knuhen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Nå er vi lei, dette brevet er sendt til alle parter i saken: Moobi Netcom Nokia Deltaservice Gjelder mobil NOKIA N82 IMEI xxxxxxxxxxx Steinkjer 03.06.08 Klage på dårlig håndverk av reparasjon av mobiltelefon. Fikk i dag 03.06.08 tilbake min telefon fra verkstedet til Netcom (Moobi), med flere feil enn før innsendelse til og med tydelige mekaniske feil. Telefonen ble kjøpt hos Netcom 18.04.08, etter noen dager/uker merket jeg at blitsen ikke fungerte som den skulle og oppgraderte til nyeste software fra hjemmesiden til Nokia, men hjalp dessverre ikke. kontaktet så Nokia, men fikk beskjed at dette var en servicesak. Kontaktet så moobi 13.05.08 for å få konvolutt til å sende den inn. Konvolutt kom og jeg sendte den inn. Spørsmål 1: Hva om den kommer bort i posten, når telefon sendes på denne måten ? Spørsmål 2: Det står telefonen skal pakkes så den tåler støt og slag under sending, er ”boblekonvolutter” godt nok (Moobi selv bruker det)? Så til saken: Telefonen har nå fått følgende defekter: 1. Deksel rundt telefonen bærer tydelig preg av å være åpnet på et lite profesjonelt vis, da det er stygge hakk i plasten på venstre side sett forfra. 2. Skjermen bak glasset har også fått seg en ”knekk” eller lignende på samme side 1-3 cm fra nedre venstre side (sees svært godt når du slår den på, med lys bakgrunn) 3. Det er også to funksjonsknapper som ikke fungerer, C og meny. 4. Hår på bakside glass. 5. Hakk i skjermen. Står også ny software er lagt inn, men den var ny ved innsendelse (mulig serviceverksteder har nyere enn offentlig tilgjengelige på Nokia.no) Står også testet BRA, men det stemmer ikke helt. Ringte i dag 03.06.08 Netcom for å klage på reparasjonen, fikk der beskjed om å ringe moobi og krevde nå ny mobil, men damen der viste til kjøpslov osv, som hun har blitt opplært i. Får nå på nytt tilsendt servicepapirer. Hun antydet også at telefonen hadde kunnet fått et ”kakk” i posten, men den er vel pakket forsvarlig fra MOOBI, mente jeg. Uansett hadde den vel ikke hatt kakkene på sidedekslet der skjermen er skadet, om så hadde vært tilfelle. Spørsmål 3: Er det virkelig slik at man kan risikere å bli uten mobil flere uker, ja måneder når verksted gjør dårlig jobb? OM DERE VELGER Å REPARERE, ELLER SENDER NY TELEFON, SKAL DEN VÆRE SOM NY NÅR DEN KOMMER. Min nabo som jobber på serviceverksted har også tatt en titt på mobilen(visuelt uten inngripen) om noen diskusjoner skulle dukke opp. Regner selvfølgelig med skriftlig svar på denne mailen, legger også ved dette brevet med telefonen som jeg på nytt blir uten i ca 3 uker; - nå når jeg dessverre må sende inn min telefon. Ps: Blitsen fungerer nå helt bra;-) Brev ferdig.... 27 juni: telefon er hos deltaservice, men de har ialefall svart med en hyggelig meil, og det er IKKE de som prøvde å reparere den første gangen, det var mcare ! MEN, har jeg som kjøper ingen rettigheter i et slikt tilfelle, mcare har jeg ringt 2-3 ganger, og de lover tilbakemelding, men ingenting skjer. Skal ringe moobi på mandag, da får dere høre mere, men kan disse verkstedene gjøre som de vill ? Netcom har svart på brevet, men henviser bare til moobi som er nettbutikken deres, Nokia har heller ikke svart, på lik linje med mcare. Ros altså kun til Deltaservice i første omgang. Hva skal vi gjøre ? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Var det mcare (dvs Zodiac) som hadde utført service på telefonen din, eller var det Moobi? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Var det mcare (dvs Zodiac) som hadde utført service på telefonen din, eller var det Moobi? Var vel hos mcare (zodiac) første runden, så ble den sendt til deltaservice andre gangen. Slik jeg forsto det værtfall Skjedd noe nytt i denne saken? Ikke godt og si hva man skal gjøre her, ringe nokia's kundesservice for tips kanskje Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Oppevde noe tilsvarende etter å ha kjøpt en telefon på Telebutikken. Den fusket, ble sendt inn til DeltaService for SW-oppdatering, kom tilbake med en svær ripe i dekselet. Sendte den tilbake med krav om nytt deksel. Fikk tilbake med nytt deksel men med verktøymerker langs hele siden etter at de hadde åpnet telefonen. Sendte en mail til DS direkte, fikk svar fra daglig leder etter et par timer. Han lovet oss ny telefon så lenge han fikk bekreftet at fakta var riktig. Han beklaget det som hadde skjedd og mente at det var skjedd en svikt i kvalitetskontrollen. 1 uke senere hadde vi ny telefon. -s Lenke til kommentar
Feh Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Dette her er vel heller en sak for Zodiac, ikke Moobi? Det spørs vel hvorvidt skadene som har oppstått har skjedd under transporten, eller hos Zodiac? Kan dele en liten personlig historie om Zodiac også. Leverte min Nokia 6280 til reparasjon i 2006, da firmware på tlf var gåent (lagret ikke ord i ordliste, slo seg av/på etc.), men ingen fysiske skader på selve tlf. 2 uker etter får jeg tlf igjen - nå med en betydelig 3 cm lang sprekk i glasset som beskytter skjermen, ALT på telefonen er slettet (jeg ba de spesifikt om å ta backup av tlf og legge inn igjen etter service, noe de godtok), batteridekselhenglsene var knekt på den ene siden, OG jeg hadde fått et batteri - med navnelapp på fra en jente i Flekkefjord! Jeg vet de ikke bare byttet om telefoner for den hadde de samme faste slitemerkene som da jeg sendte den inn... Jeg ringte og de bleklaget og sa det var en feiltakelse med batteriet og backupen. Ripen i skjermen kunne de ikke forklare og de mente det var forhandler sin feil (jeg kjøpte/leverte inn tlf på Computercity i sandvika, en underbedrift av Siba). Da jeg var på computercity for å klage på sprekken fikk jeg igjen beskjed om at dette var Zodiac sin feil. Gav til slutt opp siden dette var 3de service for tlf uansett så jeg fikk igjen penga mine og har aldri siden satt min fot innom den butikken. Anyway. Bobleplast konvolutter skal være mer enn nok for å beskytte en så liten gjenstand i post... Har fått betydelig mer skjøre ting sendt hjem i bobleplastkonvolutter og det har aldri vært noe problem. Endret 15. august 2008 av Feh Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Problemet er vel at alle nettbutikker av ymse slag, om det er mobiloperatøren eller ei bruker de samme verkstedene.. Hva kan man gjøre?.. klage.. Undersøk også om du ikke har krav på et erstatningsprodukt du kan ha mens du venter på at ditt produkt skal repareres.. Jeg fikk det etter 3uker med reparasjons rot hos SIBA på min PS3.. så hvorfor ikke på en mobiltelefon? Lenke til kommentar
kristoly Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Av alle klagepostene på service, butikk, etc, var det befriende å lese gjennom denne. Endelig en saklig tone, og personer med tilfeller som faktisk kvalifiserer som saker. DVS ikke "kvasi" saker som, "telefonen min er knust, det av seg selv over natta." Hva nettbutikker gjelder, og Moobi i dette tilfellet, skal jeg ikke uttale meg om. Det jeg vet er at jeg aldri kommer til å kjøpe mobiltelefon over nettet. Du sparer kanskje noen korner i første omgang, men er det virkelig verdt den tiden du risikerer å legge ned i den ved en eventuell servicesak senere. Da foretrekker jeg heller de ekstra hundrelappene det koster over disk, så jeg har noe fysisk å forholde meg til. Da er det også butikken som tar seg av service for meg, en mindre bekymringen. Nå, jeg vet at det ikke alltid er bare lett med butikkjøpte telefoner heller, men det er lettere å møte opp i butikk å legge fram din sak for en profesjonell forhandler, enn en kar på tlf som leser av et skjema. Bare min mening.. Lenke til kommentar
longsao Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Gjenoppliver denne tråden, for jeg har opplevd noe av det samme. . . Jeg sendte inn min Galaxy S på service for ymse småting. Når jeg får den tilbake, så finner jeg masse småriper i skjermen. Jeg blir selvfølgelig ganske sint, da jeg leverte den fra meg i tipp topp shape. Elkjøp kunne ikke si noe, det var ihvertfall ikke dem! Det eneste jeg kunne gjøre var å sende tilbake til Deltaservice. Det Deltaservice sier er at de har rutiner som gjør det UMULIG at det er dem som har lagd ripene i skjermen. Det har jeg vanskelig for å tro, for det er ikke roboter som jobber med mobilen min! Dette er temmelig ergerlig, for jeg behandler telefonene mine kjempegodt, og denne skjermen er jo vanskelig å ripe til! Jeg hadde klart å få to små riper ila 3 måneder, nå er det 10-15 småriper i skjermen Jeg vet ikke mine arme råd, og det Delta service sa var at jeg måtte ta dette med... *trommevirvel* SAMSUNG!!! Hva har de med saken å gjøre!? Elkjøp og Deltaservice ville ikke bli med på spleiselag mellom oss tre på ny skjerm heller, og de har veldig lyst til å skylde på transport. Jeg har jo selvfølgelig ingen bilder av skjermen før service, men jeg er likevel 100% sikker på at nye riper er blitt påført. Noen tips, eller lignende erfaringer? For han på Deltaservice sa han ALDRI hadde hørt om noe lignende hendelser hos dem, men denne to år gamle tråden sier noe annet..! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Deltaservice jobber for Samsaung og har egentlig ikke noe og gjøre med slik konflikter og gjøre med mindre de føler de har ansvaret for problemet, og siden noe av det første som skjer hos dem når de pakker ut telefoner de får inn er og legge på plast film på skjermen, så mener de nok at det ikke kan ha skjedd hos dem. Men det er sant at det er mennesker som jobber der, og mennesker gjør feil. Men om det er butikken, eller verkstedet som har skylden er vel mer eller umuligt og finne ut. Her burdre butikk,produsent og verksted snakke sammen og finne en løsning. Jeg hadde kontaktet Samsung dersom Elkjøp ikke vil hjelpe til med og løse dette. Lenke til kommentar
H.C.S Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 kjøpte en s4 hos multicom. Har problemer med wifi og fikk sendt den inn til mcare. De flasher den opp på nytt og gir meg nytt batteri. Får telefonen tilbake, har samme feil og sender den inn igjen. denne gangen til Deltaservice. Får telefonen tilbake løst i esken og en bit er knekt av. Denne biten lå nedi esken. Hadde tidligere merke i dette området. Se bilder av telefon, forpakning og bit som er knekt av. Multicom spurte jeg 4 ganger om dette var forsvarlig forpakning. fikk ikke svar en eneste gang. Heller ikke deltaservice. De nektet for at det hadde skjedd hos dem og at telefonen så slik ut helt siden første gangen jeg sendte den inn. Nå sender de meg den tilbake ureparert. Altså med mangel og at de skal ha 363 kr for dette.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå