Gå til innhold

Hvil CPUen svekke dette systemet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, selv en e8400 vil svekke i motsettning til 3,2 quad osv.

(i spill) Regner med at du mener hindre gpu.

Vil ikke si det er mye da, varrierer veldig fra spill til spill.

Sjekk ut cpu gameing tester på nett, fant ingen med den cpuen.

Lenke til kommentar
Ja, selv en e8400 vil svekke i motsettning til 3,2 quad osv.

(i spill) Regner med at du mener hindre gpu.

Var det jeg mente, ja. Trodde den prosessoren var kall jeg, men det er den altså ikke. Vill det fortsatt svekke en del om den blir klokket til 3,5?

Lenke til kommentar
En E8400 holder i lange baner i forhold til det skjermkortet, selv på original hastighet.

Hvilken skjermoppløsning skal du spille på?

Skal du spille Crysis noe særlig? (Det spillet avgjør mye på valg av komponenter)

Kommer til og spille på 1024*1280 (uten dvi :() Men det blir ny skjer om en liten stund. Kommer vel til og bli den 1600 oppløsningen da.

Kommer til og spille crysis, men mest andre spill tror jeg

Lenke til kommentar

Crysis er veldig krevende så da vil jeg anbefale å legge i et par tusen kroner til i budsjettet (Ja, de skjulte kostnadene ved å Crysis er ganske store).

Da vil jeg anbefale å gå for en firekjerne. F.eks Core 2 Quad Q9450 og overklokke den. Videre vil jeg anbefale litt råere grafikkort. F.eks 2 stk Radeon 4850 i Crossfire.

I realiteten kommer altså Crysis til å koste deg rundt 3000 kr.

Lenke til kommentar

bare 1 ting om hovedkorte: MSI er kjent for å ikke ha de beste hovedkortene...(leste en plass at en data begynte å brenne pga et MSI hovedkort)

edit: foresten jeg så at du ikke har valgt en optisk enhet (altså en ting som du putter CDen inn i ;)) har du en eller har du glemt det :D

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Crysis er veldig krevende så da vil jeg anbefale å legge i et par tusen kroner til i budsjettet (Ja, de skjulte kostnadene ved å Crysis er ganske store).

Da vil jeg anbefale å gå for en firekjerne. F.eks Core 2 Quad Q9450 og overklokke den. Videre vil jeg anbefale litt råere grafikkort. F.eks 2 stk Radeon 4850 i Crossfire.

I realiteten kommer altså Crysis til å koste deg rundt 3000 kr.

Ohh, vil ikke spille Crysis så mye at jeg gidder å legge til 2 til 3 tusen. Det vil bli litt stormanns galskap. Men hovedkortet har jo mye muligheter, så jeg kan lett oppgradere meg senere. Mulig at jeg går for 8400

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...