Gå til innhold

Sende veipunkter til Garmin Mobile XT

ironduke

Anbefalte innlegg

Har Garmin Mobile XT på min Nokia E90 og Mapsource på datamaskinen. Det funker fint å sende kart til mobilen, men veipunktene kommer ikke inn. Sender fra Mapsource og det står at overføringen er fullført. Men når jeg går inn i Mobile XT er de ikke der under "Mine posisjoner". Har prøvd å overføre både mens Mobile XT er lukket, og når det kjører, men uten noe hell.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk om veipunktene ligger i mappen "gpx" som du finner under mappen "Garmin" i enheten.

Der skal både spor og veipunkter ligge.

Ser ut som de ligger der ja. Det er en fil som heter current.gpx. Men hvordan får jeg de inn i programmet?

Den mappen ligger forresten ikke på enheten, men på kortet. Er det feil?

Endret av ironduke
Lenke til kommentar
Ja stemmer, den heter current.gpx. Kopier den filen og lim den inn i mappen som heter gpx under Garmin på enheten.

Mulig den må ligge på enheten. Har en mappe under brikken som heter Garmin, der finner jeg ingen fil som heter gpx

Hmm.. merkelig. Jeg har ingen Garmin mappe på enheten..

Lenke til kommentar
Selve programmet ligger på brikken, der ligger også kartene hos meg. Lag deg en mappe på enheten som heter Garmin, og en undermappe med navn gpx, kopier så current filen dit.

Prøvde det nå og startet Mobile XT på nytt, men de er fremdeles ikke der :cry:

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått det til! Ganske dum feil.. Jeg visste ikke at man måtte gå inn på menyen og importere GPX, så nå er de inne. MEN nå har et nytt problem oppstått. Veipunktene har fått en HELT annen plassering på kartet enn de har i Mapsource. Prøvde å hente dem ut igjen for å se i Mapsource, og da ligger de på rett plass. Merkelig!

Jeg skal feks legge til et punkt som i Mapsource har koordinatene:

N62 24.597 E6 32.925

Inne i Mobile XT har det samme punktet blitt til:

Breddegrad: 62*N

Lengdegrad: 6*Ø

Endret av ironduke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...