Gå til innhold

De første bildene - nybegynner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så mye å tilføye, men hvis du har Photoshop tilgjengelig så mener jeg å huske at det er mulig å rotere bildet èn og èn grad høyre og venstre. Du kan bruke det til å rette opp bildet til vannrett horisont. Det gjør mye bare at bildet er rettstilt, i mine øyne.

edit: eller er det bare en illusjon? Er det flere som synes vannkanten ser skeiv ut?

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
edit: eller er det bare en illusjon? Er det flere som synes vannkanten ser skeiv ut?

hvis du sikter til det bilde som er i farger hvor vannlinja går cirka på midten så er dette nok en illusjon. Jeg antar at det venstre partiet ligger nærmere oss enn det høyre partiet.

Lenke til kommentar

hvis du sikter til det bilde som er i farger hvor vannlinja går cirka på midten så er dette nok en illusjon. Jeg antar at det venstre partiet ligger nærmere oss enn det høyre partiet.

Jeg tenkte mest på de to første. Men som du sier kan det godt ha noe med perspektivet å gjøre.

Lenke til kommentar

Tok inn bildet og målte, fikk en skjevhet på 0,55 grad ca. Ikke så mye, men det så greit ut da jeg rettet opp. (Ellers synes jeg bildet fra bensin-stasjonen var det beste.)

I det første S/H bildet var det litt mer, ca 0,90 grad

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på de to første. Men som du sier kan det godt ha noe med perspektivet å gjøre.

Jeg tror du har rett. Det føles kanskje litt skjevt, men at det ikke er det.

Lenke til kommentar

Du, et lite tips før du gjør kaos av denne tråden din.

Jeg velger å skrive dette siden jeg ser du kommer fra LapTop-delen av forum, og sikkert ikke har vanket så mye i denne delen tidlgere.

Det gjør ikke tilbakemeldingene du får noe bedre at du slenger på nye bilder i samme tråden hver gang du er innom for å se om flere har kommentert. Vanlig praksis her er å legge inn 1-3 bilder i førsteposten (helst 1 om de ikke er en serie), og så la diskusjonen gå rundt dem. Les de enkle retningslinjene som ligger som sticky øverst her.

Har du flere bilder du ønsker kommentert/diskutert, så er det bedre å lage en ny tråd.

- Rams

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...