Gå til innhold

Er dame/herre-toalett diskriminerende?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Men da kommer vi tilbake til hvor vi skal plassere de stakkars rullestolbrukerne? Hvilket jeg mener har større behov for eget toalett spesialtilpasset til seg enn transsexuelle/usikre mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må vi selvfølgelig ordne flere typer dasser:

- Menn

- Kvinner

- Handicappede

- Transseksuelle

- Ungdom

- Skjenerte

- Paranoide individualister

- Klaustrofobiske (ingen vegger på dassene)

- tjukke

- velutstyrte

- dårlig utrustet

- 6-16

- Småbarn

- Resten

Du vet, bare sånn at folk ikke skal føle seg diskriminert på en offentlig plass. Spørs om dette er nok.

Lenke til kommentar
Det som har avlet mest homofobi for min del er at det nærmest har gått sport i å enten være det eller kjenne en som er det, og ikke minst at de som er det har et utrolig behov for å demonstrere sine feminine sider speseilt.

Nå er det faktisk nesten større sjanse for å bli diskriminert som hetereo enn som homo. Alle er jo ute etter å henge de som er litt mer tradisjonelle og ikke ser for seg to homoseksuelle med et barn.

Ja, homser som gjør det til hele identiteten sin er patetiske.

Anyways, ser ikke helt problemet med unisex toaletter, hvor mange skoler er det som har pissoar anyways? (Sikkert alle utenom akkuratt de jeg har gått på, men det vet jeg ikke noe om, så ingen). Men å gjennomføre det på grunn av transer er det dummeste jeg har hørt, 50% av skoleelevene (jentene) skal begynne å hylgrine på grunn av 1% av elevene? Kan de ikke heller herme etter [guling land] og ha et tredje toalett for transer?

Nuh, er enig i at unisex toaletter er t3h way to go, men å bruke transer som en grunn er for dumt. Er da faen ingen transer som står frem mens de enda går på grunnskolen. Skjønner heller ikke hva problemet er, gå på toalett der dere vil, om noen sier noe så be de drite og dra (pun intended :cool: ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Da må vi selvfølgelig ordne flere typer dasser:

- Menn

- Kvinner

- Handicappede

- Transseksuelle

- Ungdom

- Skjenerte

- Paranoide individualister

- Klaustrofobiske (ingen vegger på dassene)

- tjukke

- velutstyrte

- dårlig utrustet

- 6-16

- Småbarn

- Resten

Du vet, bare sånn at folk ikke skal føle seg diskriminert på en offentlig plass. Spørs om dette er nok.

Slenger meg med på denne ;)

Hva med å samtidig gjøre litt business av det ved å lage egne "toaletthus" sentralt plassert i alle byer?

Lenke til kommentar
I prinsippet er jeg enig. Men i praksis stiller jeg meg mer tvilende så lenge vi lever i et samfunn hvor det er et så skarpt skille mellom kjønnene, og hvor det er så tabubelagt å se det motsatte kjønn naken.

At det skal være tabubelagt å dele toalett er ikke akkurat noen valid grunn. Når var den siste gangen du så en av samme kjønn naken på det offentlige toalettet du var på?. Eliminer pissoarene, skyv inn mer vanlige klosetter i deres plass, riv veggen mellom herre og dame toalettet og installer enda flere klosetter.

Men ikke gjør det fordi Skeiv ungdom sier det. Stordrift! Så trenger ikke gutta lure på hva jentene egentlig snakker om på toalettet!

Lenke til kommentar

Huff, hvor skal dette ende? Hvorfor i all verden vil noen ha ett toalett for begge kjønn? De som står for det må jo enten bli tent av å gå på do i samme rom som det motsatte kjønn, eller så vil de bare krangle. Av flere grunner, som f.eks Bellicus nevner, vil dette ikke fungere ordentlig. Pissoarer vil sannsynligvis bli mindre brukt av menn, og kvinner vil kanskje komme til fuktige toalettseter. Dessuten bruker nok kvinner og menn toalettene veldig forskjellig. Kvinner sminker seg kanskje foran speilene, mens menn kanskje barberer seg (omreisende f.eks). Dette forslaget er jo bare tull fra ende til annen, og de som ikke klarer å velge å bruke enten herre- eller dametoalettet har et stort problem.

Lenke til kommentar
Hva med å samtidig gjøre litt business av det ved å lage egne "toaletthus" sentralt plassert i alle byer?

Sikkert ingen dum ide. Det står jo stadig vekk om at man er så flau over å ha turister i hovedstaden, for det er ingen tilfredstillende toaletter der. Skal jo ikke mer til enn å kjøpe opp en kebabkiosk og innrede et luksustoalett der med f.eks. en 20 kroning for å bruke en bås. Hvis det hadde vært godt renholdt så hadde det nok gitt god inntekt.

Huff, hvor skal dette ende? Hvorfor i all verden vil noen ha ett toalett for begge kjønn? De som står for det må jo enten bli tent av å gå på do i samme rom som det motsatte kjønn, eller så vil de bare krangle.

Nå må du ikke være så diskriminerende! Men det var faktisk litt derfor jeg laget tråden, for å vise til at de skeive egentlig kan si hva som helst nå, for uansett så er man trangsynt og diskriminerende hvis man er uenig. Er greit nok, så på tv her en dag en som var blitt slått ned for å være homofil, dette er absolutt ikke akseptabelt, det samme gjelder de som faktisk blir diskriminert, mobbet og truet for å være annerledes. Men når man vil kle seg opp som en jente og krever egne toalett for å ikke få en bemerkning om at man egentlig er mann, så går man litt langt.

Lenke til kommentar

Var faktisk på et dametoalett i Oslo forrige helg jeg, men spurte han som var der før meg hvordan det det var... Rent og pent sa han, og helt greit så lenge man sitter!

Så egentlig, hvis alle toalettene hadde vært dametoaletter hadde vi kanskje sluppet alt griseriet fra fulle mannfolk? ;)

Lenke til kommentar
Huff, hvor skal dette ende? Hvorfor i all verden vil noen ha ett toalett for begge kjønn? De som står for det må jo enten bli tent av å gå på do i samme rom som det motsatte kjønn, eller så vil de bare krangle.

Jess, der har du det. Det er den egentlige grunnen til at jeg mener vi burse skaffe unisex toaletter landet rundt. :ph34r:

Lite som tenner meg mer enn å sitte å høre på hotte damer sitte og klemme ut en kubikk eller to.

Krangle? Krangle om hva? Jeg brukte jentedoen siste året mitt på vgs (nærmere klasserommet), ingen jenter som kranglet med meg der, så skjønner ikke hvorfor de skulle krangle med meg på et unisextoalett.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg prøver ikke å være diskriminerende, Bellicus, prøver bare å få uttrykk for hvor oppgitt jeg blir. Men joda, jeg er helt enig i at ingen skal bli diskriminert, undertrykt eller noe som helst slik pga. sin legning (eller noen annen grunn for den slags skyld). Men dersom vi ikke vil ha det slik som de skeive vil, må vi også rope høyt. :)

trn100: Det med at toalettene var rene og at det var greit så lenge man sitter, hva med å dele opp i stå-toalett (eventuelt søle-toalett) og sittetoalett? :p

Gamlemor: Greit, jeg skal stå for det jeg sa(skrev). Det med å bli tent var vel heller en litt overdreven måte å uttrykke min oppgitthet på. Med krangling tenker jeg ikke på at kranglingen skal foregå på toalettet, det jeg mener er at de skeive kommer med dette forslaget for å ha noe å krangle om. ;)

Endret av Svinat
Lenke til kommentar
Hehe, jeg prøver ikke å være diskriminerende, Bellicus, prøver bare å få uttrykk for hvor oppgitt jeg blir. Men joda, jeg er helt enig i at ingen skal bli diskriminert, undertrykt eller noe som helst slik pga. sin legning (eller noen annen grunn for den slags skyld). Men dersom vi ikke vil ha det slik som de skeive vil, må vi også rope høyt. :)

trn100: Det med at toalettene var rene og at det var greit så lenge man sitter, hva med å dele opp i stå-toalett (eventuelt søle-toalett) og sittetoalett? :p

Tror vi er inne på noe nå :)

Lenke til kommentar
Gamlemor: Greit, jeg skal stå for det jeg sa(skrev). Det med å bli tent var vel heller en litt overdreven måte å uttrykke min oppgitthet på. Med krangling tenker jeg ikke på at kranglingen skal foregå på toalettet, det jeg mener er at de skeive kommer med dette forslaget for å ha noe å krangle om. ;)

Det tror jeg nok du har rett i. De maser så jævla mye om alt mulig rart tull, folk flest har akseptert homofile for lengst, jeg begynner egentlig å bli dritt lei dem, har aldri forståt hva som er så spesielt med homser, så har egentlig aldri hatt noen mening om dem, men de sistre åra har egentlig begynt å gi meg et negativt syn på dem, som en gruppe i hvert fall.

Lenke til kommentar

Det tror jeg nok du har rett i. De maser så jævla mye om alt mulig rart tull, folk flest har akseptert homofile for lengst, jeg begynner egentlig å bli dritt lei dem, har aldri forståt hva som er så spesielt med homser, så har egentlig aldri hatt noen mening om dem, men de sistre åra har egentlig begynt å gi meg et negativt syn på dem, som en gruppe i hvert fall.

Akkurat det du sier der er jeg så utrolig enig i!! :)

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at damene vil sette seg ned på en offentlig dasskål med fullt av piss på/rundt. Dette tror jeg overgår argumentet om hvilken legning de foretrekker. Faktum er at flertallet er heterofile og flertallet av menn står og pisser. Løsningen med herre/dame toalett fungerer greit.

Lenke til kommentar

Det er jo de som ikke er helt sikre på hva de er som trenger hjelp her da... Men det enkleste er vel kanskje om vi blir enige om at de kan velge selv hvor de vil gå? Eller er det kanskje selve valgfriheten som skremmer?

Kan jo være at det er litt ettersom også... Men da kan de uansett velge toalett på egen hånd? :)

At de skulle føle seg diskriminert er jo i utgangspunktet bare tull så lenge de faktisk har flere valg enn de av oss som vet hva vi er og enten velger Herre eller Dame ;)

For min del er det helt greit! Jeg bare venter til vedkommende har forlatt stedet ;)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Det er jo ikke diskriminerende. Mann er enten mann eller kvinne, og det er mann- og kvinnetoalett. Hva er problemet? Hvilke kjønn personen føler seg seksuelt tiltrukket til også videre er jo ikke relevant i forhold til hvilket kjønn vedkommende faktisk er.

Lenke til kommentar

Dere er nå ikke vanskelige å be, da. Når jeg hører noen som ikke har spesielt mye innflytelse si noe jeg synes er dumt så ignorerer jeg det bare. Men blant mange folk er det tydeligvis anderledes. Da griper man fatt i løsrevne ideer og bruker dem til å sette en hel gruppe i bås. Skeiv ungdom er like representativ for homofile flest som Rød Ungdom er det for ungdom flest, eller Ottar for kvinner flest. De fleste innvandringsmotstandere på forumet ville betakke seg om jeg slo dem i hartkorn med Vigrid på bakgrunn av en av Tore Tvedts spinnville utsagn. Og så videre...

Dette er ikke noe anderledes enn når Unge Venstre foreslår legalisering av narkotika. Det betyr ikke at alle sosialliberalere er enig. Det er ungdommers vesen å tenke høyt og radikalt.

Homofili har forøvrig ikke noe med transseksualitet å gjøre, og homofile flest er da slett ikke usikre på sitt kjønn. Jeg har aldri møtt en mannlig homofil som hadde behov for å gå på dametoalettet.

Det kan sies å være en smule paradoksalt at de fleste som skriver side opp og side ned i tråder som denne er folk som er "så lei" av slike forslag. Tydeligvis ikke mer lei enn at de kan bruke fredagskvelden til å skrive om det på internett... ;)

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...