Skog Skrike Blod Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Har nettopp kjøpt meg Canon Eos 400D og har tatt endel bilder. Så jeg er ganske nybegynner men, tenkte det var fint å få litt kritikk - Morten. Endret 28. juni 2008 av Skog Skrike Blod Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Disse bildene var du nok ikke særlig heldige med. Himmelen ser mildt sagt merkelig ut og ødelegger bildet. Det er også for mørkt. Du sier du er nybegynner, er nysgjerrig på hva du har gjort i redigeringen... Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 har ikkje redigert, bare tatt med sort/hvit. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 For meg blir dette bare trist og grått. Er kanskje bedre i farger? Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Har noen flere. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 jeg synes ikke de to første bildene dine var så ille som de andre skulle ha det til. Jeg liker komposisjonen din, men som andre har nevnt, ville nok en fargeversjon vært bedre. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 På en måte ja. Stemningen i det mørke bildet gir meg tanker om en litt sen høstkveld (blir jo ikke mørkt før). Men jeg syns det er litt uklart, er det ikke? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Jeg har ikke så mye å tilføye, men hvis du har Photoshop tilgjengelig så mener jeg å huske at det er mulig å rotere bildet èn og èn grad høyre og venstre. Du kan bruke det til å rette opp bildet til vannrett horisont. Det gjør mye bare at bildet er rettstilt, i mine øyne. edit: eller er det bare en illusjon? Er det flere som synes vannkanten ser skeiv ut? Endret 27. juni 2008 av Steffenm Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 edit: eller er det bare en illusjon? Er det flere som synes vannkanten ser skeiv ut? hvis du sikter til det bilde som er i farger hvor vannlinja går cirka på midten så er dette nok en illusjon. Jeg antar at det venstre partiet ligger nærmere oss enn det høyre partiet. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 edit: eller er det bare en illusjon? Er det flere som synes vannkanten ser skeiv ut? hvis du sikter til det bilde som er i farger hvor vannlinja går cirka på midten så er dette nok en illusjon. Jeg antar at det venstre partiet ligger nærmere oss enn det høyre partiet. Jeg tenkte mest på de to første. Men som du sier kan det godt ha noe med perspektivet å gjøre. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Tok inn bildet og målte, fikk en skjevhet på 0,55 grad ca. Ikke så mye, men det så greit ut da jeg rettet opp. (Ellers synes jeg bildet fra bensin-stasjonen var det beste.) I det første S/H bildet var det litt mer, ca 0,90 grad RandiA Endret 27. juni 2008 av RandiA Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 edit: eller er det bare en illusjon? Er det flere som synes vannkanten ser skeiv ut? hvis du sikter til det bilde som er i farger hvor vannlinja går cirka på midten så er dette nok en illusjon. Jeg antar at det venstre partiet ligger nærmere oss enn det høyre partiet. Jeg tenkte mest på de to første. Men som du sier kan det godt ha noe med perspektivet å gjøre. Jeg tror du har rett. Det føles kanskje litt skjevt, men at det ikke er det. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Et par nye. Hvordan er de? Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Du, et lite tips før du gjør kaos av denne tråden din. Jeg velger å skrive dette siden jeg ser du kommer fra LapTop-delen av forum, og sikkert ikke har vanket så mye i denne delen tidlgere. Det gjør ikke tilbakemeldingene du får noe bedre at du slenger på nye bilder i samme tråden hver gang du er innom for å se om flere har kommentert. Vanlig praksis her er å legge inn 1-3 bilder i førsteposten (helst 1 om de ikke er en serie), og så la diskusjonen gå rundt dem. Les de enkle retningslinjene som ligger som sticky øverst her. Har du flere bilder du ønsker kommentert/diskutert, så er det bedre å lage en ny tråd. - Rams Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Stenges etter ønske fra trådstarter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg