Gå til innhold

2 uker angrerett, hvordan funker det med tanke på Laptop?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en laptop over nettet og vet at jeg da har 2 uker å "angre" på, gjelder det fra datoen jeg henter pcn eller fra jeg bestiller den?

Og har jeg lov til å prøve den ut feks i en uke, for så å sende den tilbake om jeg ikke er fornøyd? Eller har jeg ikke lov til å åpne den i det hele tatt? Er det kun porto jeg må betale for, ellers får jeg resten av pengene tilbake?

Endret av everlong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to uker etter at du mottok pc'en. Og ja, i prinsippet så kan du bruke pc'en i en uke for så å levere den tilbake, men husk at den må være i "tilnærmet lik tilstand" som den var når du fikk den. Men når det gjelder pc så får du nok et ekstra gebyr for pc'en må reinstaleres.

Lenke til kommentar

Bare pass på å ha ALT komplett, ikke fjern klistremerker og beskyttelse på skjermlokket og liknende.

Ikke begynn å installer/slett operativsystem heller før du er sikker på at du skal beholde maskinen. Ligger ofte en skjult recoverypartisjon som ofte forsvinner da.

EDIT: Det er vel hvertfall greit å ha i bakhodet. :)

Endret av datating
Lenke til kommentar
Det er to uker etter at du mottok pc'en. Og ja, i prinsippet så kan du bruke pc'en i en uke for så å levere den tilbake, men husk at den må være i "tilnærmet lik tilstand" som den var når du fikk den. Men når det gjelder pc så får du nok et ekstra gebyr for pc'en må reinstaleres.

Selger kan ikke ta et gebyr for å tilbakestille maskinen. Ei kan de heller nekte kunden å starte opp maskien. Dette vil da innskrenke kundens prøvningsrett som er hele poenget med angrerettloven. Mange selgere gjør dette aktivt, men det strider med loven. Dette har blitt prøvet i FTU, og kjøper har fått medhold.

Det er dog viktig at produktet må leveres tilbake i "mint condition". Du kan bruke maskinen til å gjøre deg et inntrykk av den, men du kan ikke begynne å slette/endre operativsystem osv. Dette vil da være å gå ut over prøvningsretten.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...