The Lulz Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Har et problem. I et halvt år har pcen min fryst gjennomsnittlig kanskje hver fjerde time. Da er det sånn at pcen blir så utrolig treg. Tar 5 minutter å komme inn på mine bilder for eksempel ... Bruker Vista. Har ikke giddi og gjort noe med problemet da jeg ikke aner hva det kan skyldes I denne "treghets-modusen" lager harddisken sånn tikkelyd ca en gang i sekundet, noe den gjør helt til pcen blir normal igjen. Det varer ca 10 minutter. Hjelp? edit: Ser ut som at jeg hadde for mange bilder på PCen. Hadde 100 mapper med gjennomsnittlig 100 bilder i vær La alt på den eksterne og nå har ikke PCen klikka på mange dager!! Normalt sett hadde den klikka 10 ganger på den tid Takk Endret 5. juli 2008 av The Lulz Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Dette kan skje av ulike og foreløpig ukjente årsaker. Dersom du åpner oppgavebehandling neste gang det skjer, og sorterer prosessene etter CPU-bruk, vil der kanskje være et program som bruker mye ressurser? Jeg hadde et lignende problem en gang, og da viste det seg at detvar et program som indekserte filer; skjønt, maskinen stoppet bare opp noen få sekunder. Har du oppdatert din Vista-installasjon i det siste? Det kan også hjelpe. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Tikking kan bety at din harddisk er skadet. Jeg råder deg til å ta kopi av alle viktige ting og snarest kontakte din leverandør for en service på din maskin. Du er ennå godt innenfor garantitid. Hvem leverte din pc? Lykke til Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Hvis harddisken begynner å bli full, kan du prøve å diskfragmentere disken. Dette kan gjøre at den jobber raskere, og blir ikke like overbelastet. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Tikkelyder er aldri en god ting på harddisker, ville absolutt tatt backup av det viktigste. Jeg har selv opplevd tikkelyder og de diskene varte ikke lenge etter det begynte. Godt mulig den er på vei til å ta kvelden. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 As i stated in my post above Harribo. Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Takk for svarene. Skal gjøre en stor oppryddning i dag og slette nærmest alt jeg har på harddisken (legger det såklart på den eksterne først) Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Ser ut som at jeg hadde for mange bilder på PCen. Hadde 100 mapper med gjennomsnittlig 100 bilder i vær La alt på den eksterne og nå har ikke PCen klikka på mange dager!! Normalt sett hadde den klikka 10 ganger på den tid Takk Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det er bare hyggelig å kunne hjelpe Vista var sikkert litt for hard med å indeksere bildene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå