 2. jeg vet ikke visst det har med å gjøre at pc en er på så er det nei visst ikke vet jeg ikke. 3. har ikke prøvd en an strøm forsyning eller an ram brikke. så prøv det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Sitter CPU vifta godt nedpå CPU-brikken? Kan hende at overoppheting skaper problemene dine. Hvis ikke; gjør slik som WildWolf sier om feilsøkingen. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Husket de små "skruene" som skal mellom hovedkort og hovedkort-plata? Lenke til kommentar
Sjur123 Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Husket de små "skruene" som skal mellom hovedkort og hovedkort-plata? til Arekey og Wildwolf. Det var ikke direkte meg som bygget pc en det var en venn av mg men det med overophetingen kan kansje stemme pga vi byttet bare den kjølegrillen men tok på den gamle viften min. Delene som jeg har i nå er jo Asus M3A32-MVP deluxe edition hoved kort og Radeon HD 3870X2 og AMD 64 9550. + en gammel strømforsyner på 450w + jeg har masse neonlys osv i den, kan det være at pc en ik klarer å drive nå pga de delene jeg har? ell kan det være pga skjerkortet? det ble jo veldig varmt når jeg hadde den på at den ble overophetet.. jeg vet ikke hva problemet er men det er lys på hovekortet og ingenting annet fungerer. Men det kom en feil mld på cpu en når den kom på "cpu has been changed" ett eller annet så måtte jeg trykke F1. så kom jeg innpå. Så konklusjonen er det jeg tror at det kan være enten overopheting eller for lite strøm til å drive den eller det med cpu en. vet ikke hva dere har å si til det? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 PSU-en skal være stor nok, men du kan jo prøve å koble ut alt du ikke må ha for å få PC-en til å kjøre, som f.eks lys, ekstra harddisker osv.. Funker det etter at du har gjort det er det PSU-en som er for liten, funker det fortsatt ikke kan det være en feil på den. En annen ting du kan gjøre er å ta på prosessorkjøleren, gjerne helt nede mot prosessoren (bare pass på at du ikke kommer nær hovedkortet), brenner du deg da er nok CPU-en for varm og du burde prøve å bytte kjølepasta. Brenner du deg ikke, sjekk om kjøleren er riktig festet og har kontakt, og om den gjør det, er det problemet utelukket. Lenke til kommentar
Sjur123 Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 PSU-en skal være stor nok, men du kan jo prøve å koble ut alt du ikke må ha for å få PC-en til å kjøre, som f.eks lys, ekstra harddisker osv.. Funker det etter at du har gjort det er det PSU-en som er for liten, funker det fortsatt ikke kan det være en feil på den. En annen ting du kan gjøre er å ta på prosessorkjøleren, gjerne helt nede mot prosessoren (bare pass på at du ikke kommer nær hovedkortet), brenner du deg da er nok CPU-en for varm og du burde prøve å bytte kjølepasta. Brenner du deg ikke, sjekk om kjøleren er riktig festet og har kontakt, og om den gjør det, er det problemet utelukket. vi har sjekket alt du har gjort sagt til meg, kjølepastaen var helt grei. Det var ikke noe som var for varmt kun skjerkortet som ble fort varmt når den stod på. Men nå har jeg levert den inn på Datakjeden i bergen så fikser de den for meg:). kommer tilbake senere når jeg har fått den tilbake. Men takk for hjelpen Arekey. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå