bjerkman Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Hei, fikk mitt XFX Geforce 9800 GTX Black skjermkort i går. I pakken fant jeg dette: Det jeg lurer på er hva den lille avlange kablen er? Startet pcen opp uten og ha koblet den in, og kortet virket fint, men lurer noe veldig på hva den er til? Mvh Bjerkman Endret 27. juni 2008 av bjerkman Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Vet ikke helt hva den er til, men det er muligens til noe litt utenom vanlig bruk. Hvis kortet fungerer fint (og det bør det jo også), så er det ihvertfall ikke noe å bekymre seg om Endret 27. juni 2008 av E.C. Lenke til kommentar
bjerkman Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Vet ikke helt hva den er til, men det er muligens til noe litt utenom vanlig bruk. Hvis kortet fungerer fint (og det bør det jo også), så er det ihvertfall ikke noe å bekymre seg om Jeg har hatt noen problemer når jeg har spilt, jeg har fått noen (Laggs) som er lange (ikke som vanlige) Og har fikk blåskjerm i går da jeg spilte assassins creed som fulgte med. Men jeg trur egentlig ikke det er fordi den kabelen, men tror det er på grunn av varme/ driver feil ? :S Mvh Bjerkman Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Du kan jo få sjekket temperaturen når du spiller ved å bruke Rivatuner. Oppdatere til den nyeste driveren er også lurt, om du ikke har gjort det allerede. Lange lags i spill forbinder jeg som regel med for lite RAM, ofte sier man "oppstartslagg". Har du sånne bare når du begynner å spille eller er det konstant? Kan du skrive opp maskinvaren din, så blir det kanskje lettere å finne ut hva som er feil? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Har du skjekka temperaturen da? Finnes vel utallige programmer som du kan sette opp viftehastigheten med om kortet er for varmt. Lenke til kommentar
bjerkman Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Hk: Gigabyte ep35-ds3 RAM:Mushkin XP2-8000 (4096 MB) CPU: Intel Core 2 Duo E8400 CPU vifte: Zalman CNPS9700LED Grafikk kort: XFX Geforce 9800 GTX Black Kabinet: Gigabyte 3D Aurora 570 Og de laggs jeg får har kommet når jeg har spilt litt. Sitter ikke på den pcen nå, så jeg får ikke sjekket varme osv. Mvh Bjerkman Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Resten av komponentene burde da ikke holde igjen. Hvis laggene kommer plutselig etter at du har spilt litt, så kan varmen være et problem mtp at kortet er overklokket. Har jo skjedd en del ganger før at de diverse overklokkede kortene har blitt litt ustabile. Men sjekk som sagt varmen. Bør strengt tatt holde seg under 70-80 grader på GPU Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Kabelen der skal kobles til S/PDIF ut slik at man kan få lyd over HDMI vil jeg tro. Lenke til kommentar
bjerkman Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Ok, sjekker nok i slutten av helga, Legger ut antall grader her. Takk for hjelpen Mvh Bjerkman Kabelen der skal kobles til S/PDIF ut slik at man kan få lyd over HDMI vil jeg tro. Men er det noe spdif greier på hovedkortet mitt da? Mvh Bjerkman Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det vil jeg tro, men regner med Google klarer og finne svaret på det. Lenke til kommentar
bjerkman Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Core temp = 60 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå