Niskivara Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Herretoaletter er generelt diskriminerende mot alle som er edru nok til å faktisk treffe pissoaret. Hadde man greid å løse opp i den floken så hadde det strengt tatt vært unødvendig med herre- og dametoaletter. Endret 29. juni 2008 av Niskivara Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Dere er nå ikke vanskelige å be, da. Når jeg hører noen som ikke har spesielt mye innflytelse si noe jeg synes er dumt så ignorerer jeg det bare. Men blant mange folk er det tydeligvis anderledes. Da griper man fatt i løsrevne ideer og bruker dem til å sette en hel gruppe i bås. Skeiv ungdom er like representativ for homofile flest som Rød Ungdom er det for ungdom flest, eller Ottar for kvinner flest. De fleste innvandringsmotstandere på forumet ville betakke seg om jeg slo dem i hartkorn med Vigrid på bakgrunn av en av Tore Tvedts spinnville utsagn. Og så videre... Dette er ikke noe anderledes enn når Unge Venstre foreslår legalisering av narkotika. Det betyr ikke at alle sosialliberalere er enig. Det er ungdommers vesen å tenke høyt og radikalt. Homofili har forøvrig ikke noe med transseksualitet å gjøre, og homofile flest er da slett ikke usikre på sitt kjønn. Jeg har aldri møtt en mannlig homofil som hadde behov for å gå på dametoalettet. Det kan sies å være en smule paradoksalt at de fleste som skriver side opp og side ned i tråder som denne er folk som er "så lei" av slike forslag. Tydeligvis ikke mer lei enn at de kan bruke fredagskvelden til å skrive om det på internett... Geir Synes det er utrolig dårlig gjort at du skal ødelegge en utrolig god tråd med så mye fornuft Tom.. Det er jo tross alt mye morsommere å klage og syte enn å sette seg inn i problemstillingen på en fornuftig måte... Så det så... Edit: får ta med quote da Endret 29. juni 2008 av R@ge Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Enig! Dette kunne fort ha utviklet seg til en gul/hvitost-debatt ... Hvem er Tom? Endret 29. juni 2008 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hvem er Tom? Glemte Quote'n der... huff... Ser i ettertid at Tom faktisk heter Geir.. men det er en helt annen side av saken,... Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Dette er bare tull. Ingenting å bry seg om. Kunne ikke sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Fy faen, er dette seriøst? Må være en spøk, skal de har egene dasser også... Hehe... Nå har de fått denna loven sin og nå skal de ha noen annet å henge seg opp i. Få dere et liv sier nå jeg... Fy faen... Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det burde nesten vært forbudt å pisse på vanlige offentlige herredasser. Kun driting. Pissoarene kan brukes til pissing, og de kan evt. stå bak lukkede dører for de som ikke får det til i offentlighet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Fy faen, er dette seriøst? Må være en spøk, skal de har egene dasser også... Hehe... Nå har de fått denna loven sin og nå skal de ha noen annet å henge seg opp i. Få dere et liv sier nå jeg... Fy faen... Jeg for min del synes det er fryktelig flott at minoriteters organisasjoner kan påpeke slike problemer slik at storsamfunnet blir klar over problemene minoriteter kan møte i samfunnet. Om minoriteter bare holdt kjeft for å holde husfred med de konservative bakstreberne så hadde samfunnet vært svært lite inkluderende. Det er nå en gang slik at kjønn ikke kan deles 100% i to båser. De mest markante båsene er selvsagt mann og dame, i tillegg så har man forskjellige grader av mann og dame, både fysisk og psykisk. For de som er "midt i mellom" så kan kjønnsadskilte toaletter være problematisk. Det synes jeg de fleste burde forstå uten å sutre og bære seg over at "de" bare krever og krever. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Det er nå en gang slik at kjønn ikke kan deles 100% i to båser. De mest markante båsene er selvsagt mann og dame, i tillegg så har man forskjellige grader av mann og dame, både fysisk og psykisk. For de som er "midt i mellom" så kan kjønnsadskilte toaletter være problematisk. Det synes jeg de fleste burde forstå uten å sutre og bære seg over at "de" bare krever og krever. Er enig i det, men det kan jo i ytterste konsekvens bety at man må legge ned nesten alt av annen virksomhet på Karl Johan for å få plass til alle de graderte toalettene? Og om det skulle gå så langt måtte vi kanskje ta bussen til Lysaker for å skape behovet for et toalett og deretter reise tilbake til Karl Johan for å finne et som passer? Ser for meg et enormt press på kollektivtransporten her som de kanskje ikke klarer å dekke på kort sikt, men på den annen side også store muligheter for både distrikstnorge og kollektivtransportens inntjening om vi legger de differensierte toalettene der ute i naturen og heller tar bussen tilbake til Oslo når vi ønsker å drikke mer? Det forutsetter imidlertid at ingen tisser og gjør fra seg i hytt og pine men lojalt bruker offentlige tilviste steder og betaler det det måtte koste uansett hvor det måtte være... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hehe. Det viktigste er nok at de som har ansvaret for slikt er klar over problemstillingen og eventuelt tar kontakt med de det gjelders organisasjoner og finner frem til en løsning som passer for alle. Jeg ser mer og mer bruk av unisex-dasser, med båser for alle og ei pisserenne bak ei dør eller en vegg. mange steder kan nok det være en løsning. Det er i hvert fall ikke noen løsning å sette seg på bakbeina og sutre over hvor mye "de" krever. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hehe. Det viktigste er nok at de som har ansvaret for slikt er klar over problemstillingen og eventuelt tar kontakt med de det gjelders organisasjoner og finner frem til en løsning som passer for alle. Jeg ser mer og mer bruk av unisex-dasser, med båser for alle og ei pisserenne bak ei dør eller en vegg. mange steder kan nok det være en løsning. Det er i hvert fall ikke noen løsning å sette seg på bakbeina og sutre over hvor mye "de" krever. Blir nok det vanskeligste også er jeg redd... Å få de som har ansvaret klare mener jeg Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Hehe. Det viktigste er nok at de som har ansvaret for slikt er klar over problemstillingen og eventuelt tar kontakt med de det gjelders organisasjoner og finner frem til en løsning som passer for alle. Jeg ser mer og mer bruk av unisex-dasser, med båser for alle og ei pisserenne bak ei dør eller en vegg. mange steder kan nok det være en løsning. Det er i hvert fall ikke noen løsning å sette seg på bakbeina og sutre over hvor mye "de" krever. Jepp. Så lenge menn "lærer" seg å pisse stående kun i pissoarene, og det er snakk om fullstendig lukkede båser for alle, inkludert pissoarer, ser jeg ikke helt det store problemet. Men det spørs om samfunnet er helt klar for slike unisex-toaletter ennå. Jeg tror unisextoaletter ville hatt fordeler utover det rene kjønnsmessige, da man ville trenge å bruke mindre bygningsmessig areal på toalettene (og dermed pengemessige besparelser for samfunnet), eventuelt at det blir flere toaletter tilgjengelig for folk når de "må". Endret 30. juni 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Hehe. Det viktigste er nok at de som har ansvaret for slikt er klar over problemstillingen og eventuelt tar kontakt med de det gjelders organisasjoner og finner frem til en løsning som passer for alle. Jeg ser mer og mer bruk av unisex-dasser, med båser for alle og ei pisserenne bak ei dør eller en vegg. mange steder kan nok det være en løsning. Det er i hvert fall ikke noen løsning å sette seg på bakbeina og sutre over hvor mye "de" krever. Jepp. Så lenge menn "lærer" seg å pisse stående kun i pissoarene, og det er snakk om fullstendig lukkede båser for alle, inkludert pissoarer, ser jeg ikke helt det store problemet. Men det spørs om samfunnet er helt klar for slike unisex-toaletter ennå. Jeg tror unisextoaletter ville hatt fordeler utover det rene kjønnsmessige, da man ville trenge å bruke mindre bygningsmessig areal på toalettene (og dermed pengemessige besparelser for samfunnet), eventuelt at det blir flere toaletter tilgjengelig for folk når de "må". Nå snakker vi! Og så kan det hende at vi ikke behøver å betale så mye skatt, tror du ikke? Endret 30. juni 2008 av trn100 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Nå snakker vi! Og så kan det hende at vi ikke behøver å betale så mye skatt, tror du ikke? Og firmaer slipper å bruke så mye penger på toaletter, ergo billigere varer og tjenester Jeg innser nok at det ikke vil føre til de helt store besparelser, men alle monner drar, ikke sant? Og det er ingen grunn til å bruke skattepenger på å opprettholde gamledagse forestillinger om tvangsseperasjon av kjønnene... I gamle dager ble gutter/menn og jenter/kvinner separert på langt flere områder i samfunnet enn i dag, for eksempel hadde man gjerne egne gutte/jente-klasser i skolene, og det var sterke forestillinger om "mann"/"kvinne"-jobber, eventuelt skulle kvinnene bare være hjemme og passe barna. I dag kan man trygt si at toalettene og dusjene er de siste bastionene for denne segresjonen. Fellesdusjene er det vanskelig å gjøre noe med så lenge vi lever i et samfunn hvor man setter likhetstegn mellom nakenhet og sex, men toaletter tror jeg vi kan komme litt lenger med Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg ville ikke delt toalett med fremmede menn. Jeg har desverre fått muligheten til å gjøre dette tidligere og mange av dere er noen griser. Når vi sitter å tisser så er det ekstremt ekkelt når dere ikke klarer å treffe i doskålen. Gjerne alle andre steder enn i doskålen. Æsj Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg ville ikke delt toalett med fremmede menn. Jeg har desverre fått muligheten til å gjøre dette tidligere og mange av dere er noen griser. Når vi sitter å tisser så er det ekstremt ekkelt når dere ikke klarer å treffe i doskålen. Gjerne alle andre steder enn i doskålen. Æsj Derfor vi har Dame og Herretoaletter da, men det vi lurer på er de i mellom, som ikke er helt sikre.... Tror det hadde blitt langt mer grisete mens de forsøker å finne ut av det altså Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Fy faen, er dette seriøst? Må være en spøk, skal de har egene dasser også... Hehe... Nå har de fått denna loven sin og nå skal de ha noen annet å henge seg opp i. Få dere et liv sier nå jeg... Fy faen... Jeg for min del synes det er fryktelig flott at minoriteters organisasjoner kan påpeke slike problemer slik at storsamfunnet blir klar over problemene minoriteter kan møte i samfunnet. Om minoriteter bare holdt kjeft for å holde husfred med de konservative bakstreberne så hadde samfunnet vært svært lite inkluderende. Slike "problemer"? Hva er problemet egentlig her? At de ikke kan benytte offentlige toaletter fordi...? Dette er å lage problemer ut av ingenting, disse menneskene må ha noe å henge seg opp i til en hver tid, de leter med lys og lykte etter noe å sutre om... Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Dette forslaget tar tilretteleggelse for minoriteter til det ekstreme. Hvor stor del av befolkningen kaller seg selv for "transpersoner"? Er vi i det hele tatt oppe i 1%? Hvis vi veier dette antallet opp mot antall kvinner som finner det ukomfortabelt å gå på do med menn og menn som finner det ukomfortabelt å gå på do med kvinner tror jeg vi vil finne at disse forekommer atskillig hyppigere enn "transpersonene". Burde ikke da flertallets interesser ivaretas? Og hvorfor er det et problem for bifile å velge toalett? Det er jo per definisjon kun den seksuelle tiltrekningen deres som går i begge retninger og ikke kjønnsidentiteten deres. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ville ikke delt toalett med fremmede menn. Jeg har desverre fått muligheten til å gjøre dette tidligere og mange av dere er noen griser. Når vi sitter å tisser så er det ekstremt ekkelt når dere ikke klarer å treffe i doskålen. Gjerne alle andre steder enn i doskålen. Æsj Er jo ikke noe bedre for oss. Synes dette var en god ide. Så det ikke bare er mennene som klarer å treffe som blir irritert av idioter som tror de ikke er menn når de må sette seg ned for å treffe. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 garderobar for som ikkje er merka med kjønnsdelte skilt vil gjera det enklare fordi ein då slepp å velja ein bås heile tida, påpeikar Loge. Så jenter og gutter skal skifte sammen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå