Gå til innhold

BK. Fra akamtreffet i Trondheim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har hatt et produktivt treff med mye trening i modellfotografering. Jeg synes ikke det er så veldig mye å sette fingeren på i noen av bildene jeg har sett til nå. Bilde 2 bærer riktignok preg av å være litt mer tilfeldig enn det som godt er. Dvs de er truffet off guarde, men er likevel litt anstrengte. Nok om det.

Det siste er drømmende og søtt, og det første ser ut som et helt greit "motebilde" tatt på utendørs location. Det er vanskelig å kritisere noen av dem, for modellene oppfører seg relativt proft (om enn en smule karikert), og de tekniske detaljene sitter ganske bra.

Jeg kunne egentlig spart meg for disse kommentarene, men det er jo hyggelig å kunne skrive noe uten kritikk også. Det får andre ta seg av i denne tråden.

Lenke til kommentar

Synes det første blir litt for overdreven posering. Uttrykket blir så halvferdig og falskt. Men jeg aner fint lite om hvordan modeller skal posere, så det er kanskje ikke så ille som jeg vil ha det til? Skarpt og fint, fin fokus og bakgrunn. Teknisk synes jeg det er helt kurant, det er bare modellen som ikke funker helt for meg.

De to andre liker jeg bedre. Virker mer naturtro posering. Nå er jeg som sagt helt uvitende til modellshoots, men en følelse for bildene får man jo allikevel. :)

Lenke til kommentar

Det siste bildet er definitivt best, der har jeg ikke så mye å si. Modellen blir litt unaturlig på det første, og jeg plages av rulletrappen (?) som stikker ut bak, ellers er det ikke dårlig. Det andre er litt rart - er hun en del av hovedmotivet eller ikke? Hun er ute av fokus, men er både for nær å være i fokus, for stor og for sentralt plassert til å ikke være en del av motivet. I tillegg kunne venstresiden av ansiktet hans vært litt lysere. Men det er nå likevel et greit bilde, og det siste liker jeg.

Lenke til kommentar

Det bak modellen på det første bildet tolket jeg å være enden på en benk som hun sitter på, men det er ikke så viktig. Jeg er enig i at modellen har et litt karikert uttrykk, men at de formene i bakgrunnen skulle være så forstyrrende ser jeg ikke. Det skiller seg ikke ut fra andre motebilder når deg gjelder forstyrrende detaljer, og jeg ser heller ikke behovet for at det skal være klinisk fritt for forstyrrelser. I reklamefoto har man strenge krav til slikt av og til, men i typiske motereportasje-bilder ser jeg ikke på det som et absolutt krav. Personlig liker jeg elementer som forteller at bildet er tatt i en naturlig setting. Men det kan vi selvfølgelig være hjertens uenige i, og det er bra at trådstarter får litt forskjellige oppfatning av hvordan forskjellige personer ser bildene. Så lenge han ikke glemmer at mine meninger er de viktigste ;)

Lenke til kommentar

Bildet en og tre hadde nok blitt bedre om du hadde plassert deg høyere opp mot venstre dit de ser :D

Neida :=)

Fine bilder.

Men på det med paret får han en veldig slapp holdning, få han til å rette opp, og følg med på bakgrunnen. Det er en mann på vei ut av hodet hans, som blir litt rar? Men ellers er det stilig =)

Ser ikke hvorfor poseringer skal være naturtro, i min mening skal de være overdrevne. Gjør en naturtro posering, så ta det hele litt lengre.. Mye mere spennende, og dynamisk.

Ellers så plages jeg mye av det samme på din versjon som jeg gjør på min egen. Hun presser fingrene for hardt inn i kinnet. La ikke merke til det før litt senere, og da hadde hun litt dårligere ansikts uttrykk.

På location har jeg (som PM normal), ikke noe i mot at bildene viser hvor de er tatt (selv om jeg har litt mere minimalistiske tendenser selv), og her gjør det absolutt ingenting, ingen av tingene har forstyrrende plasseringer bak hode osv. Kanskje prøve det i S/H?

Nr 2 funker egentlig ikke i hele tatt for meg her. Men så tolket jeg det helt anereledes selv, så kan være smak og behag. Blir for langt unna for min del, for lite intimt ifht poseringen som er ganske intim. Litt undereksponert på personen kanskje? Hente inn litt mere kontraster tror jeg du kan =9

Ellers, morsomt å møte deg der nede =) Good times :)

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer fra alle sammen... :)

Pm. Kritikk fra deg blir alltid mottat med takk da jeg har inntrykk av at du alltid gir en nøktern og "objektiv" kritikk mye basert på teknisk utførelse i nåtid og datid... ;)

Den fingeren plaget meg også endel, men hadde intet bilde uten fingre så det ble bare sånn...

Bilde2 var et reint snapshot som jeg synes fikk litt dybde i seg med han fremst og hun bak, men han utavhodet mannen kunne jeg godt vært foruten ja... hehe..

Bilde3 er vel omtrent noe av det beste jeg fikk på treffet..

Kanskje neste gang livet kan bli litt enklere med en 16-50/2,8 tokina istede for 70-300vr... hehe..

Utrolig kult å jobbe med deg cruel(lurer på om det var deg jeg så i byen på tirsdag i fjordgata)... :) Og alle andre som var der...

Ser frem til evt gjentakelse... :)

Christian.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...