Håkon D Sandt Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har en kabel liggende å slenge i HK esken min. Men jeg klarer ikke å finne ut hva slags kabel det er. Kan dere der ute se det? http://home.oslo.nith.no/~sandhko/kabel.html Mulig den kom med det forrige hovedkortet mitt. Men kan den brukes til noe nå? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Kabelen er en laaang sikringsholder. (Men det har du sikket funnet ut selv også.) Hva den kan brukes til aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Nerd_fx Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det ser ut til å være en temperatur måler. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 I likhet med de to foregående vet jeg heller ikke hva det er. Men jeg tipper på at det er kan være en intrusion detector. Når den metallbøylen er klemt sammen så gir den kontakt. Når BIOS merker at det ikke er kontakt, så får du en slik "Cabinet has been opened" beskjed neste gang du booter. Den grønne jumperen er da for å slippe å få den beskjeden hvis du velger ikke å bruke denne kabelen. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hårek har nok rett. Bryteren skal sikre at du får beskjed om noen har åpnet kabinettet ditt. Mange produsenter som laget dette midt på 90 tallet, men det ble ikke noe stor hit. Det lages enda. Kabinettet mitt er utstyrt med en slik bryter. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 har muligheten til å koble no sånt på mitt hk.. hehe Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Takker for alle svarene. Tror ikke jeg kommer til å benytte meg av "kabinett-alarmen" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå