Gå til innhold

Ekte HD-lyd og HDMI1.3

Anbefalte innlegg

Lurte litt på dette i forbindelse med totalt nytt hjemmekino anlegg og HTPC :-)

Hvordan får jeg ekte HD-lyd signaler fra pcen? er det verdt alt sjauet med å få det til? hadde egentlig planer om å bruke onboard optiske signaler til forsterker, men som jeg har skjønnt så er ikke det godt nok til HD Lyd. Og Må jeg ha en forsterker som støtter Dolby HD eller noe sånt da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurte litt på dette i forbindelse med totalt nytt hjemmekino anlegg og HTPC :-)

Hvordan får jeg ekte HD-lyd signaler fra pcen? er det verdt alt sjauet med å få det til? hadde egentlig planer om å bruke onboard optiske signaler til forsterker, men som jeg har skjønnt så er ikke det godt nok til HD Lyd. Og Må jeg ha en forsterker som støtter Dolby HD eller noe sånt da?

Du må nok smøre deg med litt tålmodighet. AMD har sluppet skjermkort som støtter uncompressed LPCM 8 kanaler, men disse skjermkortene trekker desverre altfor mye strøm.

Asus kommer med spennende lydkort Q3 2008 som vistnok skal ha støtte for bitstreaming av compressed multikanals lyd gjennom hdmi, slik at receiver kan ta seg av dekodingsjobben :D

Intel kommer med chipset G45, uklart om denne klarer å levere bitstreaming av HD audio over hdmi, iallefall 8 kanals lpcm

Lenke til kommentar

Men om jeg ser bort i fra bilde, og kun satser på å få ekte HD lyd ut av et lydkort, kan jeg da få det signalet gjennom optisk?

Jeg kommer nok til å kjøre bilde til fjernsynet via dvi->hdmi og lydsignaler til reciver. Hvordan lydutgang er da best?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...